netwerkkaart wordt niet gevonden.....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een SMC wireless pci adapter voor me liggen model: SMCWPCI-G

nou heeft deze het altijd gedaan op een pc met vista, heb r gisteren XP weer op gedonderd omdat vista te traag werdt, nou is alles geinstalleerd, < videokaart, geluid, etc.>...

nou wil ik die kaart installeren, heb ook het juiste driverpakket geinstalleerd, maar hij ziet mn hele kaart niet eens... :( op i-net is r ook niet veel over te vinden, wie om wie ken mij vertellen waar dit aan kan liggen, die kaart heeft het altijd gedaan zonder problemen :S:S:S.

pc is een intel celeron, 2,8 GHz, 1 Gb ram, nvidia geforce 6200, 230 gb harddisk

[knip]

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 03-05-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We kunnen het hier toch ook bespreken ipv per mail? Wordt je netwerkkaart weergegeven in apparaatbeheer (dmv een !)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey man nee wordt niet eens aangegeven... wel staat r dat de ethernetcontroller niet geinstalleerd is mja dat heb r niks mee te mkn .....tog?
Outerspace schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:53:
We kunnen het hier toch ook bespreken ipv per mail? Wordt je netwerkkaart weergegeven in apparaatbeheer (dmv een !)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:20:
hey man nee wordt niet eens aangegeven... wel staat r dat de ethernetcontroller niet geinstalleerd is mja dat heb r niks mee te mkn .....tog?
Dat heeft er alles mee te maken, dat is dus je ongeinstalleerde netwerk-kaart. Welke versie van XP heb je (32/64bit) en heb je het laatste servicepack geinstalleerd? Hoe ziet de rest van je hardware eruit, en heb je bv ook de chipsetdrivers al geinstalleerd? Heb je bij het downloaden van de driver van de SMC site het juiste partnumber geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:20:
[...]
Je toetsenbord is ook al stuk.

En zolang de driver niet geïnstalleerd is, zal je windows elke netwerkkaart als 'ethernetcontroller' zien. Kwestie van aan dat device de juiste drivers hangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey man ... heb een 32 bit versie met sp 3 .... juist part nummer heb ik ook geinstalleerd.... ver5volgens gekeken chipset drivers zijn volgens mij ook geinstalleerd.... waar ken ik zien welke chipset drivers ik nodig heb .. dan check ik nog s voor de ckrheid .....
Nielson schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:26:
[...]
Dat heeft er alles mee te maken, dat is dus je ongeinstalleerde netwerk-kaart. Welke versie van XP heb je (32/64bit) en heb je het laatste servicepack geinstalleerd? Hoe ziet de rest van je hardware eruit, en heb je bv ook de chipsetdrivers al geinstalleerd? Heb je bij het downloaden van de driver van de SMC site het juiste partnumber geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met toetsenbord niks aan de hand :P heb juiste drivers geinstalleerd, maar als jij een netwerkkaart in je pc douwt hoort xp meteen aan te geven dat r nieuwe hardware gevonden is
StevenK schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Je toetsenbord is ook al stuk.

En zolang de driver niet geïnstalleerd is, zal je windows elke netwerkkaart als 'ethernetcontroller' zien. Kwestie van aan dat device de juiste drivers hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:25
Probeer eens een andere usb poort, bij voorkeur van een andere controller. Doeit ooit wonderen nadat je met drivers geklooid hebt, hoe stom het ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd heb r 4 pci sloten in zitten en op alle 4 geprobeerd
KnoxNL schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:35:
Probeer eens een andere usb poort, bij voorkeur van een andere controller. Doeit ooit wonderen nadat je met drivers geklooid hebt, hoe stom het ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:32:
met toetsenbord niks aan de hand :P heb juiste drivers geinstalleerd, maar als jij een netwerkkaart in je pc douwt hoort xp meteen aan te geven dat r nieuwe hardware gevonden is
Ik moet in ieder geval eerst (optioneel) de kast dicht doen en vervolgens (verplicht) de computer weer aan zetten.

