Aankoopadvies: Aldi laptop MEDION® AKOYA® P8614 (MD 98310)

Pagina: 1
Acties:

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 14:12
Vanaf afgelopen zaterdag bij de Aldi de volgende laptop in de aanbieding:

MEDION® AKOYA® P8614 (MD 98310)
• Intel® Core i3-350M processor (2.26 GHz, 3 MB Cache)
• ATI Mobility Radeon™ HD 5165 DirectX10, 1024 MB
• 47 cm beeldscherm in 16:9 breedbeeld
• HD+ resolutie van 1680 x 945
• 500 GB harde schijf
• geïntegreerd 2.1 geluid met Dolby Home Theatre® v3
• 8 x DVD-/CD-brander met Dual Layer ondersteuning
• gigabit LAN aansluiting
• Wlan b/g/n
• 1.3 MP webcam
• multikaartlezer
• numeriek toetsenbord

Aansluitingen:
• 3 x USB 2.0
• 1 x eSata
• VGA en HDMI
• S/PDIF
• gewicht ca 3.7 kg
• uitgebreid softwarepakket

Prijs: EUR 699,-

Ik wil 'm vooral thuis gebruiken, films downloaden (rarren / parren), office en af en toe een game.
Dat grote beeldscherm spreekt me erg aan... (daarmee niet zo mobiel, maar dat geeft niets)

Goede aankoop, of kan ik voor hetzelfde geld beter wat anders kopen ???

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Leuk pc'tje toch zo?
Met samenstellen zul je er misschien iets hogers uit kunnen halen, maar het zal niet veel schelen, en er zit een scherm bij :)
maar dit vind ik in ieder geval een mooie aanbieding :D
Afbeeldingslocatie: http://www.taalbank.nl/home/images/stories/dehond-ik-zeg-doen.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Overlegne op 03-05-2010 10:12 ]

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 19:59

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik heb hem afgelopen zaterdag gehaald voor mijn schoonouders , en ik moet zeggen dat het een heelijk apparaat is om op te werken :)

Wel meteen even alle overbodige software verwijderd , windows search uitgeschakeld ect .

Wel een beetje een aparte schermresolutie , maar voor het werken met Office / Internetten merk je niets van :)

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Ik heb hem ook sinds zaterdag en ben er erg tevreden over. Hij is heel stil. Bij 't optillen druk je nogal makkelijk op het knopje om de DVD-drive te openen. Het toetsenbord is nog wel wennen. Ik heb hem direct geformatteerd en de 64-bits versie erop gezet op één partitie. Ik ga denk ik wel een plakkertje op de aan/uit-knop doen, die verlichting is een beetje storend 's avonds. Verder geen op- of aanmerkingen tot nu toe. :)

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 19:59

Local Host

Het forum is om te leren.

Toetsenbord is inderdaad even wennen( lijkt teveel naar rechts te zitten ) Ook het schem moet je voor mijn gevoel erg voorzichtig openklappen ( vanuit het midden ).

Tevens zaterdag nog even opzoek geweest voor een laptoptas ( Targus gevonden ! ) waar die inpaste en een fatsoenlijke muis :P

• newkidonthebloc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 13:40
Heeft deze laptop een glanzend scherm of een zg. anti glare scherm (mat scherm)
Ik gebruik mijn huidige laptop veel buiten en dan is een glanzend scherm erg lastig

• DHerbig
Het is een mat scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/Medionfotoscherm.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door DHerbig op 03-05-2010 17:52 ]

• newkidonthebloc
Dank je wel voor de foto, is mij duidelijk.
Kan je mij ook de afmetingen geven, dan weet ik of ik ook een nieuwe tas moet gaan halen

• DHerbig
Breedte 30,6 en lengte 44,2. Ikzelf heb ooit een rugtas gekocht die ook voor laptops geschikt is en daar kan hij gelukkig in, mocht het ooit nodig zijn hem te gaan vervoeren.

