[Testcase] Sheep in the sun

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
Vorige week ben ik met het mooie weer er even op uit gegaan om wat foto's te maken van een berg schapen die hier in de buurt op een heuveltje stonden. En voor de verandering ben ik eens redelijk tevreden met m'n foto's en vormen ze ook een vrij aardige serie, al zeg ik het zelf :)

Hieronder een selectie van 8 van de foto's die mij leuk genoeg leken om te laten zien, elke foto is klikbaar voor een grotere (1000px) versie. Alle foto's zijn gemaakt met een Canon 50D in combinatie met een Canon 17-40L, Canon 70-200L of een Samyang 8mm fisheye.

Opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom, maar denk aan mijn tere zieltje! ;)

#1. Mommy?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jKYpDe7luWfMFeiDYMoEteXY/full.jpg
Klik voor groter

#2. Staring Contest
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zxJv1a6RILx6ujZWY7iFlKsA/full.jpg
Klik voor groter

#3. The Eye
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iZs5l6hJO8o2UhE16AHDfD3z/full.jpg
Klik voor groter

#4. Black Sheep
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yQpcC3t3OlxCGZDXdGwmgsoV/full.jpg
Klik voor groter

#5. Enjoying the Sun
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5d8Ashwdv2VcJ0hpjQ7rZj3l/full.jpg
Klik voor groter

#6. Sharing the Grass
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s7CmnpIPugwwM8e483fTb5T9/full.jpg
Klik voor groter

#7. What Ya Staring At?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WmIvniyslumPnp49pxpeVLq2/full.jpg
Klik voor groter

#8. Sunset Sheep
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S02Xadu0QDg9HmrH6cGUuPpT/full.jpg
Klik voor groter

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:41

Polariteit

Fietsende fotografeur

Op zich wel een aardige serie.

#1 - Jammer dat het schapenhoofd zo centraal op de foto staat. een beetje een standaardfoto vind ik dit.

#2 - Leuke foto ook met leuke kleuren. jammer dat halve schaap rechts.

#3 - Toffe pose van het schaap, jammer dat het in de schaduw ligt.

#4 - Jammer van z'n afgehakte oor

#5 - scherptediepte vind ik hier niet zo fijn. lichtstreep is wel fijn.

#6- Hier zou ik die rug onderaan eraf gesneden hebben.

#7 - Wat mij betreft leukste foto qua compositie. jammer dat ie met de visoog gemaakt (lijkt) is, daardoor ziet het schaap er een beetje gemangeld uit ;)

#8 - leuk idee, alleen mag er wel een flink stuk minder zwarte ondergrond. silhouetten van schapen zijn wel leuk. zou er echter een centimeter of 5 afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bijna al het commentaar die je geeft heb ik eigenlijk redelijk bewust gedaan :+

Bij #1. had ik nog zitten spelen met z'n kop meer naar links of naar rechts, maar dat vond ik er minder uitzien, nu is het half wolf, half gras.
#2. Halve schaap tja, kon 'm er moeilijk afclonen oid, vond het er wel bij horen, ze stonden ook allemaal in een rijtje en ze staan nou eenmaal hutjemutje :P
#3. Schaduw valt toch wel mee? Hij lag inderdaad wel in de schaduw, achter een boom, maar ik vind 'm zelf licht genoeg.
#4. Oor stond niet op de foto idd, dus da's jammer, maar echt storend vond ik het zelf niet (maar ik wist dat er commentaar over zou komen ;) en terecht).
#5. Vond de scherptediepte hier eigenlijk het schaap in de zon een beetje los laten komen van de schapen erachter. Alleen de witte lucht vond ik zelf wat minder, maar dat kreeg ik niet veel beter.
#6. Rug er expres op gelaten eigenlijk, gaf wat meer een diepte in de foto dat die kleine tussen alle schapen in stond.
#7. Die's inderdaad met fisheye gemaakt :P
#8. Ook met fisheye, wou een beetje een 'schapen op de top van de wereld'-idee creëren, heb er zelfs 5 cm extra zwart bij gedaan om 'de wereld' wat groter te maken :+

Maar bedankt voor je opmerkingen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gewoonlijk, weer leuke originele titels! ;)

Foto 7 is toch echt wel mijn favoriet. Nummer 8 vind ik erg leuk gedaan, mooi idee, voor mij ook iets te veel zwart aan de onderkant. Als panorama had ik hem denk ik leuker gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

je zegt dat je met de 70-200L hebt geschoten....heb je het ook met opzet zo gedaan dat de bokeh hier en daar wat storend lijkt of in ieder geval oversharpened? Ik vind het namelijk bij 1, 3 en 4 goed te zien dat de bokeh wat minder mooi is dan ik zou verwachten, of het lijkt echt te erg gesharpened....

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 03-05-2010 19:13 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, ik ga expres de bokeh verneuken... :? Mag je me eerst vertellen waar jij vindt dat de bokeh storend is.

edit:
Die foto's die je noemt zijn inderdaad wel gemaakt met de 70-200, allemaal op f/4. Maar echt veel sharpening heb ik niet toegepast en vind het eigenlijk wel meevallen hoe storend het is. Alleen bij de eerste kan het wat onrustig ogen inderdaad. Maar de bokeh is in de onbewerkte versies bijna net zo erg.

[ Voor 59% gewijzigd door Hahn op 03-05-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
Jeetje gast, je reageert wel erg gepikt imho. Misschien moet je de vraag van Deathchant nog eens opnieuw lezen en daarna inhoudelijk reageren... Ik zie trouwens aan je edit dat je de tijd genomen hebt om nog eens na te denken over de initiele post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Deathchant heeft z'n post ook geëdit, mijn eerste reactie was op zijn eerste reactie, wat een stuk korter was en waar hij niet in vertelde bij welke foto's de bokeh storend was. Dat deed hij wel na zijn edit en daar reageer ik ook gewoon op in mijn edit.

Maar met een post "ik vind de bokeh soms wel storend" kan ik niet zo heel veel als er niet bij vermeld wordt bij wélke foto's dan ;) (Wat hij dus eerst niet had gezegd en na z'n edit wel)

En ik reageerde misschien een beetje gepikeerd ja, maar ik vond de vraag "heb je de bokeh opzettelijk storend gemaakt?" dan ook een beetje vreemd.

[ Voor 58% gewijzigd door Hahn op 04-05-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:41

Roytoch

Nietes

Nummer 5 en nummer 7 zijn gaaf! De 8e qua idee wel maar zoooveel zwart. Nummer 6 vind ik juist wel mooi dat er nog een bovenzijde schaap op onderzijde foto staat, geeft aan dat je er middenin stond (weet niet of het zo is maar het lijkt dus wel zo).
Gefeliciteerd trouwens

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb zelf ook met de 70-200/4L geschoten, en ik had niet zo'n "aanwezige" achtergronden. Maar dit kan natuurlijk ook te maken hebben met hoe veraf jij van je onderwerp zat. Ik zou zelf gewoon voor iets meer isolatie kiezen bij dit soort foto's, maar misschien dat het door omstandigheden niet mogelijk was. Ikke niet weet :)

Overigens, nummer 6 vind ik wel cool; de aandacht wordt duidelijk getrokken naar het schaap dat nieuwsgierig naar de vogel kijkt. En nummer 7 is sowieso cool, met een passende titel :)

@ThaZIP, ach, iedereen mag wel eens een keertje wat overtrokken reageren. Hij heeft zijn post toch geedit. Hij is tenslotte jarig, dus dan mag het vergeven worden! Gefeliciteerd MUTE!! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 04-05-2010 15:02 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1