Audio streamen naar receiver zonder ethernet/USB aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Iemand een idee hoe ik in de toekomst het beste mijn muziek kan afspelen via mijn receiver?
Receiver is een Denon AVR-2809 en heeft dus geen USB of Ethernet, dus rechtstreeks streamen of via USB afspelen gaat dus niet.

Nu kan ik wel via mijn TV, PS3 of XBox 360 streamen, maar dan heb ik naar mijn zin wat te veel apparaten aan staan: namelijk de pc (niet echt zuinig met een X48 moederbord, HD 4870 en een Intel E8500) en een console (Ps3 60 GB is ook niet echt zuinig) en natuurlijk nog de receiver die aan staat.

Nu had ik het idee om dus iets te nemen van een PopcornHour of iets in die trant, daar de muziek op zetten op de interne harde schijf en dan dat via de receiver afspelen. Heb alleen het idee dat ik dan een apparaat als de PopcornHour maar voor 10% benut van wat het apparaat allemaal kan, aangezien ik niet actoef stream.

PC direct met de receiver verbinden met optische kabel is ook mogelijk, maar wil graag vanaf de bank door mijn muziek scrollen en niet telkens naar de PC hoeven te lopen.

Al met al zijn er heel wat mogelijkheden, maar aangezien mijn receiver dus geen ethernet heeft moet er altijd een apparaat tussen, maar dat zie ik dus niet zitten. Losse mediaspeler zou een oplossing zijn, maar die benut ik dan weer niet voor de volle 100%...

Any thoughts?

Berichten afgesplitst van Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 3.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 02-05-2010 18:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sqeeuzebox Touch?

ik vind zo'n NMT reuze geweldig, ik heb het ook met mijn WD TV Live maar dan moet de TV aan staan. En laat ik dat nou niet willen wanneer ik met de gordijnen toe en ogen dicht op bed naar mijn muziek wil luisteren. En dan is de Sqeeuzebox Classic die ik heb verdomme efficient.

[ Voor 97% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2010 17:33 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Zit toevallig net te kijken naar de Logitech Squeezebox™ Touch :P
Ding ziet er inderdaad wel heel erg goed uit. Op zich wel behoorlijk wat centen als je nagaat dat je voor dat geld ook een speler als een PCH hebt. Maar goed, die doet dus weer te veel.

Andere waar ik net aan zat te denken is om gewoon muziek op een harde schijf te zetten en die dan via de USB op de TV of desnoods de Blu-ray speler (weet niet eens of de Pioneer BDP-320 dat kan) af te spelen. De pc die ik namelijk heb is niet één van de stilste. Dan zou dit apparaatje weer een uitkomst zijn. Muziek op een harde schijf zetten en gaan. Hoeft de pc en de tv niet aan te staan. En heb mijn muziek altijd op een externe schijf staan...

Zo veel mogelijkheden en keuzes, maar overal zitten wel weer voor- dan wel nadelen aan.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 02-05-2010 18:01 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:20
FeaR1986 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:23:
Vraagje, vind het (nog) geen apart topic waard dus dan maar in het Denon topic omdat het deels over mijn Denon gaat:

Iemand een idee hoe ik in de toekomst het beste mijn muziek kan afspelen via mijn receiver?
Wait... what? :? Als ik hier vraag hoe ik het beste het beeld dat uit mijn receiver komt kan weergeven ("Welke TV moet ik kopen?") krijg ik volgens mij commentaar van jou, ookal heeft dat even veel met mijn Denon receiver te maken. :+
PC direct met de receiver verbinden met optische kabel is ook mogelijk, maar wil graag vanaf de bank door mijn muziek scrollen en niet telkens naar de PC hoeven te lopen.
Een oplossing om je PC vanaf de bank te bedienen zou dus ook goed zijn? Philips heeft een Pronto-afstandsbediening die twee-weg communicatie met WMP kan, met een iPod / iPhone kun je iTunes op je PC bedienen, voor andere platformen (zoals windows mobile) en mediaspelers (zoals winamp) zijn volgens mij ook wel oplossingen te vinden. In een ver verleden heb ik winamp bediend met mijn GSM via Bluetooth, ben even kwijt welk stukje software ik daar voor gebruikte (was een J2ME applicatie iig).

Met je TV aan en een IR-afstandsbediening kom je natuurlijk ook een eind, maar ik neem aan dat je je TV niet aan wilt hebben om in je muziek te navigeren. Dan vallen mediaspelers zonder eigen schermpje (zoals die PCH) ook af.
FeaR1986 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:49:
Zit toevallig net te kijken naar de Logitech Squeezebox™ Touch :P
Ding ziet er inderdaad wel heel erg goed uit. Op zich wel behoorlijk wat centen als je nagaat dat je voor dat geld ook een speler als een PCH hebt. Maar goed, die doet dus weer te veel.
Maar met zo'n SqueezeBox Touch kun je waarschijnlijk veel makkelijker (en zonder TV) in je muziek navigeren. Ik heb nog geen moment spijt van de aanschaf van mijn Squeezebox Duet gehad.

