Toon posts:

Geluid hapert: in welke volgorde drivers installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na herinstallatie van mijn Dell Inspiron 6400 laptop blijkt het geluid te haperen. Het gaat slechts om hele kleine haperingen en tikjes die bijna niet opvallen. Ik denk dat de verschillende (in ieder geval de Wifi) drivers met de geluidskaart(driver) interfereren omdat het geluid extra hapert bij een slechte internetverbinding. Ik heb begrepen dat in dit geval het het beste is om alle drivers, opnieuw, in een bepaalde volgorde te installeren. Dit heb ik een paar keer zonder succes gedaan. Vandaar de vraag wat de beste volgorde is. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. In de link staan alle bijgeleverde drivers. Als iemand dmv van de nummers aan kan geven wat de juiste volgorde van installatie is, dan zou dat me erg helpen.
Ik gebruik overigens XP.

http://img.photobucket.co...hgag/Delldriversklein.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij de drivers verschillende versies hebben van dezelfde bestanden maakt het niets uit. Als ze wel dit soort bestanden proberen te vervangen resulteert dat meestal in een waarschuwing met de vraag welk bestand behouden moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op een ander forum heeft iemand hetzelfde probleem, eveneens met een Dell 6400. http://en.community.dell..../p/19292227/19544858.aspx

Het topic eindigt met deze post:
I have had the exact same problem with a Broadcom 802.11n built in adapter and the Sigmatel audio. If I turn off the wifi, Windows Media Player works without a hitch. As soon as I press FN+F2 to enable the wifi adapter the sound begins to drag and skip.

Since this is happening with multiple adapters it must be the Sigmatel audio driver. It appears that they share the same IRQ. Neither of them allows a change to the IRQ.

Does anyone have any ideas/suggestions?
Weet iemand een oplossing?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
de frequenties die je door de wifi binnen krijgt, worden ontvangen door de speakers die ze afspelen. de speakers zijn niet magnetisch afgeschermd. het zelfde gebeurt als ik een bericht krijg op mijn mobiel als ik hem naast mijn boxen heb liggen. het begint te stotteren. het enige wat dus helpt is de WIFI uitzetten, of andere aparte boxen nemen die magnetisch zijn afgeschermd.

gametag: estruqiarixs

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dank voor de info. Drivers herinstalleren had weer geen zin, dus zo lang ik geen nieuwe boxen koop, laat ik het hier gewoon bij.