Portable DVD speler als tweede monitor

Pagina: 1
Acties:

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Laatst kwam ik mijn nu 5 jaar oude portable DVD speler tegen. Nu leek het mij wel leuk/handig omdeze als tweede monitor te gebruiken om temps op in de gaten te kunnen houden.

Op de DVD zit een AV in/uitgang in in de vorm van een female 3,5mm jack. en een in/out switch.
De 3,5mm zit in een snoer dat verloopt in een normale AV tulp. Welke ik dan vervolgens in een AVtulp-Male S-video op mijn videokaart (gigabyte GTX260) aansluit.

Nu wil het nvidia control panel het scherm niet zien.
Ik heb eerder een oud tv scherm via de S-video aansluiting aangesloten en dat werkte wel goed.
De laatste Nvidia drivers zijn geïnstalleerd.

Hardware:
Nextbase Portable DVD speler, geen idee welk type. Openklap scherm en ong. 5 jaar oud.
Gigabyte Nvidia GTX260 core216

Software:
Windows Vista 64bits

Iemand enig idee?

Edit:
Google geeft aleen oplossingen de andere kant op. Dus je svideo als input.

[ Voor 4% gewijzigd door .Sjoerd op 02-05-2010 22:16 ]

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat die AVplug ook een ingang is en niet enkel een uitgang?
En om welke speler gaat het precies?

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 02-05-2010 22:23 ]

• .Sjoerd
Er zit een in/out knopje bij. En zoals ik al zei kon ik 'm wel als monitor gebruiken op m'n (inmiddels verkochte) reguliere DVD speler.

En dat is nou net het probleem. ik weet niet welke het precies is.

specs

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zet in het nVidia Control Panel eens het vinkje 'Force TV detection' aan. Dan doet je kaart alsof er sowieso een TV aangesloten is, en kun je het tweede scherm aanzetten. Dan instellen op PAL-B/G. Meestal kunnen PC's wel TV's over S-video detecteren, maar composite gaat mis.

• .Sjoerd
Ik denk dat daar het probleem zit. Want het is wel aangevinkt maar grijs. Ik kan het niet zelf klikken en de knop eronder dus ook niet.

specs

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
start je pc op met het scherm al aangesloten en ingeschakeld, klinkt stom, maar zo heb ik ook eens zitten kutten met een tv die niet gevonden wilde worden.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1