Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Mijn computer wil niet boeten. Ik heb alle schijven los gehaald, computer aangezet, maar geen beeld. Het is een MSI mobo met LED indicatie van het probleem. Nu is echter dat het hele systeem boot volgens de LEDs echter geen beeld. Als ik de computer aanzet is er ook een lange piep te horen. Ik heb al geheugen gewisseld, ook geen geluk. Als ik mijn HD weer aansluit, gaat mijn computer 2 seconden aan, en valt dan weer uit. Kan het zijn dat mijn mobo toch gewoon kapot is? Of kan het ook de video kaart zijn?
Welke stappen kan ik nog nemen?

Groeten.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 19:16
Heeft de videokaart soms nog een extra stroom aansluiting die je nog moet aansluiten ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een passieve kaart. Ook een standaard MSI kaart, niks speciaals.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs van je bakkie.
Neem daarnaast Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook eens door om te achterhalen welk onderdeel het probleem kan veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
MOBO: MSI K8N Neo 4 Ultra
Video:NX 6600 LE
1 Gig Corsair Geheugen
4x Maxtor DiamondMax 10
Athlon 3200 (uit mijn hoofd)
AOpen ATX300TAF voeding

meer zit er eigenlijk niet in.

• Freubel
Geen andere grafische kaart die je even kunt proberen ?
Misschien even een van de andere pci-e sloten proberen ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Freubel,

ik heb geen andere kaart liggen, PC heeft ook maar 1 PCI-e slot (voor vid kaart).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zit er niet toevallig zo'n d-bracket bij als beschreven in de manual?

http://www.msi.com/index....&maincat_no=1&prod_no=165 of bedoel jdie gewoon alle 4 gaan branden.. ook met HD?

Heeft het wel gewerkt? Dan van die HD is wel heel raar he? daardoor zou je ook de voeding verdenken.

Zijn er nog componenten die je wel kunt wisselen?Zoniet dan moet je ergens heen waar dat wel kan (computerboer om de hoek?)

(ja ik weet het... maar er is geen kant en klare optie.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik denk persoonlijk ook de voeding, die d-bracket heb ik inderdaad, en daar branden alle 4 de leds op. Ik vind die piep van het mobo vreemd.

ik zal de voedings eens meten, vroeger had ik veel losse spullen, (na trouwen) niet meer. Ik kan nog morgen wel even de voeding uit mijn htpc halen.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:01:
ik zal de voedings eens meten, vroeger had ik veel losse spullen, (na trouwen) niet meer. Ik kan nog morgen wel even de voeding uit mijn htpc halen.
Wat voor voeding is dat?
Verder klinkt dit inderdaad wel als een voeding die het niet trekt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een Zalman voeding in mijn HTPC. Die AOPen heeft de afgelopen 4 jaar er in gezeten.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als je de handleiding had doorgelezen had daar gestaan als alle 4 de lampjes blijven branden dat het een CPU probleem is. Dit kan 2 dingen betekenen dat of je CPU echt kapot is of te weinig stroom krijgt.

Hierdoor raad ik je een eerst de voeding te testen voor een met gelijkwaardige of betere voeding. Mocht dit niet helpen ben ik bang dat je de CPU moet vervangen.

Verwijderd

Een processor kan getest worden door een andere werkende processor in het systeem te zetten en door de te testen processor in een andere werkende computer te monteren.

Een lange piep betekent misschien dat de grafische kaart niet goed geïnstalleerd is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 11:08 ]

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:46:
Er zit een Zalman voeding in mijn HTPC. Die AOPen heeft de afgelopen 4 jaar er in gezeten.
Dat zegt nog steeds niets, aangezien Zalman zijn voedingen bij een boel verschillende fabrikanten laat bouwen, en dat hangt af van de serie, en verschilt soms zelfs binnen een serie.

Laat ik mijn vraag anders formuleren:
Wat is het exacte model van de voeding?

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:13:
Als je de handleiding had doorgelezen had daar gestaan als alle 4 de lampjes blijven branden dat het een CPU probleem is. Dit kan 2 dingen betekenen dat of je CPU echt kapot is of te weinig stroom krijgt.

