Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:02
hallo,

nadat ik van ziggo een nieuwe modem heb gekregen had ik eerst al een behoorlijk probleem met het initialiseren van de internet connectie. uiteindelijk is dat gelukt door middel van een pc rechtstreeks aansluiten op de modem. nu kwam ik er daarna achter dat mijn TL-WR1043ND geen wan connectie krijgt. het moet een probleem zijn bij de router want als ik hem op een oudere router aansluit krijgt hij wel gewoon connectie. nu krijg ik op een vista machine met een P5-LD2-VM ( even uit mijn hoofd ). krijg ik wel connectie. maar als ik hem op mijn windows 7 machine met een GA-p35-DS3 aansluit krijgt hij ook geen connectie.

ik heb hier wat algemene informatie geplaatst zodat je een idee krijgt wat mn probleem is. ik ben radeloos. als iemand een mogelijke oplossing ben je mijn held :P

Gr. Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geduld ;)

Je nieuwe modem aan je router hangen, en beiden opstarten (stekker erin). Het duurt simpelweg even voordat het MAC adres van je router "geaccepteerd" wordt alszijnde een nieuw MAC adres, vaak kan dit tot een halfuur/uur duren.

Als het dus niet gelijk werkt, niet getreurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik denk dat even het momden 10 seconden van de stroom halen al genoeg is om het het direct te laten werken. Dat was in ieder geval zo in de tijd dat ik UPC had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
exorcist, is het dan ook zo dat het "lampje" van WAN niet gaat branden? totdat hij connectie heeft? zoja, dan is er hoop :P

edit: ik heb namelijk al geprobeerd om hem een tijdje te laten staan. alleen het lijkt echt alsof hij helemaal geen stroom krijgt door die poort. terwijl als ik hem in een oude router duw, er vrijwel instant het wan lampje gaat branden.

[ Voor 49% gewijzigd door LittleKiller op 03-05-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het WAN lampje zou sowieso moeten branden. Als dat niet zo is zul je nooit connectie krijgen en is er iets mis met de kabel of de WAN poort op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25

job

Probeer het eerst eens met een andere kabel. Het wan lampje hoort gewoon te branden.
Die router die je hebt heeft op de wankant een gigabit poort, dus wellicht dat die wat kieskeuriger is dan je vorige router.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 03-05-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
job helaas had je gelijk. dus moet ik een kabel opnieuw trekken. 2 verdiepingen... komt uit 2000 die kabel.
lang leve tweakers. :p ik had er namelijk nog niet aan gedacht.
tyvm
Pagina: 1