Toon posts:

W2K8 R2 + W7 64Bits doc/xls/ppt probleem na migratie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleem:

Aantal klanten hebben een nieuwe server gekregen, ze gingen van de 2003 Server naar een 2008 R2 server.
Dit werkt allemaal naar behoren, na het overzetten van de gegevens hebben Windows 7 64bits computer problemen met het openen en daarna opslaan van doc/xls documenten.

Het vreemde hiervan is dat Windows XP en geen problemen mee heeft, het is geen security/permission probleem. Als we deze op Everyone zetten dan werkt het helaas nog steeds niet.

Dit is ook getest zonder domein en met domein, beide hebben het zelfde probleem.

Wat we doen is het volgende:
- Gegevens overzetten op externe hdd vanaf de server(werkgroep)
- Gegevens overzetten op de nieuwe server (werkgroep)
- Alles werkt behalve doc/xls/ppt documenten op een Windows 7 64Bits computer.
- Bij het openen van bestanden duurt het langer dan normaal, tijdens het afsluiten/opslaan geeft de computer aan dat het bestand in gebruik is en je dit anders op moet slaan.

Windows XP heeft hier geen last van, en op de oude server natuurlijk ook niet.
Op het moment dat we een Office Migration kit gebruiken, (deze zet doc/xls/ppt over naar docx/xlsx/pptx) nadat dit gebeurt is is er geen probleem meer.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat wij de enige zijn die hier last van hebben, mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik dit graag. We hebben enorm veel dingen geprobeerd alleen zal ik deze niet allemaal opnoemen omdat jullie dan misschien iets over het hoofd zien waar ik ook niet aan gedacht heb.

Zelf ben ik van mening dat het vast wel ergens een vinkje zal zijn, maar waar..

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En over welke versie van office gaat het op beiden systemen (xp en 7)?
ben je toevallig ook geswitched van 2003 naar 2007? Heb je namelijk nog hetzelfde als je de office 2003 plugin gebruikt.

En wat krijg je als je hem manueel converteert dus save as... ter test natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op de XP systemen wordt op dit moment office 2003 gebruikt, met compatibility pack. Op de Windows 7 systemen wordt office 2007 gebruikt, hier is ook de compatibility pack geïnstalleerd.
Als we op een Windows XP machine office 2007 installeren hebben we nog steeds hetzelfde probleem.

Als we hem manueel opslaan naar docx dan kunnen we alles met het nieuwe bestand doen wat we willen, ook de andere gebruikers.
Alleen blijft bij het originele document dezelfde problemen.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:44:
Op de XP systemen wordt op dit moment office 2003 gebruikt, met compatibility pack. Op de Windows 7 systemen wordt office 2007 gebruikt, hier is ook de compatibility pack geïnstalleerd.
Als we op een Windows XP machine office 2007 installeren hebben we nog steeds hetzelfde probleem.

Als we hem manueel opslaan naar docx dan kunnen we alles met het nieuwe bestand doen wat we willen, ook de andere gebruikers.
Wat is de melding die hij geeft bij het opslaan? Heb je het ook voor als het document lokaal staat?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:44:

Compatibility pack kun je toch alleen op Office 2003 installeren? Dat zorgt er voor dat je docx en dergelijke kunt lezen in 2003. 2007 heeft standaard al de mogelijkheid om op te slaan in backlevel formaat, hier hoef je niets bijzonders voor te doen. En inderdaad: probeer eens lokaal op te slaan om te kijken of dat lukt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:38
Dit topic verplaats ik naar Serversoftware en Windows Servers.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
even heels stomme vraag misschien. Hoe kopieer jij van de oude situatie naar de externe HDD? Ik neem aan dat je het met xcopy uitvoert?

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:53:
[...]

Wat is de melding die hij geeft bij het opslaan? Heb je het ook voor als het document lokaal staat?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/kb6crp.jpg
Als we het bestand kopiëren naar het bureaublad werkt het wel fatsoenlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:26:
[...]

