Acer 5102 laptop probleem

Pagina: 1
Acties:

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 15:30
Tweakerts..
Ik heb hier een Acer Aspire 5102 WLMi flaptop waar ik een probleem mee heb.
Specs (even van inet getrokken:
Technische specificaties
Processor: 1600 MHz,Processorfamilie AMD Turion 64 X2 Mobile,AMD Turion 64 X2 TL-50,cache 0.512 MB
Schijf 120 GB, Rotatiesnelheid 5400 RPM
Beeldschermdiagonaal 15.4 " ,Resolutie 1280 x 800 pixels, Beeldscherm WXGA TFT LCD
Beeldschermreactietijd rise/fall 16 ms, Aantal kleuren 16.7 M
Intern geheugen 2048 MB
Geheugenslots so-DIMM, Maximum intern geheugen 4 GB, Intern geheugentype DDR2 SDRAM
Geheugenlayout 2 x 1024 MB
Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS/MS Pro/xD
Video
Grafische adapter ATI Radeon Xpress 1100
Maximum geheugen grafische adapter 256 MB
Optische drive
Soort optische drive DVD±RW DL
Audio
Ingebouwde microfoon ja
Audiosysteem High Definition Audio
Aantal ingebouwde luidsprekers 2
Toetsenbord
Toetsenbord functietoetsen 12
Aantal toetsen 88 / 89
Camera
Ingebouwde camera ja
Netwerk
Intern modem ja
Bluetooth nee
Netwerkfuncties Ethernet/Fast Ethernet
Wake-on-Ring ja
Draadloze technologie IEEE 802.11b/g
Modemsnelheid 56 Kbit/s
Modemtype ITU V.92
Wake-on-LAN ja
Draadloos LAN data-overdrachtsnelheid (max) 54 Mbit/s
Verbindingsmogelijkheden
ExpressCard slot nee
Port replicator nee
Parallelle poort(en) 0
Seriële poort(en) 0
PS/2 poort(en) 0
USB 2.0 poort(en) 3
USB 1.1 poort(en) 0
Aantal IEEE 1394-/Firewire-poorten 0
Modem (RJ-11) poort 1
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang ja
Microfoon, line-in ingang ja
S/PDIF uitgang nee
Aansluiting voor netstroomadapter ja
TV aansluiting nee
TV in poort nee
DVI poort nee
CardBus PCMCIA slot(en) 1
CardBus PCMCIA slot type Type II
SmartCard slot ja
VGA (D-Sub)poort(en) 1

Het probleem:

Het toetsenbord + touchpad werken niet meer. De flaptop start op, gaat vervolgens naar het keuzescherm van windows, (ivm verkeerd afgesloten blabla, safe mode, normaal, dat soort dingen) en start na zoveel seconden gewoon weer netjes door naar windows Vista. Ook dan heeft het geen nut om een USB device in te pluggen aangezien er dan gewoon niets gebeurd. Ook het toetsenbord en touchpad werken dan niet.
Wat heb ik al geprobeerd:
Windows opnieuw installeren = werkt niet aangezien je niets met de muis of het toetsenbord kunt
USB toetsenbord + muis = nee, het lijkt erop dat de USB poorten niet werken of in ieder geval word het niet herkend ( Logitech MX3100 Laser setje)
Laptop lijkt me verder prima te werken.
Enige suggesties ? :)

*ps, zo nee, wat is zoiets nog waard ? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Freubel op 03-05-2010 11:34 . Reden: Iets opgeschoont ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Verwijderd

Accu defect.
Probeer maar is zonder accu.

De laptop werkt nog wel alleen word zo enorm traag als de accu erin zit dat het lijkt alsof het toetsenbord en muis defect zijn.

In de bios, windows installatie ed werkt het allemaal wel snel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 11:13 ]

• Freubel
Nope, ook zonder accu valt er niets mee te doen.

• Freubel
Stiekum kickje :D

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-12 08:55
probeer eens het geheugen te testen/wisselen? dit soort gekke dingen komen soms doordat je geheugen kapot is....

• Freubel
Net even geprobeerd met een andere module en de 2 1gyg bankjes verwijderd. Geen verschil helaas :/
martijnberk schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:48:
probeer eens het geheugen te testen/wisselen? dit soort gekke dingen komen soms doordat je geheugen kapot is....

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-12 23:12
Kan het soms zijn dat je toetsenbord en touchpad usb apparaten zijn? Misschien dat iemand het kan bevestigen? Als de usb controller stuk is dan kan je weinig meer doen.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19
Kom je wel in de BIOS (F2) met of zonder aangesloten keyboard?

Volgens mij heeft het interne keyboard geen USB aansluiting, dus dat een defecte USB controller het probleem moet veroorzaken, ik vraag het me af. Als je een optische muis gebruikt, kan je wel zien of het lampje brand aan de onderkant? M.a.w. werkt de voeding van de USB nog wel?

