Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:29

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb via marktplaats een simlock vrije Curve 8310 bemachtigd. Hij is Vodafone brandend maar ik stop er een simkaart van KPN (hi) in.

An sich werkt het prima, maar zou het toch prettiger vinden als alle instellingen op KPN zijn ge-end. iets wat ik nu handmatig moet instellen.

Is het mogelijk om de curve helemaal te voorzien van branded KPN of 'kaal' te maken? Ik heb al de nieuwste firmware geladen en zelfs de KPN branded firmware geladen, maar hij blijft Vodafone (logo's, internet etc).

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
net de wipeactie nogmaals uitgevoerd. Nog steeds vodafone. Waar zit dat in verstopt?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:40

RnB

Hoe heb je precies gewiped?
Er is op internet ergens een drastische echte wipeactie te vinden, dan zit je na afloop met een BB zonder OS. Ik denk dat dat het wel oplost. Mijn vermoeden over wat je nu hebt gedaan, is gewoon de nieuwste OS erop geïnstalleerd met behoud van gegevens.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
RnB schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:16:
Hoe heb je precies gewiped?
Er is op internet ergens een drastische echte wipeactie te vinden, dan zit je na afloop met een BB zonder OS. Ik denk dat dat het wel oplost. Mijn vermoeden over wat je nu hebt gedaan, is gewoon de nieuwste OS erop geïnstalleerd met behoud van gegevens.
zo brutal ben ik nog niet aan de gang geweest. Allicht iets te risicovol. Ik ben er wel achter dat de instellingen uit een xml komen in de installatie directory van de firmware. Daar probeer ik nu wat mee te doen

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb wel eens een Bold 9000 van o2 in mijn handen gehad. Deze heb ik compleet gewiped (tot app 523 error) en vervolgens nieuwe software geladen. Alsnog kwam het o2 logo langs tijdens het opstarten. Vervolgens heb ik een nieuwe bootloader erop gezet en toen kreeg ik nog steeds het O2 logo tijdens het opstarten. Ik heb het opgegeven...

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:41
TF schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:59:
[...]

zo brutal ben ik nog niet aan de gang geweest. Allicht iets te risicovol. Ik ben er wel achter dat de instellingen uit een xml komen in de installatie directory van de firmware. Daar probeer ik nu wat mee te doen
Dan kun je beter je hele BB leeggooien, een OS van KPN downloaden en die erop knallen.
Kost euhm misschien 20-30 minuutjes en is zo gepiept, en kan bijna niet fout gaan, er staan op internet genoeg handleidingen om je 'bricked' berry weer goed te krijgen ;)

Edit: Archie_T als je een OS van de KPN download via de Blackberry site, zou die als het goed is meteen alle instellingen mee moeten nemen, als je al ooit een backup hebt gemaakt via de Desktop Manager slaat ie de gegevens ergens op, zodat als je flasht die gegevens erop blijven staan. Is een Vendor.xml.

Ik zou het gewoon proberen. Het beste is om de Desktop Manager te un-installen en dan weer installen.

[ Voor 26% gewijzigd door SgtElPotato op 03-05-2010 21:08 ]

Zucht...

• Archie_T
SgtElPotato schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:05:
[...]

Edit: Archie_T als je een OS van de KPN download via de Blackberry site, zou die als het goed is meteen alle instellingen mee moeten nemen, als je al ooit een backup hebt gemaakt via de Desktop Manager slaat ie de gegevens ergens op, zodat als je flasht die gegevens erop blijven staan. Is een Vendor.xml.
Dat weet ik, heb genoeg beta OS'en op verschillende BB's gezet. Ik kom alleen niet van dat O2 scherm af. De rest doet het allemaal prima.
Aan de TS, heb je wel een blackberry abbo bij KPN?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:41
Archie_T schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:13:
[...]

Dat weet ik, heb genoeg beta OS'en op verschillende BB's gezet. Ik kom alleen niet van dat O2 scherm af. De rest doet het allemaal prima.
Oke, ja dat opstartscherm is bijna niet weg te halen volgens mij, heb er een keer naar gezocht maar bijna niks gevonden.

Zucht...

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Archie_T schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:13:
[...]

Geen speciaal BB abo bij KPN, gewoon Hi met eindeloos online. Ik gebruik de gmail applicatie

• Archie_T
TF schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 06:50:
[...]

Geen speciaal BB abo bij KPN, gewoon Hi met eindeloos online. Ik gebruik de gmail applicatie
Dat verklaart waarom je niet de goede servicebooks krijgt. Als je een BB aanmeld op het netwerk met een goede kaart krijg je alle servicebooks. Ik heb nog wel een oplossing waar je wat mee kunt, maar houd er rekening mee dat je zonder abbo geen goede servicebooks krijgt en dus beperkt ben met blackberry instellingen en apps.
Kijk maar hier even, als het goed is houd je dan geen servicebooks over: http://bb.anworm.com/enab...browser-without-bisbes-2/
Pagina: 1