Beste tweakers.
Jquery kent voorgeprogrammeerde animaties, namelijk : show("slide", { direaction: "left"}, 1000)
Nu is het zo dat de gebruiker kan aangeven dat de richting willekeurig is. Dus links in rechts uit, dan weer boven in en onder uit etc. In mijn database sla ik op, dat de gebruiker voor random heeft gekozen.
Als de direction random is dan moet hij dus willekeurig een richting kiezen.Elke keer !.
Ik heb een Array aangemaakt:
om een van de elementen uit mijn array te halen heb ik dus de volgende code gebruikt
Dit geeft een random getal aan.
gehele code:
Het probleem:
Bij het opstarten van mijn webpagina. Heeft hij een random getal aangemaakt tussen van 0 tot en met 4 Keurig. Maar na elke fotowissel komt hij in de code hierboven en zal die dus steeds de command rand(0,4) uit moeten voeren, Maar dat gebeurd dus niet. Er wordt maar 1x een random getal gegenereerd en daarna blijft dit zo.
Hoe kan ik er voor zorgen, dat bij iedere nieuwe foto een nieuwe random getal aangemaakt wordt ?
Jquery kent voorgeprogrammeerde animaties, namelijk : show("slide", { direaction: "left"}, 1000)
Nu is het zo dat de gebruiker kan aangeven dat de richting willekeurig is. Dus links in rechts uit, dan weer boven in en onder uit etc. In mijn database sla ik op, dat de gebruiker voor random heeft gekozen.
Als de direction random is dan moet hij dus willekeurig een richting kiezen.Elke keer !.
Ik heb een Array aangemaakt:
code:
1
| $random = array('left','right','up','down') |
om een van de elementen uit mijn array te halen heb ik dus de volgende code gebruikt
code:
1
| $random[rand(0,4)] |
Dit geeft een random getal aan.
gehele code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| echo"if('".$direction."' == 'random')"; echo"{"; $random = array('left','right','up','down'); echo" $('#photo').hide('".$animation."',{ direction: '".$random[rand(0,4)]."' },1000,function(){ iwidth = imginfo[id][0]; iheight = imginfo[id][1]; if (iwidth > iheight) { if (iwidth > ". $maxsize .") { ratio = iwidth / ". $maxsize ."; document.getElementById('photo').width = ". $maxsize ."; document.getElementById('photo').height = iheight / ratio; } else { document.getElementById('photo').width = iwidth; document.getElementById('photo').height = iheight; } } else { if (iheight > ". $maxsize .") { ratio = iheight / ". $maxsize ."; document.getElementById('photo').height = ". $maxsize ."; document.getElementById('photo').width = iwidth / ratio; } else { document.getElementById('photo').width = iwidth; document.getElementById('photo').height = iheight; } } $('#photo').attr('src','/images/'+ id +'.'+ imginfo[id][2]); $('#photo').show('".$animation."',{direction: '".$random[rand(0,4)]."' },1000); });"; echo"}"; |
Het probleem:
Bij het opstarten van mijn webpagina. Heeft hij een random getal aangemaakt tussen van 0 tot en met 4 Keurig. Maar na elke fotowissel komt hij in de code hierboven en zal die dus steeds de command rand(0,4) uit moeten voeren, Maar dat gebeurd dus niet. Er wordt maar 1x een random getal gegenereerd en daarna blijft dit zo.
Hoe kan ik er voor zorgen, dat bij iedere nieuwe foto een nieuwe random getal aangemaakt wordt ?
Angelo NL / Global Cargo VTC