Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 14:30
Weten jullie misschien een programma om een kapot avi bestand te repareren?
Het gaat om een ruw avi bestand van ongeveer 3 GB, welke is verkregen na de omzetting van een betamax videoband. Wanneer ik het bestand wil starten krijg ik de melding dat het niet afgespeeld kan worden.

Ik heb reeds op google gezocht en een aantal programmatjes geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

welke progs heb je dan al geprobeerd?
http://www.zdnet.nl/downloads/20630/divxfix-1-08/ lukt het meestal wel om AVI's te fixen (ook bij niet divxspul geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

welk programma heb je gebruikt om de banden over te zetten? Misschien kan je in de specificaties of instellingen daarvan nog terugvinden welke soort avi je hebt gekregen, en daarmee op zoek naar een fix-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

gooi hem even door gspot heen en maak er een screenshot aan.

edit: 9 van de 10 keer kan ffdshow hem afspelen trouwens.

[ Voor 35% gewijzigd door mace op 03-05-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
De banden heb ik om laten zetten door een bedrijf. Bij alle bestanden is het goed gegaan, alleen deden er 2 bestanden het vanaf het begin niet. Het is zo gelopen dat ik het zelf zal moeten oplossen.

Mbv gspot heb ik de volgende screenshot gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://www.willemjan.net/bla.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Is iemand wijzer geworden van de screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok, het lukt wel als je het bestand opent met VirtualDub, VLC Player en eventueel met de beruchtere Panasonic Codec?

Indien dat ook niet werkt, is het zeer mogelijk dat de transfer inderdaad beschadigd is en dat de omzetting opnieuw moet gebeuren. Met welk pakket is er gecaptured?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Noem 'm eens .dv ipv .avi?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

e.dentifier schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:30:
Is iemand wijzer geworden van de screenshot?
Ik denk het niet:

0x80040265: VFW_E_UNSUPPORTED_STREAM - Cannot play back the file. The format is unsupported.

Een vautmelding die overloopt van de nuttige informatie.

Heb je VLC al eens geprobeerd? Die gebruikt niets van de windows-API maar eigen decoders, dus je hebt meer kans dat die er iets mee kan. Ik ken wel tooltjes om AVI's mee te fixen, maar da's vooral linux. Als je van geknutsel hou kun je eens met divfix++ spelen. Divfix was aardig maar is nu 8 jaar oud. Divfix++ is een fork waarin doorontwikkeld is. Ik zie dat er een windows-, linux- en OS-X-versie is. http://divfixpp.sourceforge.net/download.php

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Screenie laat toch een avi zien, linksboven?

En anders even op zoek naar Apple QuickTime Pro, desnoods trial versie want ik lees op verschillende forums dat als je het daar niet meer kan openen, dat het bijna verloren zaak is en moet de capture overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MAX3400 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:38:
[...]

Screenie laat toch een avi zien, linksboven?
nee, de screenshot laat 'DV' zien onder 'Container'. Maar de file heet .avi. Dat schopt nog wel 's dingen in de war.
En anders even op zoek naar Apple QuickTime Pro, desnoods trial versie want ik lees op verschillende forums dat als je het daar niet meer kan openen, dat het bijna verloren zaak is en moet de capture overnieuw.
Quicktime (ook zonder Pro overigens) speelt DV idd zonder problemen af.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Als ik de extensie wijzig naar .dv dan kan quicktime en vlc player hem wel afspelen, mpc classic nog steeds niet. Enige nadeel is dat het afgespeelde filmpje alleen maar grote gekleurde pixels bevat.

Hoe de video is omgezet weet ik niet, helaas kan ik dit niet zelf opnieuw doen.
Kan ik dit bestand als verloren beschouwen, of zou er nog een manier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:59

Onbekend

...

Er bestaan van die omzetprogramma's die je filmpje naar een ander formaat om kunnen zetten. (effe zoeken met Google). Hier is je computer wel een paar uurtjes zoet mee. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Zou dat nog wel zin hebben, aangezien ik alleen maar grote gekleurde pixels zie?

Wanneer ik divxfix gebruik, krijg ik de melding dat het bestand geen avi is.
De extensie .avi of .dv maakt geen verschil.

