Toon posts:

Tehrmalright heatsinks niet vlak, toch compatible met AMD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees veel goede reviews over de Thermalright heatsinks (true black, 120 extreme, venomous-X). Er is 1 maar voor mij. De baseplate van de thermalright heatsinks is niet helemaal vlak maar ietsjes bol. Dit is expres gedaan zover was ik wel. En met ogisch nadenken kom ik tot de conclusie dat dit gedaan is, niet om een of ander vage reden dat een bolle onderkant de heattransfer zou bevorderen. Maar dat dit specifiek bedoelt was om de IHS (Integrated Heatsink spreader - oftewel de cpu oppervlak) van Intel cpu's beter te accomoderen. Die Thermalright heatsinks zijn dus niet voor alle cpu's geschikt.

Mijn vraag:
Een Thermalright HS zal dus niet optimaal contact maken met de vlakke IHS van een AMD-processor. Maar.. wellicht zit ik met foutief denkkronkel dus ik dacht ik vraag de mening van tweakers!!

Dus wat is jullie mening en wat kan ik het beste doen. Ik weet dat ik de Heatsink ook kan lappen. Maar daar heb ik geen ervaring mee en binnen nu en binnenkort eigenlijk geen zin in. Daarnaast kost een HS al gauw 35 - 60 euro. Dus dan kan ik net zo goed alvast de true black kopen voor 55.-

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31
Goedemorgen, in de titel staat een schrijffout.

Verwijderd

Topicstarter
Ja en tweakers geeft mij geen eigen mogelijkheid om dat te verbeteren. Is ws.zodat tweakers noobs kunnen uitlachen :\

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
als de fabriekant aangeeft dat de cooler voor jou amd socket geschikt is dan is dat ook gewoon zo
mischien is de cooler bol.. maar daar heb je pasta voor .

er is pasta omdat er haast nooit een vlakke cpu of baseplate is zonder te lappen

[ Voor 21% gewijzigd door [Remmes] op 03-05-2010 12:28 ]

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
"Bol" vind ik toch wel andere koek dan vlak zonder mirror finish. Voor dat laatste is koelpasta bedoel om die kiertjes te dichten. Zoals met mijn Swiftech MCX koelblok.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 23:01 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:14
Maar zit er dan echt een bolling in de IHS van Intels? Want bij S775 processoren is me dat nooit opgevallen.

• [Remmes]
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:07:
[...]

Pasta is natuurlijk nooit bedoeld om de bolling van een zo geconstrueerde heatsink te compenseren. 8)
pasta is bedoelt of gaten en kieren die je krijgt met bolle/ holle cpu's en koeler als we alles supervlak hadden hadden we die pasta ook niet nodig lijkt je wel?

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
Koelpasta is dacht ik bedoeld om die hele kleine miniscule kiertjes en groeven in het bewerkte metaal wegtewerken. Beetje koelpasta op je HS inwrijven en dan wegvegen. En natuurlijk nog een dun laagje maar dan voor monteren. Zo heb ik dat geleerd van de tweakers ooit 8-)

Zijn er geen tweakers met een True black / Venomous-X / 120 xtreme icm AMD cpu's ? Ik kan ook een Megahalems kopen maar dat gewicht joh !

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 15:49
De heatsink van thermalright (en andere fabrikanten) omdat ze zeggen dat hun machines zo afgesteld zijn dat ze de nauwkeurigste base maken, dit houdt in dat ze rekening proberen te houden met de bolling van de IHS'en zowel die van Intel als AMD. Echter in de praktijk werkt dit anders. De bolling van de koelers base zorgt er juist voor dat het contact niet optimaal is. Veel TRUE / Megahalems eigenaren lappen hun base dan ook. Hiermee vervalt dan ook de garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door n0elite op 04-05-2010 05:19 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• [Remmes]
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 05:19:
[...]

Je haalt nu pasta en autoplamuur door elkaar. :X

Wat jij 'supervlak' noemt, heeft nog steeds ontelbaar veel microscopisch kleine oneffenheden.
Het is niet anders en daar hebben wij toch echt die pasta wel voor nodig. 8)
het lijkt mij toch zeker neit dat die baseplate echt zo bol is dat je 2 hele tubes nodig hebt ofwel dan?

ja, daag.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net een mailtje van Thermalright:
Dear GaddoGaddo,

The CPU surface becomes concave when you apply the cooler, that’s the reason we mad our cooler convex, only by this design can we fully utilize the potential of the cooler.

Such pressure can’t be imitated by human force.

Best Regards,
Armand Cheng

Lea-Min Tech., Co., LTd.

(Thermalright, Taiwan)
Hmm... is dat waar, wordt de IHS van een processor hol bij ingebruik name?
Pagina: 1