atidriver lucid lynx

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 22:14
Hoi,

Ik heb nu sinds een paar dagen lucid lynx en heb wine geïnstalleerd en wow geinstalleerd dat ging goed wow opgestart en kreeg een wowerror die code opgezocht en er werd aangeraden drivers opnieuw te installeren nu krijg ik deze foutmelding als ik de driver opnieuw installeer

E: /var/cache/apt/archives/fglrx_2%3a8.723.1-0ubuntu3_i386.deb: subproces nieuw pre-installation script gaf een foutwaarde 1 terug

als ik de driver wil verwijderen krijg ik dit ook.

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

mvg norbert

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan naar die map toe gaan en handmatig proberen om de driver opnieuw te installeren. Dit kan je doen door dpkg aan te roepen met een forced installatie. Er zijn wel wat risico's mogelijk met het forceren, maar denk niet dat het een probleem gaat geven. Uitvoeren als root, of sudo gebruiken:
dpkg -i --force-all /var/cache/apt/archives/fglrx_2%3a8.723.1-0ubuntu3_i386.deb

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Voordat je Ati drivers wil installeren, even een paar kleine dingetjes:
- je kreeg een foutmelding vanuit WoW dat je een driver opnieuw moet installeren, dat houdt volgens mij dan in dat het een errorcode is die met Windows te maken heeft en niet met 'drivers' op een ubuntu-systeem.
- als je in je console "fglrxinfo" intypt en je krijgt een output waarbij in ieder geval "OpenGL vendor/render string: ATI Technologies Inc." staat, dan zit het aan de Linux/Ubuntu kant goed en hoef je die driver niet aan te passen (ook niet aan te raden!)
mijn output:
code:
1
2
3
4
5
n@X2:~$ fglrxinfo
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: ATI Radeon HD 4800 Series
OpenGL version string: 3.2.9756 Compatibility Profile Context

- als je een oudere ATI kaart hebt, dan zijn er alleen maar de OpenSource drivers. Dan weet ik niet of je WoW wel aan de praat krijgt...
- Zorg van te voren dat de rendering voor WoW op OpenGL staat in je Config.wft (staat waarschijnlijk in /home/[username]/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft/WTF). Voeg ergens
code:
1
SET gxApi "opengl"
toe (nou weet ik niet meer of ik dat nou ooit zelf heb moeten doen of dat het automatisch al gebeurde... sleep deze WoW install al een tijdje mee ;) )

Mocht het nou een zooitje geworden zijn met de ATI Drivers, ga dan gewoon naar system-->admin-->hardware drivers en verwijder de driver die er dan nog staat. Restart en ga weer naar hardware drivers en vink de 'Tested by Ubuntu Developers' driverversie aan. Dan komt het waarschijnlijk alsnog goed.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En als bovenstaande oplossingen niet werken, geef dan eens de volledige console output. De foutmelding die jij vermeldt heb je maar weinig aan, de daadwerkelijke fout wordt al eerder gemeld.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
edit

[ Voor 99% gewijzigd door HAFTX op 05-05-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
Hero Of Time schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:16:
Je kan naar die map toe gaan en handmatig proberen om de driver opnieuw te installeren. Dit kan je doen door dpkg aan te roepen met een forced installatie. Er zijn wel wat risico's mogelijk met het forceren, maar denk niet dat het een probleem gaat geven. Uitvoeren als root, of sudo gebruiken:
dpkg -i --force-all /var/cache/apt/archives/fglrx_2%3a8.723.1-0ubuntu3_i386.deb
geprobeerd krijg dit: [Warning] Uninstall : inst_path_default or inst_path_override
does not exist in /etc/ati. This suggests that the ATI driver
is not installed, the ATI driver is only partially installed,
or the current ATI driver installed is an older version than the
one this script was designed for. Both files listed above are
required for determining where installed files are located.
To force uninstallation of the driver by guessing where the
uninstallation files are located, set the FORCE_ATI_UNINSTALL
environment variable and re-run /usr/share/ati/fglrx-uninstall.sh (this is not recommended).

dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/fglrx_2%3a8.723.1-0ubuntu3_i386.deb (--install):
subproces nieuw pre-installation script gaf een foutwaarde 1 terug
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
/var/cache/apt/archives/fglrx_2%3a8.723.1-0ubuntu3_i386.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, ziet er naar uit dat je behoorlijk de sjaak bent. Heb je nadat je de .deb hebt geïnstalleerd toevallig de driver van de ATi site gepakt en die proberen te installeren om later weer te verwijderen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

heb je nou eerst geprobeerd op de Ubuntu-manier die driver te installeren en dan via dat console commando te checken of FGLRX werkt? Want forced installaties en dergelijke zijn vrijwel niet meer nodig... lees: de driver van de ATI site installeren is _niet_ nodig om WoW aan de praat te krijgen als de normale standaard meegeleverde, proprietaire driver aanstaat.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Pagina: 1