Toon posts:

Video afspelen tijdens Windows startup.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb wel een vrij weinig voorkomende vraag voor jullie.
Ik ben namelijk op zoek naar een stuk software dat nadat je in Windows ben aangemeld in fullscreen een video afspeeld, en zichzelf afsluit nadat de video is afgelopen.
Een beetje op het idee als die product tour video's die bv. HP afspeeld als je je nieuw aangekocht systeem voor het eerst opstart.
Weer iemand misschien wat voor programma dit zou kunnen doen?

Ik weet dat ik nogal vaag ben met mijn uitleg maar ik weet niet echt hoe ik het goed zou moeten beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
Software die dit voor je doet is mij ook niet bekend.

Dit zou wel kunnen door middel van een applicatie (in Flash bijvoorbeeld) die je dan automatisch laat opstarten wanneer Windows start.
Hiervoor moet je natuurlijk wel bekend zijn met Flash (of laten uitbesteden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
Kan dit niet gewoon met Windows Media Player/andere mediaspeler? Wat als eerste in mij opkwam is deze als enige opstartservice instellen, en dan in de command line meegeven welk bestand deze moet openen en fullscreen moet gaan draaien.
Met Taakbeheer een shutdown instellen ongeveer net nadat het filmpje is afgelopen (even timen)

Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, probeer alleen maar mee te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:43

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ShitHappens schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:56:
Kan dit niet gewoon met Windows Media Player/andere mediaspeler? Wat als eerste in mij opkwam is deze als enige opstartservice instellen, en dan in de command line meegeven welk bestand deze moet openen en fullscreen moet gaan draaien.
Met Taakbeheer een shutdown instellen ongeveer net nadat het filmpje is afgelopen (even timen)

Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, probeer alleen maar mee te denken ;)
ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat er bedoeld wordt dat het programma waarmee de video wordt afgespeeld zichzelf moet afsluiten niet windows zelf.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Verkeerde interpretatie :p Ik weet wel dat bijvoorbeeld Media Player Classic een optie "Quit after playback" kent, misschien hiervan gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce -> MediaPlayer commando ingeven en klaar?

/edit: en anders pak je VLC; in de documentatie staat gewoon de commandline voor hoe een filmpje moet worden afgespeeld en wat er daarna moet gebeuren.

[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2010 16:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Copy-paste het volgende in een bat bestandje en run dit bij het opstarten. Verander de wav file door jouw video en de 5 voor de ping door de duur van jouw video met een kleine buffer marge indien nodig. Dan moet dit volgens mij werken.

code:
1
2
3
start "Play" "%ProgramFiles(x86)%\Windows Media Player\wmplayer.exe" /fullscreen c:\windows\media\chord.wav
ping -n 5 localhost>nul
taskkill /IM wmplayer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

IntoDevel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:08:
Copy-paste het volgende in een bat bestandje en run dit bij het opstarten.
Probleem is dat, bij de meeste laptops, de eerste keer wordt gevraagd om een nieuwe user aan te maken. Afhankelijk van het OS (en de rechten van de nieuwe user) krijg je dan mogelijk een UAC-melding als je taskkill opstart, vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Ik snap je punt, maar ik krijg hier geen uac melding bij taskkill (Windows 7 x64 Pro, UAC aan). Ook onder Vista niet als Standard User (non-admin dus). Ik zou me kunnen voorstellen dat als je hem draait als user, dezelfde user hem ook kan afsluiten. Echter, als een programma onder admin rechten draait, kan waarschijnlijk een user hem niet killen. Heb dit ook even getest, en dit klopt idd, dan krijg je access denied.

[ Voor 70% gewijzigd door IntoDevel op 04-05-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
UAC uitzetten :)

trouwens is de topictitel ook niet helemaal correct... moet NA Windows startup zijn. Je Windows startup is het Windows-vlaggetje/balkje wat in je scherm verschijnt, met "Windows wordt opgestart", welke overigens ook te tweaken valt.

[ Voor 88% gewijzigd door ShitHappens op 04-05-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga zeker jullie raad opvolgen en zien hoe ik het aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil iemand dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heb je de topicstart gelezen? Om dus een filmpje af te spelen als promotie ofzo... 8)7 8)7

Pagina: 1