• newkidonthebloc
bedankt, nu nog de bankrekening plunderen

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-12 20:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Is dit formaat nog een beetje op je schoot te houden? Ik overweeg ook evt. een nieuwe laptop, maar die wordt voornamelijk op schoot gebruikt en zal niet vaak op bijv. een tafel staan. En dat het een niet-spiegelend scherm is vind ik een aardig voordeel. Die zie je namelijk bijna niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door hars73 op 04-05-2010 08:14 ]

• DHerbig
Ik heb hem altijd op schoot en dat urenlang achter mekaar. Warmteproductie is niet meer dan ik gewend ben geweest met andere laptops. Ook het gewicht valt reuze mee. Mijn Vostro 1500 met 15,6" scherm woog 3,1 kilo, dus dat scheelde niet veel.

• hars73

hars73

Dus als je de laptop een uurtje per dag op je schoot hebt (zoals in ons geval), dan maakt de grootte niet echt uit?

Went het typen inmiddels al een beetje dan? Want als ik kijk ziet het er inderdaad uit alsof het toetsenbord een stukje uit het midden is waardoor je raar met je handen op de laptop rust.

[ Voor 24% gewijzigd door hars73 op 04-05-2010 09:12 ]

• DHerbig
Ik heb er totaal geen last van dat de laptop groter is op schoot. Echt niet.

Bij het toetsenbord is het lastigste dat als je beide handen op de laptop laat rusten bij het typen je met de muis van je linkerduim af en toe het touchpad aanraakt. Dan verspringt de cursor en zit je opeens op de verkeerde plek in je tekst te typen. Ik moet er dus aan denken m'n linkerhand een beetje schuiner [ --> /] te houden of het gewicht meer op de buitenkant van m'n hand te leggen.

En verder altijd goed controleren of de linker wijsvinger wel het streepje op de F-toets voelt voor je iets doet, want voor je het weet ligt hij op de D-toets.

• hars73

hars73

Hmm vandaag of morgen toch maar eens even bij de Aldi naar binnen gaan. Misschien hebben ze de P6622 ook nog staan van 2 maanden geleden. Dat was ook een i3, maar dan een 15,6". En ook die had een mat scherm (wat ik echt een voordeel vind!)

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
Vanmiddag heb ik hem ook eventjes 'gehaald' voor mijn schoonouders. Prima ding. Hij zoemt een klein beetje, maar niet storend. Tot op heden prima te spreken over het ding.
Multitouch-pad is erg leuk en ook handig.

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• hars73

hars73

peterh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:28:
Vanmiddag heb ik hem ook eventjes 'gehaald' voor mijn schoonouders. Prima ding. Hij zoemt een klein beetje, maar niet storend. Tot op heden prima te spreken over het ding.
Multitouch-pad is erg leuk en ook handig.
Waar was dat? Ik ben hier al in een paar dorpen/steden wezen kijken en helaas nergens meer te krijgen.

• DHerbig
Het topic is al te oud, denk ik, om deze aanbieding nog te kunnen kopen, maar ik meld toch dit toch even omdat er mogelijk in de toekomst een zelfde of vergelijkbare Aldi Medion kan komen.

Wat ik inmiddels als een groot nadeel van deze laptop ervaar is dat er bij je linkerknie een ventilator-uitgang zit (aan de achterkant). Dat gaat gewoon zeer doen. Heel jammer.

Edited to add:

Ik heb nu telkens zo'n foam kniematje (voor werk in de tuin en zo) onder de laptop liggen en dat werkt heel goed. Het weegt niks dus als je de laptop oppakt kan je tegelijk dat matje meepakken. Nu geen hete knieën meer. :)

[ Voor 25% gewijzigd door DHerbig op 19-05-2010 18:04 ]

• hactec
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-07 11:12
In woon in Belgie en heb vernomen via Aldi Belgie dat deze (of vergelijkbare) laptop niet in Belgie wordt aangeboden. Ten vroegste wordt een mini laptop aangeboden in juli en een grote (17 of 18 inch) pas later.

Weet er soms iemand dat deze laptop nog ergens te verkrijgen is in een Aldi filiaal te Nederland.
Ik heb ook kontakt opgenomen met Aldi Nederland, maar daar vertelden ze me dat men de voorraad per filiaal niet kan opzoeken.
Ik zou terplaatse moeten gaan kijken vertelde men mij ... .

Alvast bedankt voor de hulp.
Pagina: 1