Lag als er meer dan twee dingen tegelijk draaien.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 15:27
Wij zijn hier sinds kort overgestapt op glasvezel van XMS, een grote verbetering vergeleken mijn 20mb Orange abbo waarvan er maar 10 mbit binnen kwam. Echter is mijn broertje de laatste tijd erg aan het klagen over lag.

Volgens mijn broertje is het volgende het probleem. Als hij gewoon online speelt, is der niks aan de hand. Maar als er een tweede iets bij gaat draaien, of dat nu teamspeak is op dezelfde PC, of een potje knallen op een andere pc (de mijne bijvoorbeeld) begint hij vreselijk te laggen (als hij teamspreak draait of beide pc's als we beiden tegelijk spelen.) Dit was voorheen nooit het geval toen we nog Orange hadden.

Nu zou je denken, het ligt aan het internet, maar mijn gevoel zegt me dat dat eigenlijk niet het probleem kan zijn. De instellingen? Daar heb ik niet aangezeten met de overstap.

De situatie:

Glasvezel kastje --> Belkin wireless router ---> de pc's

Het gaat om de volgende router: http://www.belkin.com/IWC...pcount=&Product_Id=186900

Zou iemand kunnen zeggen waar ik eens zou moeten kijken? Heb echt totaal geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 11:55
Heb jij lag als je speelt en hij dan opeens ook gaat spelen of heeft enkel hij het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ja beide partijen hebben last van elkaar. Als ik speel en hij komt er bij, lag. Speelt hij en ik kom er bij, lag. Speelt hij en teamspeak gaat aan, lag. Als ik er dan bij kom, helemaal niet haalbaar om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:24

d_star

Maharadja of the Year :-/

all killer schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:06:
Ja beide partijen hebben last van elkaar. Als ik speel en hij komt er bij, lag. Speelt hij en ik kom er bij, lag. Speelt hij en teamspeak gaat aan, lag. Als ik er dan bij kom, helemaal niet haalbaar om te spelen.
Misschien een idee om via speedtest.net of een andere internetsnelheidschecker eens te bepalen wat nu echt de snelheid van je lijn is.

Daarnaast: heb je toen je Orange nog had instellingen in je router gewijzigd die benodigd waren voor die verbinding (ik noem maar wat: DHCP enabled, geen idee of dat nodig is voor Orange)? Heb je diezelfde instellingen nu nog?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Met Orange had je een eigen router. Waarschijnlijk heeft hij dus een nieuwe router gekocht of gekregen.
Heb je geprobeerd je router een harde reset te geven zodat alles weer fabriek-standaard is?
Heb je geprobeerd QOS aan te zetten op je router zodat spellen voorrang krijgen?
Heb je gekeken of je het aantal connecties in de router kan verhogen?
Als jullie dingen kopieren van/naar elkaar tijdens een spel, zakt de snelheid dan ook in elkaar?

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 19:27
Ik heb het vermoeden dat het 'm in de routing snelheid zit. Als je router bijvoorbeeld 90mbit kan routeren is dat zijn limiet. Op een 20 mbit lijn zal je niks van die cap merken, want er is maar 20mbit te routeren. Zodra de verbindings-snelheid oploopt is er meer verkeer te routeren dus krijgt de router het druk, met de mogelijkheid dat ie meer moet doen dan dat ie aankan.

Een van de symptomen kan zijn dat je een enkele speedtest gewoon goed kan doen en je hele snelheid haalt, maar de truuk zal zijn om op 2 PC's tegelijk een groot bestand te downloaden en te kijken wat je gezamenlijk haalt. Zodra dat (flink) minder is dan je verbindings-snelheid dan weet je dat er wat mis is.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om de router te vervangen door een model wat de snelheid zeker weten aan kan. Deze bijvoorbeeld. Maar test het voor de zekerheid ook even met een andere router.

Plus dat het heel makkelijk is om te weten wat de grove specs zijn van de PC's en of je op draadloos zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ik zal jullie dingen zo snel mogelijk even uitproberen! Misschien ook wel handig om even de oude situatie te melden.

Orange modem (splitst, dus niet pc 1 naar de router!) --> pc 1
--> Belkin router (draadloze mensen + mijn pc)

en nu is het nu

XMS modem --> Belkin router --> PC's

Zover ik weet is er nooit iets veranderd in welke router dan ook, geen poort openen niks. Dus dat lijkt me dan toch wel redelijk uit te sluiten? Ga sowieso die punten nog even nalopen.
Misschien een idee om via speedtest.net of een andere internetsnelheidschecker eens te bepalen wat nu echt de snelheid van je lijn is.
Speedtest zegt 50mbit up en down.

[ Voor 3% gewijzigd door -unknown op 04-05-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik heb het topic verplaatst naar Netwerken gezien het meer een netwerk probleem is dan iets met Spielerij.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Haha, dat is een mooie router die heb ik ook nog staan hier (v1001ea). Ding heeft nog steeds een groter bereik dan andere routers die ik heb, alleen jammer dat hij maar 802.11g ondersteunt ook al heeft hij de mogelijkheid tot de turbo versie daarvan.
Verbindt die computer met lag via de wireless of zit die aangesloten via een kabel? Je zou ook een aantal keren met pingtest (alle comps en ook die wat lagt) kunnen kijken of daar iets mis mee is, maar goed lag kan aan zoveel dingen liggen. Zul je maar hebben dat je naar de naald in de hooiberg bent aan het zoeken en de naald helemaal niet in jouw hooiberg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Sorry voor de late reactie maar door een lekkere vakantie en wat examen drukte nog niet erg veel tijd gehad om aan dit probleem te werken.

Vandaag even wat getest. Ik had de pc waar mijn broertje op gamed (reddelijk nieuwe pc, amd x3, redelijk nvidea kaartje) direct op het glasvezel aangesloten, dus de wireless router der uit. Alles werkte nu prima, dus gamen en teamspeak tegelijk aan en geen lag. Maar zodra de router de weer tussen komt begint hij gelijk te laggen. Als er dan iemand praat op teamspeak, staat het hele boeltje echt vast.

Dus het probleem ligt bij de router, dat is duidelijk. Om even terug te komen op LzpAppel zijn post.

Ik snap je punt, kan me goed voorstellen, maar als we het probleem nu alleen bekijken op die ene pc, met game + teamspeak aan, dan staat dat toch volledig los van het max te routeren?

En dan d_star. DHCP staat aan. Moet dit uit? In de router wordt mij verteld dat het niet wijs is om hier aan te zitten als je er geen verstand van hebt. Plus mijn eigen ervaring, waarbij mijn internet ineens niet meer werkte en me dat 2 dagen koste om het probleem te vinden, ben ik nogal huiverig om zomaar wat settings te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27

lier

MikroTik nerd

DHCP is geen enkel probleem, lekker aan laten staan.

Wat je eventueel wel uit kan zetten (als het aan staat) is uPnP (levert alleen risico's op en is echt nergens voor nodig). Misschien even controleren.

Zijn er ook problemen als je 1 pc laat downen en met de ander gamet ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1