[ Voor 44% gewijzigd door e.dentifier op 05-05-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
Als je de banden nog hebt en ze veel waarde voor je hebben zou ik ze gewoon nog een keer laten omzetten, eventueel bij een ander bedrijf als je slechte ervaringen hebt met waar je geweest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ah, het is een DV AVI. Niks geks hoor.

Je moet een DV codec hebben, als je daar op googelt dan vind je er wel een paar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
mace schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:37:
Ah, het is een DV AVI. Niks geks hoor.

Je moet een DV codec hebben, als je daar op googelt dan vind je er wel een paar. :)
VLC zou het toch moeten kunnen:

http://www.videolan.org/vlc/features.html

Maar misschien is er binnen DV ook nog veel verschil, dit gaat over RAW. En zo ver reikt mijn kennis in de videowereld niet ;)

Het zegt op zich al wat dat VLC iets doet al zijn het niet de beelden die je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22
Vroeger, toen ik nog Kazaa Lite had, zat er een avi preview programma bij. Die keek gewoon naar bruikbare frames en die kon je geloof ik ook exporteren. Ik weet alleen de naam niet meer, maar misschien heb je hier wat aan?

Edit: Gewoon AviPreview dus. Kan zijn dat deze nog wat kan redden.

[ Voor 19% gewijzigd door I-King op 05-05-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Van de 8 betamax banden, 3 vhs en een 8mm film die zijn omgezet, zijn er 2 bestanden niet goed. De rest kan ik zonder problemen met mpc bekijken. Er lijkt me dus echt iets mis te zijn met de 2 bestanden, ipv dat het aan een codec ligt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, schijf waarop opgenomen wordt, of eventueel de schijf waarop je opslaat misschien stuk aan het gaan? Hoe dan ook opnieuw (laten) omzetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door BèR op 05-05-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

e.dentifier schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:49:
Van de 8 betamax banden, 3 vhs en een 8mm film die zijn omgezet, zijn er 2 bestanden niet goed. De rest kan ik zonder problemen met mpc bekijken. Er lijkt me dus echt iets mis te zijn met de 2 bestanden, ipv dat het aan een codec ligt. Toch?
Hebben al die bestanden dezelfde codec, als je ze bekijkt met gspot of mediainfo ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Bij de werkende video's staat er veel meer info in het gspot scherm, oa. iets over ffdshow en avi splitter.

De schijf was nieuw gekocht voor de opslag van de video's.

[ Voor 22% gewijzigd door e.dentifier op 05-05-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

e.dentifier schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:48:
Bij de werkende video's staat er veel meer info in het gspot scherm, oa. iets over ffdshow en avi splitter.

De schijf was nieuw gekocht voor de opslag van de video's.
Duidelijk; als de overige bestanden van dezelfde conversie komen en/of van hetzelfde apparaat, lijken ze dus gewoon kapot. Even bellen, opnieuw (laten) doen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat vlc en QT hem wel afspelen. Die programmaatjes hebben beiden een export functie. Gebruik die functie om het bestand opnieuw op te slaan met evt een andere container en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

MAX3400 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:50:
[...]

Duidelijk; als de overige bestanden van dezelfde conversie komen en/of van hetzelfde apparaat, lijken ze dus gewoon kapot. Even bellen, opnieuw (laten) doen en klaar?
Mja, er zij dus 3 verschillende bronnen (beta, vhs en 8 mm) die passen dus niet in hetzelfde apparaat en is het goed mogelijk dat ze verschillende (dv) codecs hebben. Dat probeer ik dus uit te vinden met mijn vraag.....
Het antwoord:
weet ik nog steeds niet of er verschillende codecs gebruikt worden. Als de codecs gelijk zijn in alle bestanden dan kun je er vanuit gaan dat de betreffende video's niet goed zijn. Zijn de codecs verschillend dan kan het nog steeds een codec probleem zijn !

De opmerking:
0x80040265: VFW_E_UNSUPPORTED_STREAM - Cannot play back the file. The format is unsupported.

Een vautmelding die overloopt van de nuttige informatie.
zit voor mij wel veel info in, die foutmelding geeft aan dat de videostream niet afgespeeld kan worden door mogelijk een ontbrekende codec.

