HD5970 & Dell SX2210 probleempje

Pagina: 1
Acties:

• LRDRobby
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:10
Beste tweakers,

Afgelopen week heb ik een monitor bij Dell besteld, type SX2210 van 21,5" grootte. Wanneer ik deze aansluit is er geen enkel probleem te herkennen op het scherm.

Wanneer ik echter een film aanzet (1080p, 720p, DivX of wat dan ook) begint het beeld raar te doen. het lijkt wel alsof de achtergrond niet goed meebeweegt met de camera. alsof je een te slome videokaart hebt.

Bij spelletjes is er echter niks aan de hand. hier ziet alles er puik uit.

Er zijn zoveel instellingen in het Ati Control Center dat ik er even niet wijs uit word..

Hopelijk kunnen jullie er iets over zeggen?

Groetjes,

Robbert-Jan

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:03

jmk

heb je dit met verschijnende videoplayers geprobeerd, ook met VLC, MPC-HC bijvoorbeeld?

Heb je geen problemen met een andere monitor? misschien ligt het nieteens daaraan, maar aan je codec installatie.

Yippie kayak, other buckets!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hou je CPU gebruik is in de gaten als je zo'n filmpje afspeelt schiet deze naar 100%?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• LRDRobby
Hee allemaal,

Bedankt voor de tips.

Bij zowel VLC als Mediaplayer/mediacenter zelfde effect.

Processor gebruik blijft op 0% en ook Graka activiteit blijft op 0%.

Met HDMI kabel merk ik wel dat het soepeler gaat!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:03

jmk

misschien is je monitor wel defect, als het verwisselen van een kabel een effect heeft. Snel ruilen? En natuurlijk even verwisselen(proberen) met een monitor waarvan je weet dat hij het goed doet, dan weet je het 100% zeker, dat het probleem niet aan de systeemkast ligt.

Yippie kayak, other buckets!

• LRDRobby
Hee!

Ik denk dat ik inmiddels al weet waar het door komt (en het is een heel lompe redenatie, maargoed.,,)

Ik denk dat het komt omdat ik te dicht op het scherm zit. wanneer ik namelijk alles vergelijk met mijn oude 19" monitor dan lijkt het wel of alles daar sneller beweegt dan op de nieuwe 22"... duuusss, ik denkd dat het komt omdat ik te dicht op het scherm zit. Dit klopt ook een beetje, want als ik verder van de monitor af zit met filmkijken, merk ik helemaal niks van het "vertraagde" beeld. dus ik denk dat het gewoon komt omdat de "afstand" tussen de beeldpunten korter word, omdat het een groter scherm is, de oorzaak van het probleem is :)
Pagina: 1