DFI Infinity 975X/G kan niet booten van ander device

Pagina: 1
Acties:

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:50
Ik heb een DFI Infinity 975X/G moederbord en een Dawicontrol DC-300e controller. Op het moederbord heb ik aangegeven dat ik een aantal schijven in Raid wil draaien, dat doe ik al een aantal jaar zo.

Ik heb ook een Dawicontrol SATAII kaarttje en ik wil graag booten vanaf een SATAII schijf die aan dit kaartje hangt.

Nu is het geval dat ik dit kan doen als ik de raid-opstelling van mijn moederbord terugzet naar non-raid. Ik zie dan de boot-bios van het dawicontrol kaartje langskomen en ik kan booten vanaf de cd/schijf die aan dit kaartje hangt. Als ik echter de raid weer aanzet is het dawicontrol kaartje niet meer zichtbaar tijdens het booten.

Kan iemand me helpen. Of....

Dit topic stond ook al in PMG.

Verwijderd

Het gaat erom welke schijf in het bios is aangemeld als bootschijf. Daarom zijn plaatjes van het biosbootmenuscherm met de bootinstellingen wel handig met en zonder raid. Als de schijf, die aan de controlekaart zit, niet zichtbaar is in het biosbootmenu als de schijven in raidopstelling staan, staat het computerbord deze bootmogelijkheid onder raid waarschijnlijk niet toe.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/roundups/2006/conroebuyersguide/dfi975.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 09:58 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
robkamp schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:09:
Nu is het geval dat ik dit kan doen als ik de raid-opstelling van mijn moederbord terugzet naar non-raid. Ik zie dan de boot-bios van het dawicontrol kaartje langskomen en ik kan booten vanaf de cd/schijf die aan dit kaartje hangt. Als ik echter de raid weer aanzet is het dawicontrol kaartje niet meer zichtbaar tijdens het booten.
Kun je waarschijnlijk niet veel aan doen, beide controllers proberen via INT13 hun bios te laden en blijkbaar kan dat maar eenmalig. 'k Zou de bootschijven gewoon verplaatsen naar de onboard controller.

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:51:
Het gaat erom welke schijf in het bios is aangemeld als bootschijf. Daarom zijn plaatjes van het biosbootmenuscherm met de bootinstellingen wel handig met en zonder raid. Als de schijf, die aan de controlekaart zit, niet zichtbaar is in het biosbootmenu als de schijven in raidopstelling staan, staat het computerbord deze bootmogelijkheid onder raid waarschijnlijk niet toe.

[afbeelding]
en
Nielson schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:42:
[...]
Kun je waarschijnlijk niet veel aan doen, beide controllers proberen via INT13 hun bios te laden en blijkbaar kan dat maar eenmalig. 'k Zou de bootschijven gewoon verplaatsen naar de onboard controller.
Het is inderdaad zoiets als de dubbele interrupt op INT13. Als ik RAID aanzet op het MB dan pakt deze INT13 en ik kan INT13 niet koppelen aan de andere kaart.

Ondertussen heb ik een van de schijven uit RAID gehaald (de andere drie zitten er nog in) en boot vanaf die schijf die aan die ICH7R controller op het MB hangt.

Allen bedankt voor het meedenken.

[ Voor 0% gewijzigd door robkamp op 04-05-2010 11:49 . Reden: typo :-) ]