Dualscreen/Multitasken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een HTPC samenstellen. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld op mn plasma (scherm 2 bv) een game te spelen en dat het nog steeds mogelijk is om bijvoorbleed op mn LCD-monitor te internetten of een andere applicatie te draaien. Beide schermen staan in de woonkamer en zullen beide op de HTPC aangesloten worden.

Heb nog geen idee welke videokaart ik zal nemen maar iig geen cheap-ass one, wss zo rond de 250-300 euro. Proc zal waarschijnlijk een Intel I7 worden en mobo weet ik ook nog niet. Op.sys Win7 64 met min. 4GB.

Geen idee waarom maar ik heb 2x een ATI kaart gehad en had daar steeds kleine problemen mee. Niet om ATI te bashen want volgens mij zijn het prima kaarten maar heb toch een lichte voorkeur voor Nvidia. Maar volgens mij is prijs <> kwaliteit op dit moment net iets beter bij ATI. Nja lastig.

Anyhoe I need help ;-)

De game die ik 99% van de tijd zal gaan draaien wordt FFXIV (MMO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
Dan zul je Windowed moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan, maar je kunt dan geen fullscreen apps draaien (zodra je dan iets anders aanklikt verlies je de focus en draait je applicatie niet meer fullscreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik thuis een ATI kaart met 3 aansluitingen en heb hierop mijn TV, mijn 22 inch en een 17 inch aangesloten.
Als ik voor school bezig ben gebruik ik de 17 inch en 22 inch. en dan heb ik soms ook op de 17 inch msn ed. en dan op me 22 inch een spelletje in fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:38

Prx

Dit is, zover ik weet, gewoon niet mogelijk. Het gaat er niet alleen om dat een fullscreen app het niet leuk vindt als er een andere app de focus krijgt, ook de controls werken dan niet meer. Je kan dus drukken op je gamepad/keyboard wat je wilt op de bank, maar daar kan die Microsoft Word die je net hebt geopend niet echt mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bij mij werkt het goed, als ik dood ben ff chatten en daarna weer knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
En dus loopt het niet tegelijk, dus nee het werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
Win7 is aan te passen zodat je meerdere sessies tegelijk kan draaien, ook met dezelfde username. Misschien dat dat een oplossing kan bieden?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:29
Waarom lukt het me dan hier wel om fullscreen te gamen op een plasmascherm en tegelijkertijd te internetten op m'n laptopscherm? Natuurlijk, m'n muis kan maar op één scherm tegelijk aanwezig en bezig zijn, maar alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Joep schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:29:
Waarom lukt het me dan hier wel om fullscreen te gamen op een plasmascherm en tegelijkertijd te internetten op m'n laptopscherm? Natuurlijk, m'n muis kan maar op één scherm tegelijk aanwezig en bezig zijn, maar alles werkt naar behoren.
Hoe behoudt jouw applicatie de focus dan als je op iets anders klikt buiten deze applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Ik speel wel eens BFH fullscreen op het plasmascherm. Als ik dan ergens veilig sta, sleep ik m'n muis naar m'n laptopscherm en ga daar even internetten. Het spel verliest dan inderdaad focus, maar zodra ik klaar ben met internetten sleep ik m'n muis weer naar rechts en kan ik weer verder met BFH. Dat is toch wat de TS wil? Ik doe dat met HDMI, Ati Radeon Mobility HD4570 en Windows 7 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja ok, maar dan doe je dat dus niet tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:30:
[...]

Hoe behoudt jouw applicatie de focus dan als je op iets anders klikt buiten deze applicatie?
Volgens mij is het de bedoeling van de TS dat hij soms eens kan switchen naar een andere app.

Als het de bedoeling is om 2 toetsenborden en 2 muizen aan te sluiten en dan afzonderlijk van elkaar een app te bedienen op 2 beeldschermen op 1 computer dan zou ik niet weten hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Nee, duh :p

Dat is hoe dan ook onmogelijk. Je game verliest focus zodra je ergens op het andere scherm klikt. Daarnaast moet je dan twee muizen tegelijkertijd aansturen. De één met je linkerhand en de ander met je rechterhand 8)7

Maar dat wil de TS niet. Hij wil hetzelfde kunnen als ik doe. En dat kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Hier heb je een programma voor genaamd BeTwin. Deze draai ik thuis zelf ook.

Op de PC kan alles worden gedaan zoals normaal. En op de TV draait standaard XBMC die automatisch opstart. In principe maakt BeTwin van 1 pc 2 of meerdere pc's. Hier voor zijn wel meerdere toetsenborden en muizen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Waarom heb je meerdere muizen nodig voor twee virtuele machines op één pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Joep schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:38:
Nee, duh :p

Dat is hoe dan ook onmogelijk. Je game verliest focus zodra je ergens op het andere scherm klikt. Daarnaast moet je dan twee muizen tegelijkertijd aansturen. De één met je linkerhand en de ander met je rechterhand 8)7

Maar dat wil de TS niet. Hij wil hetzelfde kunnen als ik doe. En dat kan ;)
Ja, dit is met een ATI of Nvidia kaart makkelijk te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Joep schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:43:
Waarom heb je meerdere muizen nodig voor twee virtuele machines op één pc?
Omdat ze los van elkaar bestuurd kunnen worden. Dit maakt gebruik van multi-user systemen. Dit gaat je namelijk niet lukken met 1 muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm....één gek kan meer vragen stellen dan 10 x geleerde kunnen beantwoorden lol

Thnx voor de input.

Ja wat wil ik eigenlijk. Ik denk toch dat ik af en toe de mogelijkheid wil hebben om beide te kunnen bedienen/besturen. Soms zal het natuurlijk zo zijn dat mn dinnetje even wil internetten en ik wil gamen of vise versa.

Beide fullscreen en beide tegelijk bedienen wordt dus lastig...

2 muizen zou dus een optie zijn. Mss een domme vraag want het lijkt mij nogal lastig te configureren...2 videokaarten is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:17:
Hmmm....één gek kan meer vragen stellen dan 10 x geleerde kunnen beantwoorden lol

Thnx voor de input.

Ja wat wil ik eigenlijk. Ik denk toch dat ik af en toe de mogelijkheid wil hebben om beide te kunnen bedienen/besturen. Soms zal het natuurlijk zo zijn dat mn dinnetje even wil internetten en ik wil gamen of vise versa.

Beide fullscreen en beide tegelijk bedienen wordt dus lastig...

2 muizen zou dus een optie zijn. Mss een domme vraag want het lijkt mij nogal lastig te configureren...2 videokaarten is geen optie?
BeTwin is zeer eenvoudig te configureren. Het enige nadeel is is dat het 100 dollar kost. Om er 2 pc's van te maken. Kijk even op www.thinsoftinc.com daar staat uitgelegd wat het is, hoe het werkt en hoe je het moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cool, nice find! thnx The_Ghost16

Dat is idd een serieuze optie. Die 100 dollar moet dan maar en op deze manier kan ik ook nog eens 2 vid.kaarten gebruiken en is dus mn oude 8800GTS nog te gebruiken.
Pagina: 1