Zojuist kreeg ik van thuiswinkel keurmerk een opmerkelijke e-mail.
Ik had de volgende e-mail gestuurd naar hun:
Ze vinden het volgens hun keurmerk correct dat voor iets wat maximaal 50 cent kost 6 euro (of nog veel meer) voor gevraagd kan worden.
Ik had de volgende e-mail gestuurd naar hun:
En het antwoord van Thuiswinkel Keurmerk:is het volgens uw richtlijnen terecht dat een webshop extra kosten mag rekenen voor een betaling (ik heb het hier niet over een gering bedrag maar over 4% van het totaalbedrag). Dit is bij de betalingsmethoden: ideal en paypal bij de webshop Console ombouw Roosendaal, alleen bij overmaken komt er niets extra bij.
Aan de bank moet voor ideal maximaal 50 cent betaald worden voor een verwerking (dit ligt aan het aantal betalingen per maand), het doel hiervan is dat dit bespaart wordt bij de verwerking van de bestelling (er hoeft immers niemand elk uur de bankrekening te controleren). Voor paypal is een betaling voor zover ik weet gratis.
Derhalve kan ik dus vaststellen dat deze webshop zijn prijzen op deze manier lager kan aanbieden dan de concurrenten maar dat het totaalbedrag hoger kan liggen dan de concurrenten. Daarnaast zie ik dat ze ook nog een keurmerk hebben gekregen, ik vraag me dan wel af wat het keurmerk waard is als ik zoiets zie.
Ik heb bewust nog geen bestelling gedaan bij die winkel omdat ik er op het laatst dus achter kwam dat er nog 4% bij (van welgeteld 6 euro) komt tenzij ik het via de bank zelf overmaak.
Zijn deze praktijken toegestaan volgens uw keurmerk of niet?
Als dit wel is toegestaan dan weet ik in elk geval dat ik alsnog een webshop moet controleren ook al heeft deze een keurmerk (het betrouwbare van het keurmerk is dan namelijk weg).
Dit is toch wel schokkend, dit zou betekenen dat je producten gewoon 4% onder de goedkoopste concurrentieprijs kunt aanbieden en dit achteraf erbij kunt doen als betaalkosten. Hierdoor komt de winkel op elke vergelijkingssite bovenaan de lijst als goedkoopste te staan, dit terwijl het bedrag gewoon helemaal niet klopt.Ja dat mag! Verzend- en betaalkosten zijn juridisch ook producten die u afneemt. Ondernemers betalen zelf ook voor iDeal-kosten en berekenen deze soms door aan de klant.
Let dus altijd op waar u voor betaald.
Ze vinden het volgens hun keurmerk correct dat voor iets wat maximaal 50 cent kost 6 euro (of nog veel meer) voor gevraagd kan worden.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.