Compatibility pack kun je toch alleen op Office 2003 installeren? Dat zorgt er voor dat je docx en dergelijke kunt lezen in 2003. 2007 heeft standaard al de mogelijkheid om op te slaan in backlevel formaat, hier hoef je niets bijzonders voor te doen. En inderdaad: probeer eens lokaal op te slaan om te kijken of dat lukt.
Het compatibility-pack kun je ook gewoon op office 2007 systemen installeren, microsoft raad het zelfs aan om dit te doen. Op het moment dat we de migration tool van Microsoft gaan gebruiken moet deze ook geïnstalleerd zijn.
muppet99 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:38:
even heels stomme vraag misschien. Hoe kopieer jij van de oude situatie naar de externe HDD? Ik neem aan dat je het met xcopy uitvoert?
We kopieren de bestanden in Windows gewoon met Ctrl+c naar de externe schijf. Wat we ook geprobeerd hebben is om eerst de bestanden te kopieren naar een werkstation en dan vanuit dit werkstation de bestanden weer terug te kopieren naar de nieuwe server.
Zowel met een werkgroep als domein levert beide opties hetzelfde probleem.

• tc982
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:39:
[...]

[afbeelding]
Als we het bestand kopiëren naar het bureaublad werkt het wel fatsoenlijk.

[...]

Het compatibility-pack kun je ook gewoon op office 2007 systemen installeren, microsoft raad het zelfs aan om dit te doen. Op het moment dat we de migration tool van Microsoft gaan gebruiken moet deze ook geïnstalleerd zijn.

[...]

We kopieren de bestanden in Windows gewoon met Ctrl+c naar de externe schijf. Wat we ook geprobeerd hebben is om eerst de bestanden te kopieren naar een werkstation en dan vanuit dit werkstation de bestanden weer terug te kopieren naar de nieuwe server.
Zowel met een werkgroep als domein levert beide opties hetzelfde probleem.
Ziet er precies een permissie probleem uit,probeer eens op de server all permissies te herzetten op de gedeelde folder...

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 16:11

killugh

lava right ahead

Zijn de share permissies ook goed gezet? Standaard staan deze op everyone read-only als ik me niet vergis.

pain is nothing that a downpour won't erase

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:09:
[...]

Ziet er precies een permissie probleem uit,probeer eens op de server all permissies te herzetten op de gedeelde folder...
Meerdere malen geprobeerd, heeft niet geholpen.
killugh schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:18:
Zijn de share permissies ook goed gezet? Standaard staan deze op everyone read-only als ik me niet vergis.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2mq56au.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2s15e8o.jpg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://blogs.technet.com/...save-a-word-document.aspx

Zet de antivirus eens uit op een client en probeer het dan nog eens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tc982
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:25:
[...]

Meerdere malen geprobeerd, heeft niet geholpen.
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Users is niet Domainusers! Zet eens de Group Everyone Full Control, dan weet je het snel

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
tc982 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:54:
[...]

Users is niet Domainusers! Zet eens de Group Everyone Full Control, dan weet je het snel
ehm, toch wel, iig default als je account aanmaakt knikkerd hij hem standaard in die group.
die kerel zegt ook dat hij everyon full control al geprobeert heeft...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, everyone op full control lost het probleem ook niet op. Dit is gewoon een werkgroep dus heeft helaas ook niks met domainusers te maken.

Op zowel de client als de server hebben we de antivirus (Norman) uitgeschakeld en zelfs op de client geheel verwijderd.

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 16:11

killugh

lava right ahead

Welke office servicepack hebben de 2007 machines?

Staat de always create a backup copy optie aan op de office 2007 clients? -> Word options -> Advanced -> Always create a backup copy.

pain is nothing that a downpour won't erase

Verwijderd

Topicstarter
De pc's hebben sp2 van office 2007, alle mogelijke updates zijn ook geïnstalleerd.

Ik zal de backup copy eens uitzetten om te kijken of dit helpt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
10 tegen 1 dat dit een smb2 probleem is (xp doet niet aan smb2 maar vista/7 wel)

http://www.caseware.com/s...ing-windows-vista-windows

vaak genoeg mot gehad met sbs2008 bakken en vista/7 met smb2.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:41:
10 tegen 1 dat dit een smb2 probleem is (xp doet niet aan smb2 maar vista/7 wel)

http://www.caseware.com/s...ing-windows-vista-windows

vaak genoeg mot gehad met sbs2008 bakken en vista/7 met smb2.
Dit lijkt het probleem opgelost te hebben, het uitschakelen op de client had geen gevolg alleen nadat we dit op de server hadden gedaan hadden we geen problemen meer met het opslaan van bestanden.

We blijven natuurlijk testen en mocht er nog iets komen meld ik me gelijk weer.
Pagina: 1