Vastzetten draadloos netwerk [Windows 7]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nou al een tijdje aan het rondklikken met Win 7 en met name omdat ik veel met mijn laptop in de weer ben liep ik tegen een klein puntje aan wat ik dus niet heb weten op te lossen in mijn eentje..

Normaliter toen ik nog met XP werkte had ik op mijn laptop een tweetal draadloze netwerken in mijn voorkeurslijst staan, van thuis en mijn werk. Omdat er een hoop onbeveiligde draadloze netwerken bij mijn huis in de buurt zijn zette ik altijd bij [Eigenschappen voor Draadloze netwerkverbindingen] => Tabblad [Draadloze netwerken] => [Geavanceerd] de optie "Alleen netwerken met toegangspunten (vaste netwerken)" aan. En bij hetzelfde blad het vinkje weg bij "Automatisch verbinding met netwerken maken, ook als die niet mijn voorkeur hebben". En dat werkte perfect!

Mijn vraag is dus ook of er een soortgelijke optie in Win 7 te vinden maar heb nog niets kunnen vinden dat andere netwerken behalve mijn voorkeursnetwerken geheel uitsluit. Kortom mijn post hier!

Alle hulp is welkom want ik begin er licht geïrriteerd door te raken.

Bij voorbaat dank, Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Voor zover ik het weet (heb even geen Windows 7 laptopje bij de hand) maakt Windows 7 niet automatisch verbinding met onbeveiligde netwerken....het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen :+

Daarbij mis ik ook hetgeen wat je zelf al hebt gevonden. Je geeft aan dat (en hoe) je het bij Windows XP kunt instellen, maar eh....wat heeft Google je al aan suggesties opgeleverd?

Enneh...om nu te beginnen met Hallo en af te sluiten met een groet is vriendelijk, maar echt niet nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:24:
Hallo,

Ik ben nou al een tijdje aan het rondklikken met Win 7 en met name omdat ik veel met mijn laptop in de weer ben liep ik tegen een klein puntje aan wat ik dus niet heb weten op te lossen in mijn eentje..

Normaliter toen ik nog met XP werkte had ik op mijn laptop een tweetal draadloze netwerken in mijn voorkeurslijst staan, van thuis en mijn werk. Omdat er een hoop onbeveiligde draadloze netwerken bij mijn huis in de buurt zijn zette ik altijd bij [Eigenschappen voor Draadloze netwerkverbindingen] => Tabblad [Draadloze netwerken] => [Geavanceerd] de optie "Alleen netwerken met toegangspunten (vaste netwerken)" aan. En bij hetzelfde blad het vinkje weg bij "Automatisch verbinding met netwerken maken, ook als die niet mijn voorkeur hebben". En dat werkte perfect!

Mijn vraag is dus ook of er een soortgelijke optie in Win 7 te vinden maar heb nog niets kunnen vinden dat andere netwerken behalve mijn voorkeursnetwerken geheel uitsluit. Kortom mijn post hier!

Alle hulp is welkom want ik begin er licht geïrriteerd door te raken.

Bij voorbaat dank, Samuel
Via configuratiescherm --> Netwerkcentrum --> vervolgens kies je "Draadloze netwerken beheren" en voeg je je voorkeursnetwerken toe (je kan die zelfs op volgorde instellen welke hij eerst moet pakken).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:33:
[...]

Via configuratiescherm --> Netwerkcentrum --> vervolgens kies je "Draadloze netwerken beheren" en voeg je je voorkeursnetwerken toe (je kan die zelfs op volgorde instellen welke hij eerst moet pakken).

Succes
Eh..volgens mij was dat niet z'n vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien net iets te netjes voor een forum, ben ik het mee eens. Maar je kan beter te netjes overkomen dan als een arrogante eikel denk ik zo.
En inderdaad wat msoete zegt is niet waar ik naar op zoek ben.

Ik zal mijn probleem wat meer toelichten. Momenteel is het bij mij thuis dus zo dat het moment dat mijn draadloze verbinding het begeeft (oud spul.. word vervangen maar wacht op nieuw spul) dan gaat hij om één of andere vage reden dus proberen te verbinden met een onbeveiligde linksys bij mij in de buurt. Ik krijg dan daarentegen geen connectie maar hij blijft haken op "Netwerkadres verkrijgen". Overigens als ik met een XP laptop probeer te verbinden met die linksys doet hij het prima, ook geniaal hoe ik zo naar binnen fietste daar...
Voor mij is het eigenlijk niet zo'n probleem, ik weet dat ik simpelweg moet opstaan mijn draadloze zender uit moet zetten even wachten en weer aanzetten. Ondertussen ook natuurlijk even de (poging tot) connectie met die linksys verbreken. En me gewoon weer aanmelden bij mijn eigen netwerk. Maar mijn vriendin heeft het er een stuk moeilijker mee..

Ik heb al aardig wat gegoogled maar met eigenlijk weinig resultaat. En na een strakke 3,5 uur klikken was ik het een beetje zat. De dag erna nog even rondgesnuffeld en opnieuw geen resultaat, en dus toen hier mijn vraag gesteld.

P.S. Die onbeveiligde linksys staat uiteraard niet in mijn voorkeurslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Dit is serieus voor het eerst dat ik hoor dat Windows 7 automatisch met onbeveiligde netwerken verbinding maakt. Mij nog nooit overkomen....
Heet je eigen netwerk niet ook linksys?

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:45:
[...]

Eh..volgens mij was dat niet z'n vraag :+
Dat was idd niet zijn vraag maar ik weer uit ervaring als je je voorkeursnetwerken toevoegd in " draadloze netwerken beheren" optie dan zoekt hij alleen de netwerken die je daar hebt opgegeven zonder dat deze "automatisch" gaat zoeken naar andere vrijwilligers.

Waar ik woon zijn er een aardig wat draadloze netwerkjes in de lucht maar daar blijft mijn laptop netjes vanaf en pakt alleen de mijn toegevoegde voorkeursnetwerken.

En nogmaals ik had zijn vraag blijkbaar niet helemaal goed gelezen excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn draadloze netwerk heet uiteraard niet linksys. Er zijn absoluut 0,0 overeenkomsten tussen mijn netwerk en het onbeveiligde draadloze netwerk.

Ik heb er zelf ook geen verklaring voor vandaar mijn vraag of er zoals in XP (zie eerste post) een speciaal vinkje is dat andere netwerken geheel uitsluit. En als dit er in gebakken zit dan moet ik misschien even mijn register doorgaan om te kijken of er iets mis is met mijn voorkeurenlijst (er staan er echt maar 2 in, uiteraard geen van beide de linksys in kwestie) en anders simpelweg even een verse installatie.

Overigens zeg ik ook niet dat Win7 probeert ALLE onbeveiligde connecties probeert, maar hij blijft terugkomen op die ene linksys. Er is ook een onbeveiligde sitecom op een steenworp afstand maar daar zoekt ie nooit naar.
Pagina: 1