[win7] verschillen backup, restore point, system image

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen wat exact het verschil (in win7) is tussen backup, restore point creeren en een system image maken?

Wat kan ik het beste doen om mijn systeem + data veilig te houden? Ik heb een externe hdd van 1gigabyte dus ik kan best wel veel data daarop opslaan. Is een volledige backup gelijk aan een system image maken? Wat is het nut van een restore point als je ook al alles gebackuped heb/system image hebt?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:51:
kan iemand mij vertellen wat exact het verschil (in win7) is tussen backup, restore point creeren en een system image maken?

Wat kan ik het beste doen om mijn systeem + data veilig te houden? Ik heb een externe hdd van 1gigabyte dus ik kan best wel veel data daarop opslaan. Is een volledige backup gelijk aan een system image maken? Wat is het nut van een restore point als je ook al alles gebackuped heb/system image hebt?

Alvast bedankt
backup: bestanden op een andere locatie opslaan
restore point: voor systeemherstel windows automatisch alle systeembestanden backuppen.
systeem image: exacte kopie maken van alle bits.

Best practice: een combinatie van de drie methodes.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:51:
Ik heb een externe hdd van 1gigabyte dus ik kan best wel veel data daarop opslaan.
Ik neem aan dat je 1TB bedoelt ;)
Is een volledige backup gelijk aan een system image maken?
Je kan kiezen voor een Complete PC backup, dat is dan een volledige backup van je systeem in een VHD image.
Wat is het nut van een restore point als je ook al alles gebackuped heb/system image hebt?
Wikipedia: System Restore
Legt het eigenlijk wel uit - een restore point staat op je (systeem)disk zodat je wijzigingen direct terug kan draaien zonder naar een volledige backup te hoeven teruggrijpen.

Restore points zijn wat dat betreft eigenlijk het eerste wat je kan proberen als er iets niet meer werkt zoals voorheen. En aangezien de hoeveelheid diskspace daarvan zelf te beinvloeden is kun je het net zo gek maken als je zelf wil.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device