gemeente website forum

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik heb een moeilijke vraag, maar ik zou zo 123 echt niet weten waar ik die het beste kan stellen. Dus dacht ik laat ik het hier eens proberen.

Stel ik woon in gemeente Deurne, en ik zoek met Google naar Forum+Deurne. Dan vind je niet veel, tenminste geen forum. Nu hebben alle gemeentes een .nl domein naam en ik zie dat geen van alle een forum heeft, Het leek mij wel leuk om van de gemeente waar ik woon een forum te hebben.

Ik bedenk dat er 2 manieren zijn, de eerste is zelf een domein naam bedenken zoals gemeente Reusel bijvoorbeeld heeft met ReuselCity.nl. Reuselcity is dan niet van de gemeente maar van een onafhankelijke persoon. Mogelijkheid 2 zou zijn in overleg met de gemeente bijvoorbeeld forum.deurne.nl of forum.reusel.nl

Nu zit ik me af te vragen of het uberhaubt zin heeft dit te vragen want wat er op het forum besproken wordt zal voornamelijk jongeren praat zijn en ik dat is dan niet bepaald referentie materiaal voor een gemeente. Misschien maakt het ze verder ook niet uit wat er op dat forum gebeurt als er maar iemand is die de boel netjes houd.

Als ik dit ga vragen aan mijn gemeente moet ik dan rekenen op kosten van mijn kant uit? Want in feite krijgen zei wel ineens veel meer bezoeker als er een forum bij komt. En waar moet ik rekening mee houden als ik hier aan wil beginnen? Ik zie in de toekomst een heel druk bezocht forum en waar misschien nog wel geld mee te verdienen is door en advertentie hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt me dat je gewoon onafhankelijk wilt zijn. Voor vergelijkbare sites kun je op http://www.nucommunity.nu/ kijken, die hebben best goed lopende sites draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je er geld mee wilt gaan verdienen zou ik sowieso voor een compleet eigen website gaan, bij een subdomein van een gemeentesite zal reclame namelijk sowieso verboden zijn of moet je de opbregengst afdragen.

Wat betreft de kosten, een eigen site kost natuurlijk wat geld aan domeinnaam en hosting maar tegenwoordig hoeft dat niet zo veel meer te zijn. Of een subdomein van de gemeente unberhaupt mogelijk is en wat het dan kost kunnen wij natuurlijk niet zeggen, daarvoor zal je de gemeente moeten contacteren.

Al met al zou ik als je zoiets wilt kiezen voor een eigen site met eigen domein maar ik denk dat je je wel af moet vragen of er voldoende belangstelling voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou het gewoon vragen.. nee heb je, ja kan je krijgen (al schat ik de kans zeer klein in).
Houd wel rekening mee met het aanvragen dat je ook vragen terug kan verwachten zoals wie is verantwoordelijk (moderator) enz..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GlowMouse schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:59:
Voor vergelijkbare sites kun je op http://www.nucommunity.nu/ kijken, die hebben best goed lopende sites draaien.
De werking van die site (totaal geen opmaak, dode link naar contactpagina) is representatief voor de achterliggende code en medewerkers.

Ik zou persoonlijk een alternatief overwegen, voor zover die er zijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De reden dat gemeenten geen fora onderhouden, is ongetwijfeld dat ze daar heel veel werk aan "censuur" aan gaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CodeCaster schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:02:
[...]

De werking van die site (totaal geen opmaak, dode link naar contactpagina) is representatief voor de achterliggende code en medewerkers.

Ik zou persoonlijk een alternatief overwegen, voor zover die er zijn.
Dat is mij bekend :+ Maar 'in mijn tijd' waren het toch goedlopende sites waar iedereen op te vinden was, dus ze doen toch iets goed. Agenda en foto's van lokale feesten bijvoorbeeld, daar komen vanzelf bezoekers op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou dan om een forum gaan wat niet gerelateerd is aan de gemeente en wat die doet maar meer voor de inwoners van de gemeente om in contact te komen met elkaar. Wat bedoel je eigenlijk met censuur RemcoDelft?

Ik denk dan aan beklaag van leden op het forum over de gemeente of zit ik dan verkeerd te denken?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:54:
Wat bedoel je eigenlijk met censuur RemcoDelft
Waarschijnlijk het verwijderen van negatieve topic's en/of reply's over de gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:54:
Het zou dan om een forum gaan wat niet gerelateerd is aan de gemeente en wat die doet maar meer voor de inwoners van de gemeente om in contact te komen met elkaar. Wat bedoel je eigenlijk met censuur RemcoDelft
In dat geval zou ik sowieso gewoon voorr een eigen site kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Emile schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:01:
[...]

Waarschijnlijk het verwijderen van negatieve topic's en/of reply's over de gemeente?
Eerder flames over de buren e.d., mensen die dat forum zien als een soort loket, etc. Dat soort gezeik wil je gewoon niet op je gemeentewebsite hebben.

Mijn verwachting van het antwoord als je naar je gemeente gaat: 'Nee.'

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 02-05-2010 23:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om een voorbeeld te zien van waar het wel gebeurt (nog enigszins bij jou in de buurt ook btw ;) ):
http://www.valkenswaard.nl/content.jsp?objectid=22298 --> achtergrondinfo + link naar forum

Op zich niet heel erg druk daar, wel gefundeerde meningen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:15:
[...]

Eerder flames over de buren e.d., mensen die dat forum zien als een soort loket, etc. Dat soort gezeik wil je gewoon niet op je gemeentewebsite hebben.

Mijn verwachting van het antwoord als je naar je gemeente gaat: 'Nee.'
Nou, ik zit er inderdaad ook niet op te wachten dat gebruikers het forum als loket gebruiken. En ik denk toch dat je die indruk aardig wekt als je het als subdomein van de gemeente online zet.

Dan maar een naam bedenken, heb zelf ook in Reusel gewoond en daar heeft iemand Reuselcity.nl opgezet. En ik vind dat persoonlijk een goede domeinnaam omdat het meteen duidelijk is dat het om dorpje Reusel gaat en het ligt makkelijk in de mond en dat maakt het makkelijk te onthouden.
Pagina: 1