Maar ik ben het er mee eens, als het niet werkt zou ik teruggaan naar waar ik het had laten doen. En even vragen of hun de betreffende bestanden wel af kunnen spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Caveman op 05-05-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:51

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb je dit laten doen door een bedrijf?
Hoe heb je het aangeleverd gekregen? DVD? Harddisk?
Zou ze gewoon bellen met de vraag waarom het ene bestand wel werkt en het andere niet. En of ze het anders even opnieuw willen doen. Moeten ze maar kwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Caveman schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:33:
zit voor mij wel veel info in, die foutmelding geeft aan dat de videostream niet afgespeeld kan worden door mogelijk een ontbrekende codec.
Je moet alleen de headerfiles van de DirectShow/VFW API hebben liggen om die uitleg te krijgen. Windows zelf scheept je af met een 0x80040265 [Unknown] en een opgestoken middelvinger.

De uitgebreide melding is ook nog niet erg duidelijk. Is het een ongeldige codec (dus een beschadigde file), is het een onbekende codec (dus een implementatie-probleem) of is het een ongeldige combinatie van container en codec? Misschien is het wel een formaat wat geldig en decodeerbaar is, maar om een of andere reden niet af te spelen valt op je monitor, bijvoorbeeld omdat je monitor geen 12-bits video accepteert en 'degredatie' niet geimplementeerd is.

Afbeeldingslocatie: http://www.everyjoe.com/files/2/2006/10/oxymoronmessage.gif

Oh: TS: wat hebben de aangedragen tips tot nu toe opgeleverd?

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 05-05-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Met DivFix kan je de header van een probleembestand strippen (verwijderen) en opnieuw maken. Misschien helpt dat.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/e874es.jpg

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
Divfix wil het bestand niet openen.

Uiteraard is de makkelijkste oplossing om het bedrijf verantwoordelijk te stellen voor het werk wat ze hebben geleverd. Dit zou ik normaliter ook absoluut doen. Helaas betreft het hier een situatie, waarbij dit niet mogelijk is.

Gspot geeft bij de werkende video's (ik kijk alleen naar de omgezette Betamax banden) het volgende aan:
Codec: dvsd
Name: DVC/DV Video

Bij de niet werkende video geeft gspot dit aan:
Codec: DV/DVC
Name: DV (IEC 61834)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Kijk even met de FourCC Changer wat de fourcc is van de werkende bestanden, en neem deze waardes dan over voor de niet-werkende bestanden, misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

e.dentifier schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:24:
Gspot geeft bij de werkende video's (ik kijk alleen naar de omgezette Betamax banden) het volgende aan:
Codec: dvsd
Name: DVC/DV Video

Bij de niet werkende video geeft gspot dit aan:
Codec: DV/DVC
Name: DV (IEC 61834)
Het zijn kennelijk verschillende codecs, imho zou het nog steeds zo kunnen zijn dat je niet de juiste codec hebt om de bestanden af te spelen. In principe zou je iedere avi met een DV-codec zo af moeten kunnen spelen, maar mijn ervaring leert dat er soms afwijkingen zijn.
Je zou eens de volgende codecs kunnen installeren, dan kun je ipp alle "dv's" afspelen. Als het daarmee niet lukt dan zijn ze idd defect.
http://www.videohelp.com/download/dvcodec.exe (gratis)
Play and import DV video with any tool
http://www.videohelp.com/download/cedocida020.zip (gratis)
Cedocida is an open source Video for Windows (VfW) DV-Type2-Codec. Install: In folder release right click on "cedocida.inf" and select install.
http://www.mainconcept.co...ps-plug-ins/dv-codec.html (trail)
Play, import or export DV Video. The MainConcept DV Codec is widely recognized as offering the best quality and rendering speed. It is compatible with any program which supports standard Video for Windows codecs.
http://www.videohelp.com/download/pdvcodec.zip (gratis)
Play and import DV video with any tool. The Panasonic VFW DV codec works perfect with Virtualdub. DVSD codec. Right click on the PANADV.INF and select Install to install it.
NOTE! Use instead Cedocida_DV_Codec as your primary dv codec because panasonic dv codec does not work properly on many systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

e.dentifier schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:24:
Divfix wil het bestand niet openen.
Divfix is van 2003. Je moet sowieso beginnen het nog eens met Divfix++ te proberen.

Pagina: 1