Toon posts:

HP printer toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik probeer op het moment een Laser printer uit het netwerk toe te voegen aan mijn Macbook Pro. Als ik dat via de printer configuratie van mac doe zie ik hem gewoon alleen kan ik dan kennelijk niet de juiste drivers toevoegen omdat hij dan gewoon niet print (op de Mac zegt hij dat de taak is afgedrukt).
Nou heb ik dus de drivers van de HP1120 laserjet zelf gedownload en daar kan ik dus zoeken naar een printer op het netwerk. Ik doe dan aanmaken en er wordt dan gevraagd naar 'Voer het netwerk-adres of de netwerk-naam van de gewenste printer in. De printer het Laser en als ik dat invul ziet hij niets.
Nou weet ik dus niet wat ik moet invullen. De computer waar de Laser aan vast zit heet nvtz01. Simpelweg nvtz01/Laser werkt ook niet. Weet iemand wat het juiste adres dan is?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik heb zelf ook een netwerkprinter. Maar volgens mij (als ik goed herinner) moet je eerst de drivers installeren. Vervolgens hoef je niet de printer via de installatie toe te voegen. Maar dat kun je later doen via Systeemvoorkeuren --> Afdrukken en faxen.

Overigens weet je zeker dat de computer waar de printer aanhangt, deze ook deelt? Als de printer aan een Mac hangt, staat dan namelijk standaard niet ingeschakeld.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
De computer hangt aan een windows PC. De mac ziet hem ook via de voorkeuren maar de standaard drivers werken niet. Ik heb nu de software geinstalleerd en bij de HP zit een config tooltje waarmee ik via netwerk de printer kan aansluiten. Nou is het probleem alleen dat ik niet weet wat voor adres ik moet invullen. De PC hangt dus in de zelfde werkgroep aan de computer 'nvtz01' en heet 'laser'.
Via afdrukken en faxen werkt nu nog steeds niet. Ik kan wel andere kiezen maar dan kan ik op de HD van mijn mac niets vinden van HP dat die 'Voeg printer toe' tool dan gebruikt.

• M.Machine
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05-2023
Heb het zelfde probleem. Ik kan je helaas niet helpen, maar ik ben wel benieuwd of iemand hier toevallig het antwoord weet.