Toon posts:

Welk 5.1 systeem, zijn er zoveel...

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leden,

Ik ben de laatste tijd, nadat ik een Creative A500 heb gezien erg goedkoop op het idee gekomen om er ook maar 1 te kopen. Kostte 46 dollar, maar had al teveel spullen in de bagage.

Nu op internet te hebben gekeken zag ik dat vele mensen op het forum over de z5500, de x230 en de x530-540 te spreken zijn, maar vind de z5500 te duur en wil voor een standaard 5.1 systeem gaan.

Nu heb ik een LG32LH2020, een oudere pc (5 jaar) en wil een schotelsysteem aanschaffen voor tv met beter beeld. Heb geen audio receiver, kan er wel 1 goedkoop krijgen.

Ik stel erg lage eisen aan de 5.1 set, maar die goedkope van de aldi die me pa heeft sinds een paar jaar gaat nergens over.
Nu wil ik dus graag een dolby setje voor de pc en de tv.

De logitech x530 5.1 voor maar 50 euro lijkt me interessant, maar zijn veel die ongeveer hetzelfde aanbieden:

logitech x 530 its 49 euro
Logitech G51 5.1 rond de 120
Creative Speakers 5.1 Inspire T6100 63 pixmania

Wil graag weten wat de ervaringen zijn met deze setjes en/of wat er aangeraden kan worden voor andere setjes of wat dan ook.

Bij voorbaad dank,
btw, blij eindelijk te hebben geregisteerd bij dit forum. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 04:56 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 13:35
Ik denk dat je voor 50 euro geen betere kwaliteit krijgt dan het Aldi setje. Trust zou ik helemaal ver vandaan krijgen.

Creative en Logitech maken leuk consumentenspul, maar het is geen hoogwaardige audiokwaliteit. Je krijgt een (te) boomy niet-subtiele subwoofer en mist het mid door de goedkope speakertjes. Ze zien er over het algemeen leuker uit dan ze klinken ;) .

Tussen de 50 euro en de 300 euro die de z5500 kost zit trouwens nog een groot gat.

Verwijderd

Topicstarter
Zit nog na te denken over een Logitech g51 5.1, maar zit eigenlijks al boven me budget.
Wil wel rond de 60 euro blijven. goedkope losse boxen vind je denk ik ook niet (om aan te sluiten op de receiver) van een laag budget.

Kwam deze test nog tegen, wel interessant voor diegene die ook aan het zoeken zijn naar geluidsetje, gaat over 2.1 en 5.1 setjes
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/viewbenchmarks/

http://www.hardware.info/...51speakersets_voor_de_PC/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 04:56 ]

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
kijk eens op marktplaats of zo of je een oude versterker met speakers kunt krijgen voor dat geld, daar zit veel bij dat vele malen beter is dan die surround setjes (met zulke slechte speakers merk je ook niet veel van surround effecten hoor.)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Bij speakers kopen is "zelf luisteren" een must. Verder wil ik je aanraden je budget iets op te hogen: Als je voor 60 euro iets koopt en voor dat geld zijn de componenten ingekocht, is de set gemaakt, de wereld over getransporteerd, hebben 5 verschillende bedrijven er winst op gemaakt en heeft de belastingdienst er nog wat bovenop gedaan dan zegt dat wel iets over de kwaliteit van de onderdelen.

Maar goed, je zegt nu "zeg me wat goed is" en dat soort topics lopen altijd uit op een opsomtopic van merken, dus weet je uiteindelijk toch niks.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.