[iMac 27"] Ziggo digitale tv op iMac

Pagina: 1
Acties:

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 14:15
Mijn opa wil graag overstappen van een Windows machine naar een iMac. Nu ben ik voor hem een beetje research aan het doen want hij wil graag digitale tv kijken op z'n iMac (incl. HD-zenders).

Nu heb ik wel een EyeTV Netstream DTT gevonden maar die ondersteund alleen DVB-T. Verder kan ik alleen DVB-C ontvangers vinden waar geen smartcard in kan. Die moet er dus wel in passen.

Wie weet hier een oplossing voor?

Dus:
  • DVB-C Ziggo
  • HD
  • Smartcard
  • Liefst zo min mogelijk draden

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 10:25
Moet hij perse via de een applicatie kijken?
Want de 27inch iMac heeft ook displayport in, waarmee de iMac als monitor/tv aan de ziggo decoder kan hangen.
hdmi maar displayport is vast wel te verkrijgen, moet je alleen het geluid nog door lussen.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Niet direct antwoord op je vraag.. maar wel érg handig;
http://members.home.nl/j.kalter/tvkiezer/

Kost je niets aan 'n tuner ;)

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10-2025
Omg sick :)

Dat scheelt weer in stroomkosten van mijn tv XD

Thx!

Just grow old with grace

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
@ patrickkoning (offtopic)

Wat een baas, die opa van je! Hoe oud is hij? Een iMac, geweldig :)

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28

• pretpik
Hmm die Terratec H7 gaat hem denk ik worden. Is de enige optie denk ik ;) .
@SmoothVision: Opa wil graag alle zenders bekijken :+ .

Volkan: Hij is 71 en heeft ook een iPhone 8)7

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-02 09:07
Voor Ziggo tv moet je toch ook een coax kabel aansluiten op je ontvanger? Die zit bij die H7 er niet op. Bij de S7 wel.

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De S7 is voor digitale satelliet (DVB-S), voor digitale kabeltelevisie (DVB-C) heb je de H7 nodig. Hier zit ook gewoon een coaxaansluiting op.

Aan de andere kant: volgens mij had je voor Ziggo een CI+ CAM nodig. Aangezien de H7 een CI slot heeft, gaat dat dus niet werken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• pretpik
Ik heb weinig verstand van digitale TV maar wat is het verschil tussen een CI slot en een CI CAM slot?

Is het uberhaupt wel mogelijk om via USB er digitale tv op te kunnen kijken?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:18
Volgens mij is er op dit moment gewoon -niets- wat werkt vanwege het CI+ geneuzel. De enige optie voor (elke) Mac is de tvkiezer die al genoemd werd, of gewoon via ziggo.nl live streamen.

Je kunt je opa ook een Mac Mini + Samsung P2790HD (to-be-released, met ziggo-compliant CI+ slot) voorstellen...

• pretpik
Nou wat eigenlijk zijn insteek is om af en toe tijdens het computeren TV te kijken. Nu heeft hij een te brakke Medion staan met een analoog tvkaartje waarmee de kwaliteit gewoon niet om aan te zien is.

Hij kan niet als hij achter zijn computer zit naar de "normale" televisie kijken want dat komt doordat hij een hoek in zijn huiskamer heeft.

Maar heeft iemand enig idee of het een mogelijk is om een decoder aan een Slingbox te hangen? Kan je die dan via de Slingbox software op de computer bedienen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

patrickkoning schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:29:
Ik heb weinig verstand van digitale TV maar wat is het verschil tussen een CI slot en een CI CAM slot?
offtopic:
PayTV 101: Een CI slot is een sleuf waar een CAM ingaat. In de CAM gaat weer de smartcard van bijvoorbeeld Ziggo. Een CI (common interface) slot is gewoon een aansluiting, net als HDMI, VGA, PCI enz. Een CAM (conditional acces module) is een kaart welke (kort door de bocht) de algorithmes bevat om het TV signaal te decoderen. De smartcard die je in de CAM steekt bevat de sleutels om het signaal te decoderen. CI+ is een nieuwe versie van CI, welke de kabelaanbieder meer controle geeft over wat je wel of niet kunt zien. Daar hoort dan weer een andere CAM bij welke in een CI+ slot past.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Kan bevestigen dat de TerraTec H7 functioneert op een MAC middels een Alphacrypt IC CAM en een Ziggo Smartcard. De bijgeleverde EyeTvLite ondersteund de Terratec H7, echter de remote van de Terratec functioneert niet naar behoren. Op het EyeTV forum is het probleem met de remote op een MAC bekend.

EyeTV Lite 1.3.2: Gebruik van remote laat Terratec H7 crashen, Initialise CAM probleem ontstaat,
EyeTV Lite 1.3.3: Remote geeft regelmatig foute commandos, dus remote niet bruikbaar.

Heb gelezen dat ook EyeTV3 (upgrade) het probleem met de remote niet oplost, schijnt met een Logitech remote en Remote Buddy wel goed te kunnen functioneren. Gebruik zelf gewoon het Apple keyboard waarmee je ook prima uit de voeten kan.

Mocht er iemand wel goede ervaringen hebben met de Terratec remote op een MAC dan hoor ik dat graag.

Ziggo garandeert niet dat de CI oplossing ondersteund zal blijven, maar zal nog wel even duren voordat ze alle CI CAMs zullen gaan blokkeren. Aangezien er nog heel veel huishoudens zijn die de CI CAMs gebruiken.

Verwijderd

Je kunt ook de analoge output gebruiken van een EyeTV Hybrid.. beetje jammer van je digitale televisie maar het werkt wel
Pagina: 1