Ik lees veel goede reviews over de Thermalright heatsinks (true black, 120 extreme, venomous-X). Er is 1 maar voor mij. De baseplate van de thermalright heatsinks is niet helemaal vlak maar ietsjes bol. Dit is expres gedaan zover was ik wel. En met ogisch nadenken kom ik tot de conclusie dat dit gedaan is, niet om een of ander vage reden dat een bolle onderkant de heattransfer zou bevorderen. Maar dat dit specifiek bedoelt was om de IHS (Integrated Heatsink spreader - oftewel de cpu oppervlak) van Intel cpu's beter te accomoderen. Die Thermalright heatsinks zijn dus niet voor alle cpu's geschikt.
Mijn vraag:
Een Thermalright HS zal dus niet optimaal contact maken met de vlakke IHS van een AMD-processor. Maar.. wellicht zit ik met foutief denkkronkel dus ik dacht ik vraag de mening van tweakers!!
Dus wat is jullie mening en wat kan ik het beste doen. Ik weet dat ik de Heatsink ook kan lappen. Maar daar heb ik geen ervaring mee en binnen nu en binnenkort eigenlijk geen zin in. Daarnaast kost een HS al gauw 35 - 60 euro. Dus dan kan ik net zo goed alvast de true black kopen voor 55.-
Mijn vraag:
Een Thermalright HS zal dus niet optimaal contact maken met de vlakke IHS van een AMD-processor. Maar.. wellicht zit ik met foutief denkkronkel dus ik dacht ik vraag de mening van tweakers!!
Dus wat is jullie mening en wat kan ik het beste doen. Ik weet dat ik de Heatsink ook kan lappen. Maar daar heb ik geen ervaring mee en binnen nu en binnenkort eigenlijk geen zin in. Daarnaast kost een HS al gauw 35 - 60 euro. Dus dan kan ik net zo goed alvast de true black kopen voor 55.-