• Freubel
Het interne keyboard gaat met een soort flat cable naar het mobo toe. Verder valt daar weinig aan te zien. USB apparaten inpluggen heeft geen zin als Vista eenmaal draait, ze worden iig niet herkend. Ik kom dus ook niet in de bios. Laptop heeft verder ook geen PS2 aansluiting, alleen wat USB aansluitingen.
Het lijkt er inderdaad op dat de USB controller het heeft begeven. Kan zoiets simpel gemaakt worden hardware / software matig of ? :|

[ Voor 18% gewijzigd door Freubel op 04-05-2010 13:52 . Reden: typo ]

• Frank__B
Je kan een PCMCIA (od.) USB kaart kopen en het daarmee proberen. Die dingen zijn niet zo duur. Let wel dat hij past in je laptop, je hebt meerdere versies...

• Freubel
Grappig genoeg zat ik vanmiddag een draadje op een forum te lezen waarin exact hetzelfde verteld werd. Meerdere lezers waren aan het klagen over een Vista update waarin schijnbaar het bios werd geinfecteerd (kan dat uberhaupt ?) en met een PCMCIA kaart & USB aansluitingen was het mogelijk om een USB toetsenbord & muis te installeren en dan de update ongedaan te maken, of om op die manier weer in het bios te kunnen komen en daar de default settings weer aan te zetten. Dan gaan we maar op zoek naar zo een kaartje. Bedankt voor het meedenken tot zover :)
Frank__B schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:18:
Je kan een PCMCIA (od.) USB kaart kopen en het daarmee proberen. Die dingen zijn niet zo duur. Let wel dat hij past in je laptop, je hebt meerdere versies...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je uit dat andere topic even kan/wil filteren om welke update het ging, dan is dat best handig. Verder lijkt het me onmogelijk dat er een "infectie" plaatsvindt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Freubel
Durf ik niet te zeggen, er word gepraat over een bios update en een Windows update. De bios update zou je niet mogen draaien als je géén XP zou draaien. En de Windows update zou alleen Vista beslaan.
http://en.kioskea.net/for...-keybrd-and-mouse-problem
Linkje naar dat betreffende topic.
MAX3400 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:03:
Als je uit dat andere topic even kan/wil filteren om welke update het ging, dan is dat best handig. Verder lijkt het me onmogelijk dat er een "infectie" plaatsvindt.

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
schopje in de hoop dat Freubel niet op vakantie is én toevallig een blik werpt in dit topic ;)

Ik heb van de week een Acer Aspire 5100 van een broer van me ter reparatie gekregen. hetzelfde probleem dat je op verschillende plekken tegenkomt en hier dus ook al voorbij is gekomen.
een opstartende laptop, maar dan zonder touchpad, keyboard en usb. zowel binnen als buiten windows niet.

het OS is niet meer het orginele Vista, maar een (legale!) versie van XP 32b pro.
Volgens mijn broer werd hij de laatste tijd erg warm op schoot :z en kwam hij achter het probleem nadat hij vergeten uit te zetten was en een nacht aan had gestaan.
de accu heeft (zoals bij zoveel niet-tweakende-laptopgebruikers) er altijd ingezeten.
toen ik de laptop openmaakte was het eerste wat opviel de enorme hoop stof die tussen de fan en het rooster zat en de luchtstroom volledig blokeerde. oververhitting zou het dus zeker geweest kunnen zijn en daarom ging ik op zoek naar kappotte chips en zwarte onderdelen. deze heb ik niet gevonden.

de vga en cpu heb ik allebei van verse, goede pasta voorzien en na alle connectoren gecontroleerd te hebben de boel weer in elkaar geschroeft en proberen of het dat was. niet dus.
de tips die ik op verschillende fora heb gevonden heb ik geprobeerd; met accu, zonder accu, ontladen via de powerknop, booten met ctrl - esc, cmos clear met jumper j2 onder de mems, zonder hd met ubuntu cd, met 1 mem, andere mem...

en ik ben er nu wel klaar mee. maar voordat ik het opgeef en de schuld geef aan een kappot moederbord wil ik graag weten of er hier succes is geboekt met een pcmcia usb adapter. ondanks het feit dat je er voor een prikkie aan kan komen heb ik een hard hoofd in het te verwachten succes. aangezien de usb het ook niet doen.
hoe is het hier afgelopen?

PC gameplay geen multiplatform!

• krakbracket
schopje;

iemand ook soortgelijke ervaringen met een Acer uit de 5*** serie?
toch maar met de verfbrander reflowen?
zoals deze gast met een IBM

• Frank__B
Ik zie eerlijk gezegd niet het nut van reflowen van de VGA terwijl je problemen met de USB bus hebt. Die functies werken onafhankelijk van elkaar. Vroeger had je nog een aparte chip voor USB, ik weet niet of het tegenwoordig geïntegreerd zit in de southbridge of dergelijke. Ik zou het probleem eerder daar in zoeken.

Bovendien kan reflowen er voor zorgen dat je laptop het helemaal niet meer doet. Voorzichtigheid is geboden dus.

• krakbracket
filmpje was bedoelt als voorbeeld, hoewel veel Acer's uit deze serie problemen hebben met de ATI chip,
wil ik de verfbrander op de southbridge zetten.

de laptop doet het nu al niet meer door het ontbreken van usb, toetsenbord en touchpad. voorzichtig zal ik zeker zijn, maar er is bij voorbaat niets verloren.
tenzij iemand een gouden tip heeft?

Pagina: 1