Hierdoor raad ik je een eerst de voeding te testen voor een met gelijkwaardige of betere voeding. Mocht dit niet helpen ben ik bang dat je de CPU moet vervangen.
De LEDS zijn groen.... volgens de manual, betekent 4 groene lampjes, "Operating System Booting"

De huidige voeding is een AOpen ATX300-TAF. Ik zal de voeding uit mijn HTPC aansluiten en kijken of het werkt.

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik bedoelde wat die voeding uit de HTPC is.

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, ik zal straks kijken, ik weet dat die in ieder geval werkt. dus ik zal die proberen. Dan kunnen we het voeding probleem uitsluiten.

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26
Mijn mobo (platinum ipv ultra, inmiddels overleden) liet een lange piep horen als er geen grafische kaart in zat, maar na 30 seconden starte hij gewoon door en draaide het OS gewoon. Dus misschien wat langer wachten om te zien of het je graka is. Anders verwacht ik je voeding. Die dingen worden slechter naarmate ze ouder worden, dus het kan dat ie doorgefikt is (heb ik zelf net ook meegemaakt), maar dan is het raar dat ie nog zo ver komt in het boot proces. Laatste optie blijft je proc, en die is niet echt makkelijk te testen.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,net voeding gewisselt,zelfde probleem.
Ik zal kijken of ik nog ergens een graka boven water kan halen om te testen.
Vreemde probleem blijft ook met mijn oude hd, moment dat ik die aansluit slaat de computer na 5 seconden af. Met andere hds, geen probleem. HD met problemen wel goed uit te lezen in USB bay.

• Freubel
Kun je eigenlijk wel gewoon in het bios komen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee want ik heb geen beeld.

• Freubel
Ben je de 1ste eigenaar van het moederbord ?

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Ik heb dit ook ooit gehad en na lang zoeken bleek de graka niet goed in het PCI-E slot te zitten, check dat aub even, door het eruit te halen en hem dan weer goed vast te zetten...

En dan nu echt: in de bedstee!

:z :z :z :z :z

:-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mobo al 4 jaar geloof ik. Graka heb ik al meerdere malen er in en er uit gehad. Ik zal vandaag rond kijken of ik nog een graka kan vinden.

• Freubel
Je zou nog kunnen proberen de CMOS te clearen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb de CMOS reset gedaan, nu blijft LED 2 rood branden (FDD controller)
Nog steeds geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
(kick)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Als je het mij vraagt kan je mobo wel eens overleden zijn. Je hebt redelijk wat onderdelen uitgesloten inmiddels (ram gewisseld, andere voeding, met en zonder hd, graka et cetera). Wat je nog zou kunnen bekijken is de kabel waarmee de HD aangesloten is. Als die het ook niet is zou ik eens op zoek gaan naar een ander mobo als ik jou was.

Desktop | Server | Laptop

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Maar ik vind dit nog steeds vreemd:
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:22:
Met andere hds, geen probleem. HD met problemen wel goed uit te lezen in USB bay.
Dus zou ik de oorzaak eerst nog daar zoeken, en inderdaad de kabel een paar keer checken.
Als die het echt niet is is het inderdaad waarschijnlijk je moederbord.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
na 4 jaar mag je de termische pasta cpu koellichaam wel eens vervangen/controleren.
Klinkt als een proc die te snel te warm loopt...!?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

James_Watt schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:34:
na 4 jaar mag je de termische pasta cpu koellichaam wel eens vervangen/controleren.
Klinkt als een proc die te snel te warm loopt...!?
Dat mag na 4 jaar inderdaad wel eens, maar een CPU die te snel warm wordt klokt gewoon terug, en dat gebeurt sowieso niet binnen 5 seconden, want er zit wel een koeler op, ook al werkt die misschien niet optimaal. De pc gaat überhaupt niet aan, de koeling kan dus zeker niet de oorzaak zijn.
Er moet dus echt iets kapot zijn of niet goed bevestigd zitten.

toevoeging:
Ik heb wel eens een CPU zonder koeler in een pc gegooid om te kijken of hij nog werkte, en die 5 seconden laten opstarten tot de POST ofzo (toen vond ik de CPU wel heet genoeg :P), en dat werkte gewoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Ghost Dog op 07-05-2010 22:58 ]

Pagina: 1