Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ehm... help? Alureon infectie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik maar beginnen met een beschrijving van de gebeurtenissen:

1. Ik volg een link, computer loopt eventjes vast
2. Word vervolgens doodgespammed met waarschuwingen van een nepvirusscanner, computer reageert heel traag of niet meer
3. WinSonar (zooo handig, kan 't iedereen aanraden) vermeld me dat er wat nieuwe registerwaardes zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/486/naamloosup.png

4. Alle bovengenoemde registerwaardes gelijk verwijderd, hierdoor kreeg ik eindelijk wat ademruimte.
5. Ademruimte zorgde ervoor dat Microsoft Security Essentials eindelijk z'n scan kon afronden, dit was 't resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/3500/screenshot732.jpg
6. Acties toegepast, voor de zekerheid ook handmatig alle .exe files verwezen door de nieuwe registerwaardes verwijderd.
7. Computer opnieuw opgestart en alle symptomen waren verdwenen.
8. Voor de zekerheid nog maar een keer MSE gerunned, vond alsnog weer de Alureon infectie. Kort hierna was opeens google.com onbereikbaar (en dan gaan er bij mij al meteen alarmbelletjes rinkelen). Wederom acties toegepast van MSE en computer opnieuw opgestart.

De symptomen blijven nu uit en google is gewoon weer bereikbaar. Alleen weet ik nog steeds niet 100% zeker of Alureon nou van mn computer is. Weet iemand toevallig een betrouwbare site die een detection/removal tool aanbiedt?

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Een keer scannen met Malwarebytes Antimalware doet hier wonderen ;)

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

je kan ook de trial van Kaspersky downloaden. Die scant heel goed en dan weer deleten die trial en MSE er weer op zetten.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 17:42
HitmanPro houdt de Alureons redelijk bij.
Desalniettemin, een rootkit infectie is voor mij reden genoeg om een image van m'n C-partitie terug te zetten i.e. herinstallatie.

Romanes eunt domus | AITMOAFU