Beste Tweakers,
Als eerst mijn excuus voor de onduidelijke en slechte posts van laatst. Ik zit de laatste tijd wat slecht in mijn vel en ben snel geneigd dingen slecht te verklaren en meer van anderen te verwachten in plaats van zelf wat recearch te doen.
Hetvolgende is het geval:
Binnenkort gaan wij over op XMS net. Dit is een leverancier van glasvezel diensten voor telefonie, internet, radio, analoge televisie, digitale televisie en hd televisie.
In het glasvezelkastje zitten diverse aansluitingen:
- 1 telefoon aansluiting
- 1 analoge tv aansluiting (ook voor radio)
- 4 RJ-45 aansluitingen waarvan:
* 1 Internet aansluiting
* 1 Ditigale/HD televisie aansluiting
* 2 dode lijnen
Nu wil ik voor het gemak 2 wandcontactdozen met 2 RJ-45 aansluitingen maken waarvan 1 wandcontactdoos beneden in de woonkamer en 1 boven op mijn slaapkamer. Elk van deze contactdozen heeft 1 aansluiting voor DTV/HDTV en 1 aansluiting voor internet nodig. Dit middels volgende figuur:
http://www.flickr.com/pho...0@N07/4572642234/sizes/o/
Zoals je ziet loopt het glasvezelkastje uit op een router voor internet, en een switch voor Digitale TV/HD TV.
Deze 2 lopen elk uit op 1 van de RJ-45 Wandcontacten.
Klopt de setup en is dit bruikbaar?
Zo ja:
1. Kan je direct vanaf je router op een wandcontactdoos singnaal leveren dat bruikbaar is wanneer je op dit wandcontactdoos een pc aansluit? (ik hoorde dat daar een patchpanel voor nodig zou zijn)
2. Kabel van kastje naar router (Straight of crossed)
3. Kabel van router naar wandcontactdoos (straight of crossed)
4. Kabel van contactdoos naar pc (straight of crossed)
5. Kan je vanaf de switch direct op het wantcontactdoos singnaal leveren dat bruikbaar is wanneer je er een Settopbox op aansluit? (van xms staat in de handleiding nergens iets over wandcontactdozen)
6. Kabel van kastje naar switch (straight of crossed)
7. Kabel van switch naar wandcontactdoos (straight of crossed)
8. Kabel van contactdoos naar Settopbox (straight of crossed)
Heb al research gedaan naar crossed en straigt dus ik weet hoe dat in elkaar steekt. De vraag hier is gewoon de mogenlijkheid van het aanleggen van dit netwerk en de kabelcombinaties ervan.
Bij voorbaat dank,
ThorstenTweak
Als eerst mijn excuus voor de onduidelijke en slechte posts van laatst. Ik zit de laatste tijd wat slecht in mijn vel en ben snel geneigd dingen slecht te verklaren en meer van anderen te verwachten in plaats van zelf wat recearch te doen.
Hetvolgende is het geval:
Binnenkort gaan wij over op XMS net. Dit is een leverancier van glasvezel diensten voor telefonie, internet, radio, analoge televisie, digitale televisie en hd televisie.
In het glasvezelkastje zitten diverse aansluitingen:
- 1 telefoon aansluiting
- 1 analoge tv aansluiting (ook voor radio)
- 4 RJ-45 aansluitingen waarvan:
* 1 Internet aansluiting
* 1 Ditigale/HD televisie aansluiting
* 2 dode lijnen
Nu wil ik voor het gemak 2 wandcontactdozen met 2 RJ-45 aansluitingen maken waarvan 1 wandcontactdoos beneden in de woonkamer en 1 boven op mijn slaapkamer. Elk van deze contactdozen heeft 1 aansluiting voor DTV/HDTV en 1 aansluiting voor internet nodig. Dit middels volgende figuur:
http://www.flickr.com/pho...0@N07/4572642234/sizes/o/
Zoals je ziet loopt het glasvezelkastje uit op een router voor internet, en een switch voor Digitale TV/HD TV.
Deze 2 lopen elk uit op 1 van de RJ-45 Wandcontacten.
Klopt de setup en is dit bruikbaar?
Zo ja:
1. Kan je direct vanaf je router op een wandcontactdoos singnaal leveren dat bruikbaar is wanneer je op dit wandcontactdoos een pc aansluit? (ik hoorde dat daar een patchpanel voor nodig zou zijn)
2. Kabel van kastje naar router (Straight of crossed)
3. Kabel van router naar wandcontactdoos (straight of crossed)
4. Kabel van contactdoos naar pc (straight of crossed)
5. Kan je vanaf de switch direct op het wantcontactdoos singnaal leveren dat bruikbaar is wanneer je er een Settopbox op aansluit? (van xms staat in de handleiding nergens iets over wandcontactdozen)
6. Kabel van kastje naar switch (straight of crossed)
7. Kabel van switch naar wandcontactdoos (straight of crossed)
8. Kabel van contactdoos naar Settopbox (straight of crossed)
Heb al research gedaan naar crossed en straigt dus ik weet hoe dat in elkaar steekt. De vraag hier is gewoon de mogenlijkheid van het aanleggen van dit netwerk en de kabelcombinaties ervan.
Bij voorbaat dank,
ThorstenTweak