Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met gamepoort.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oud formula t2 stuur met pedalen en een sidewinder gamepad.
Nou heb ik een oud pci geluidskaartje van creative in mn pc gedaan voor de gamepoort..
die is gewoon goed geinstalleerd.
Als ik nou mn sidewinder gamepad erop aansluit en bij configuratiescherm>spelbesturingen
Microsoft Sidewinder (automatische detectie) kies komt Microsoft Sidewinder 3D pro erbij te staan met de status niet verbonden.
ik heb dus geen sidewinder 3d pro maar volgens mij komt dat er altijd te staan als ie em niet detecteerd.
Als ik het stuur installeer door formula t1/t2 zonder adapter te kiezen met het vinkje roeren/pedalen inschakelen staat ie er ook met status niet verbonden. dit is ook het geval als ik de driver van thrustmaster zelf gebruik.

Als ik hetzelfde pci kaartje uit mn pc haal en in de pc van mn ma doe dan werken beide apparaten vlekkeloos. op dezelfde manier.

Dus ik dacht zal wel aan windows liggen.. dus heb ik windows opnieuw geinstalleerd. en nog steeds heb ik hetzelfde probleem.
Dus zal het wel aan mn pc liggen, maar ik ga er wel vanuit dat het in mn bios of in windows op de een of andere manier opgelost moet kunnen worden.

Ik heb ook een gameport header op mn mobo. of ik deze nou uitschakel of inschakel in de bios het werkt in beide gevallen niet. Misschien heeft de aanwezigheid daarvan er iets mee te maken.

in mn logboek krijg heb ik wel iedere keer een foutmelding staan.. Namelijk:
Bron: ParVdm

Kan apparaatobjectpointer voor poortobject niet ophalen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Nou klinkt dat meer als dat het over een parrallelle poort gaat ofzo. ik heb namelijk 2 parrlelle poorten.. eentje onboard.. daar zit een SNES controller aan en een pci kaartje daar zit ook een SNES controller aan.. deze werken beide perfect.

Weet iemand een oplossing of hoe dit op de een of andere manier gedebugged kan worden ofzo..

Alvast bedankt,

skunk-m

EDIT: Als ik windows zeg bedoel ik dus Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
die foutmelding is er iig ook als ik het pci kaartje er niet in heb zitten, misschien dat het er alsnog mee te maken heeft, maar ik laat het even weten.