Vertel eens exact wat je gedaan hebt in welke volgorde (hw install, driver install).
Geef eens duidelijk aan of er in de hardware manager onbekende hardware gevonden is.
Welke drivers heb je gebruikt ?
Welk moederbord heb je ?
KnoxNL schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:35:
Hoe stop jij zo'n PCI kaart in een USB poort ?
;)

[ Voor 19% gewijzigd door lier op 03-05-2010 13:39 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:36:
heb ik ook al geprobeerd heb r 4 pci sloten in zitten en op alle 4 geprobeerd
[...]
Oh het is PCI, excuses. Niet goed gelezen. Maar was toch het proberen waard, jammer dat het niet gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ... tis een intel celeron P4 2,8 Ghz met 1 GB RAM, .... gewoon standaard installatie gedaan van Xp met langzame formatatie, ... vervolgens xp geinstalleerd en geen gezeik gehad met audio en video drivers... dit is allemaal vlekkeloos verlopen... uieindelijk heb ik netwerkkaart eruit gehaald en opnieuw opgezet .. aangezien xp die automatisch moet herkennen, mjadat is dus net het punt waar hij niks ziet :(.... heb drivers geinstallerd incl. the utility weer pc opnieuw opgestart en nog steeds ziet hij mijn kaart niet,
lier schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:38:
[...]

Ik moet in ieder geval eerst (optioneel) de kast dicht doen en vervolgens (verplicht) de computer weer aan zetten.

Vertel eens exact wat je gedaan hebt in welke volgorde (hw install, driver install).
Geef eens duidelijk aan of er in de hardware manager onbekende hardware gevonden is.
Welk moederbord heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt deze kaart neem ik aan?
http://www.smc.com/index....ocaleCode=EN_USA&pid=1672
(ik zie alleen maar een G2, en geen G)

Als dat klopt, download dan eens de nieuwste drivers vanaf de site zelf?
http://www.smc.com/index....e=1&knowsPartNumber=false
(De 2e link, met WINXP/VISTA in de titel)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij gft bij mn apparaatbeheer ook al1 aan dat mn ethernet controller mist.. verders staat alles r goed op..en geeft hij geen andere foutmeldingen
lier schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:38:
[...]

Welk moederbord heb je ?

[...]

Hoe stop jij zo'n PCI kaart in een USB poort ?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is idd die kaart ... maar heb verder gezocht en wel de G gevonden ===>>>
http://www.nodevice.com/driver/SMCWPCI-G/get47034.html
D4NG3R NL schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:48:
Je hebt deze kaart neem ik aan?
http://www.smc.com/index....ocaleCode=EN_USA&pid=1672
(ik zie alleen maar een G2, en geen G)

Als dat klopt, download dan eens de nieuwste drivers vanaf de site zelf?
http://www.smc.com/index....e=1&knowsPartNumber=false
(De 2e link, met WINXP/VISTA in de titel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

tha underdog,

Zou je - indien je de laatste poster bent in het topic - in het vervolg je laatste bericht dan willen editten indien je nog wat toe te voegen hebt :)

Verder zou het fijn zijn als je je wat beter concentreert op je spelling, en grammatica. Ik ben er ook geen ster in, maar die msn taal is gewoon waardeloos lezen.

Tenslotte - maar dat is een persoonlijke mening - vind ik het heel lastig dat je iemand quote, waarbij je jouw reactie erboven zet. Ik persoonlijk prefereer dat je je reactie onder de quote plaatst :)

Uiteindelijk heeft XP de kaart waarschijnlijk wel gezien, maar staat de kaart in het apparaatbeheer met een geel icoontje ervoor. Dat houdt in dat de drivers nog niet goed geinstalleerd zijn. Verwijder de kaart eens uit het apparaatbeheer en reboot de PC dan. Waarschijnlijk vindt XP de kaart dan wel
Pagina: 1