Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista blijft hangen op Welkom scherm

Pagina: 1
Acties:

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Dell pc met Vista erop.
Sinds een week kan deze pc niet meer inloggen; hij blijft hangen op het blauwe "Welkom" scherm.
Pc lijkt op dat moment nog wel responsive in de zin dat ik via een andere pc zn shares kan browsen en ook de eventviewer is zo te bereiken.

Als ik vervolgens de pc uit zet en weer aan zet zonder de netwerkkabel erin dan kan ik wel gewoon inloggen. Netwerkstekker er na inloggen weer in stoppen en de pc doet alles weer.
Alleen bij het uitloggen blijft deze weer hangen.

Opstarten in veilige modes werkt zowel zonder als met netwerkverbinding.
Eventviewer is niet erg behulpzaam; de enige vermelding is dat hij erg lang over het inloggen doet. :O

Het updaten van de drivers van netwerkkaart had geen effect. Pc heeft verder alle windows updates.
Via google vond ik verder ook alleen maar hele oude problemen waarbij de microsoft fix die daar genoemd werd niet geschikt was voor mijn vista versie (fix ongetwijfeld te oud).

Ik weet nog niet of het relevant is maar 2 windows 2008 machines (ook van Dell) lijken dezelfde problemen te ontwikkelen: nieuwe RDP sessies blijven hangen, zelfde voor lokaal inloggen.
Toevallig had ik nog een RDP sessie aan staan: daar kan ik nog wel mee verbinden.

Om het compleet te maken hebben 3 andere vista pc's, onder wie 1 exact dezelfde, het hele probleem niet. :?

Edit:

Ik heb het hele probleem kunnen herleiden tot 1 policy die ik had gemaakt.
Deze policy had ik dus op een Windows SBS 2008 machine gemaakt en zorgde ervoor dat iedereen printerdrivers kan installeren. Voor een klein bedrijf (10-12 man) leek mij dat een acceptabel risico.
Op 2 Vista pc's werkte dit vervolgens perfect. Alleen toen de policy een paar uur later ook de 2 servers bereikten en een andere vista pc kregen die dus bovengenoemde problemen.
Erg wazig. Uiteindelijk opgelost door SBS 2008 machine in veilige modus te starten en de folder met de specifieke policy te verwijderen. (group policy editor starten werkt niet in veilige modus)
Zal wel een nieuw topic maken voor het oplossen van het printer driver issue.

[ Voor 21% gewijzigd door SandStar op 03-05-2010 13:48 ]