Toon posts:

[Word] Pagina springt steeds terug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik heb een heel raar probleem met word. Ik heb een word-bestand dat telkens als je een paar seconden niet typt, een pagina (oid) omhoog springt. Het probleem treedt alleen op bij dit ene bestand.
Heeft iemand van jullie een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? Het is namelijk best irritant als je even aan het nadenken bent, dat je bestand dan ineens weer op een andere plek staat... :?
Alvast bedankt,
groeten Knyntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Het zou zo maar een kaboutertje kunnen zijn die stiekem op je page up toets drukt...
;)

Zijn er macro's actief ?
Heb je het bestand zelf gemaakt ?
Kan je wat relevante informatie geven ?
Eventueel het bestand ergens online zetten (als er geen persoonlijke zaken in zitten) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik wel een Add-in, namelijk het programma Reference manager. Er staan dus 'field-codes' tussen. Of er ook macro's actief zijn weet ik niet. Het is gewoon een simpel word-bestand verder, zonder verdere verwijzingen en inhoudsopgaves oid.
Het bestand online zetten gaat helaas niet ivm vertrouwelijke informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 16:35
Spring hij steeds naar een vaste plaats in het document? (en staat daar dan zo'n veldcode?)

Je kan even kijken bij Extra > Macro's > Macro's of iets tussen staat. Als je een lege lijst ziet, zullen er geen macro's actief zijn.

Het is opvallend dat het maar bij 1 bestand gebeurt. Heb je al geprobeerd om er met save-as een kopie van te maken, en kijken of het daar ook gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de macro's staat deze: VdgwWinEN.MAIN
Hij staat er zelfs twee keer.

Ik heb er al meerdere keren dmv opslaan als een kopie van gemaakt en elk van deze bestanden heeft dit probleem (bij andere bestanden die niet van dit bestand af stammen, heb ik echter geen problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Zet onder Tools > Options > Edit het vinkje bij 'Use smart cursoring' (laatste optie in de vinkjesrij linksboven) eens uit. Dat heeft bij mij een vergelijkbaar probleem wel eens "verholpen" (en ik heb het nut van die optie toch al nooit begrepen).

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 03-05-2010 19:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Die macro is van Van Dale Groot Woordenboek EN/NE. Maar op die manier vindt je niet alles. Wat staat er onder alt-f11 bij het huidige bestand? Wat gebeurd er als je alles kopieert en plakt in een nieuw bestand? (ctrl-a ctrl-c ctrl-n ctrl-v) Welke versie van word is dit? Wat voor extensie heeft je bestand (.doc/.docx/.docm)?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,
even een korte reaktie om te laten weten hoe het afgelopen is. De methode die Pedorus noemde (alles copy pasten in een nieuw document) did the trick. Ik heb nu nergens meer last van. Wat nou het probleem was.. ? Ik heb geen idee, maar het is nu in ieder geval opgelost.
Bedankt voor de reakties.
Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het probleem is weer terug.... :( Ik heb een aantal referenties toegevoegd met reference manager dus dat zal het probleem dan wel zijn.. niks aan te doen dus.
Pagina: 1