Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medieval II Total War patch errors

Pagina: 1
Acties:

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ik krijg patch 1.2 niet geïnstalleerd, tijdens het installeren van de patch krijg ik een melding: Error unknown, update cannot be continued. Na wat zoeken op internet kwam ik erachter dat er 3 varianten zijn van deze error: die van mij, een error betreffende het bestand voice1.dat en een error betreffende het bestand SFX.dat. Volgens bepaalde fora gebeurt het vaak dat 1 van die 3 bestanden van de originele dvd-rom corrupt is.

De patch is niet corrupt, want zowel de patch die ik van het internet heb gehaald als de patch die op de Kingdoms dvd-rom staan vertonen dit probleem. Ook weet ik dat ik de goeie patch heb omdat ik zowel M2:TW als Kingdoms in Nederland heb gekocht en ze beide aan de praat heb gekregen op een andere computer.

Deïnstalleren, registry cleanen en daarna opnieuw proberen te installeren heeft geen effect.

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 14:25

d_star

Maharadja of the Year :-/

OK, dit klinkt misschien vreemd, maar: gebruik je dual channel geheugen? Of heb je single channel geheugen en heb je gewoon wat bankjes bij elkaar geplaatst?

Ik heb in het verleden, toen de patch net uit was, samen met ongelofelijk veel andere mensen, ook last gehad van dit euvel. Kortgezegd kan je stellen dat als de patch er minder dan 20 minuten over doet om te installeren, dan is 'ie niet goed geinstalleerd.

Wat voor veel mensen toen heeft geholpen, is het verwijderen van een geheugenbankje als men single channel geheugen draaide. Blijkbaar is die installer zo afhankelijk van het alloceren van geheugen, dat dit fout gaat wanneer je twee (of meer) verschillende bankjes gebruikt.

Het is omslachtig, en ook lichtelijk belachelijk om zo veel moeite te doen om een patch geinstalleerd te krijgen, maar voor mij was dit de enige optie en werkte dit ook.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
d_star schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:43:
OK, dit klinkt misschien vreemd, maar: gebruik je dual channel geheugen? Of heb je single channel geheugen en heb je gewoon wat bankjes bij elkaar geplaatst?

Ik heb in het verleden, toen de patch net uit was, samen met ongelofelijk veel andere mensen, ook last gehad van dit euvel. Kortgezegd kan je stellen dat als de patch er minder dan 20 minuten over doet om te installeren, dan is 'ie niet goed geinstalleerd.

Wat voor veel mensen toen heeft geholpen, is het verwijderen van een geheugenbankje als men single channel geheugen draaide. Blijkbaar is die installer zo afhankelijk van het alloceren van geheugen, dat dit fout gaat wanneer je twee (of meer) verschillende bankjes gebruikt.

Het is omslachtig, en ook lichtelijk belachelijk om zo veel moeite te doen om een patch geinstalleerd te krijgen, maar voor mij was dit de enige optie en werkte dit ook.
Dual channel geheugen ja, tenzij de kleurcode van m'n moederbord niet klopt met de hardware die eronder zit ;).