Toon posts:

Aiwa XD-S100 DAT-recorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor reparatie-tips maar daarom toch maar geprobeerd.
Ik heb geruime tijd geleden een prima uitziende Aiwa XD-S1100 recorder overgenomen. Ruim 20 jaar oud??
Alleen lovende kritieken op Internet. Is een gemodificeerde kloon van de Sony DTC 1000 maar dan veel beter.
Apparaat schijnt zelfs beter te zijn dan de Sony DTC ES serie.

Bij inschakelen schiet het relais in het loopwerk even heen en weer en meer niet. Het scherm is verlicht maar geen enkele toets reageert. Het ledje achter de play-toets brandt ook.

Via een tip van een Duitse Internetsite alle elco's op de stuurprint in het loopwerk vervangen. Ook alle elco's in de voeding. Helaas geen resultaat. Ik heb hem geruime tijd geleden even werkende gehad na vele uren op de netstroom. Kost daarna de melding "Caution"op het scherm en daarna niets meer.

Nogmaals, ik weet niet of dit het juiste forum is maar het is wel een echt vintage apparaat.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Is er ergens een snaar van een programma- of laadwieltje kapot? Hoor je een motortje lopen?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb de afgelopen weken met behulp van een gescande service-manual alle 5, 6 en 7,4 volts voedingslijnen naar de digitale stuurprint gecontroleerd en twee hersteld. Slecht doorsolderingen van de onderzijde naar de bovenzijde van de print. Apparaat reageerde weer!! Maar daarna in de haast ook de modeswitch op de print verwijderd. (Volgens duits hifi forum een rotary encoder) Nu ik deze wil herplaatsen weet ik de beginstand niet meer. Dit schijnt vrij kritisch te zijn voor de besturing van het apparaat.
Er staat wel een pijltje aan de onderkant maar ik weet niet in welke stand deze moet staan.
Om de instelling te veranderen moet ik steeds alle verbindingen naar de stuurprint en de stuurprint zelf verwijderen. Onbegonnen werk dus om dit steeds weer te doen. De service-manual geeft ook geen informatie hierover.
De switch is van Alps en aan de onderkant staat het nummer 137 afgedrukt.
Heeft iemand tips?? Alle hulp is welkom. alvast bedankt. Het typenummer van het apparaat is trouwens XD-S1100 en niet XD-S100.

m.vr.gr

Yde

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 00:26 ]