De Touch heeft wel een voordeel tegenover de Duet: Je kunt er een USB-schijf aan hangen.
Dan zou dit apparaatje weer een uitkomst zijn. Muziek op een harde schijf zetten en gaan. Hoeft de pc niet aan te staan. En heb mijn muziek altijd op een externe schijf staan...
Grappig, die heb ik laatst aan mijn broer aangeraden. Hij zocht iets als een SqueezeBox, waar hij geen server of NAS voor nodig had (USB-poort dus) en wat niet zo duur was als de SqueezeBox Touch. Dan kom je snel bij zoiets uit.

Ding werkt wel aardig, maar verwacht niet dat het bladeren lekker vlot gaat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Xander schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:02:
[...]Wait... what? :? Als ik hier vraag hoe ik het beste het beeld dat uit mijn receiver komt kan weergeven ("Welke TV moet ik kopen?") krijg ik volgens mij commentaar van jou, ookal heeft dat even veel met mijn Denon receiver te maken. :+
Zo beter? Heb er een apart topic van gemaakt. Reden dat ik het in het Denon topic plaatste is omdat het in eerste instantie bedoeld was als kleine, losstaande vraag. Had er niet bij nagedacht dat er dus meer mogelijkheden waren. Dus streamen vanaf de pc (waarbij dus de pc altijd aan moet staan) of gewoon streamen vanaf een harde schijf. Enfin, nieuw topic aangemaakt :>

Maar punt waar ik nu dus mee zit is dat er globaal twee mogelijkheden zijn:
  1. Streamen vanaf een harde schijf met bijvoorbeeld dit apparaatje en die rechtstreeks op de receiver aansluiten.
  2. Streamen vanaf de pc naar bijvoorbeeld een PS3, XBox 360 of andere mediaspeler en dan naar de receiver.
De voorkeur gaat op dit moment toch wel uit naar de eerste optie. Nadeel is inderdaad dat ik telkens als ik nieuwe nummers heb deze op de externe harde schijf erbij moet zetten. Dit hoeft natuurlijk niet als je rechtstreeks van de pc streamt aangezien dit dan gewoon meteen is upgedate. Voordeel van het streamen met bijvoorbeeld de Teac Wap is dat de pc niet aan hoeft te staan wat ten eerste zeker te zien zal zijn op de stroomrekening en ten tweede zal ook het geluid een stuk minder zijn.

Op zich zou het PC geluid op te lossen zijn door een NAS te bouwen en deze weg te stoppen in een andere kamer of de meterkast. Nadeel is dan nog steeds dat ik een NAS heb die 24/7 aan staat (al is het dan een zuinige pc) en nog een apparaat nodig heb om informatie van de NAS te ontvangen, men neme dan wel een apparaat wat minder gebruikt dan de 160 Watt die mijn PS3 verbruikt.

In bovenstaand opzicht zou die Teac Wap toch de beste keuze zijn? Oké het bladeren door de files zal langzaam gaan en je moet telkens de harde schijf van een update voorzien. Maar qua herrie van de pc en stroomkosten is dit toch wel de beste oplossing?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:20
FeaR1986 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:33:
In bovenstaand opzicht zou die Teac Wap toch de beste keuze zijn? Oké het bladeren door de files zal langzaam gaan en je moet telkens de harde schijf van een update voorzien. Maar qua herrie van de pc en stroomkosten is dit toch wel de beste oplossing?
Het is de beste low-budget oplossing denk ik ja. :)

Wat ik van mijn broer begrijp over die Teac: Het werkt best redelijk, als je weet wat je wilt gaan spelen; de beginletter kiezen en je bent redelijk snel bij de goede directory. Maar even door je hele muziekcollectie bladeren is er niet bij met een grote collectie.

Met mijn Squeezebox duet kan ik redelijk vlot door een lijst met albums scrollen, dat zou ik toch wel gaan missen. Als ik muziek op wil gaan zetten weet ik namelijk nog helemaal niet waar ik zin in heb, ik wacht tot mijn blik op iets leuks valt. Daarnaast is kunnen bladeren op artiest/genre/jaartal/album toch wat handiger dan enkel op directorystructuur.

Afhankelijk van je budget zou ik toch richting de Squeezebox Touch gaan kijken (lees je wel eerst even in, die hele USB-functie is nieuw, mogelijk werkt dat nog niet geweldig? Logitech en nieuwe features is vaak een gevaarlijke combinatie in mijn ervaring), of een Squeezebox Classic / Duet met een simpele NAS. Dan zit je wel zo aan de €400, maar ja, moet je voor de grap eens kijken wat een Sonos-systeem o.i.d. kost. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 02-05-2010 19:44 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Als je IPhone hebt kun je met een Airport Express (90 euro) de boel vanaf je pc/mac streamen terwijl je de IPhone als afstandsbediening gebruikt. Heb er zelf verder geen ervaring mee trouwens maar ben op zoek naar ongeveer hetzelfde als jij :)

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

als je pc optisch kan verbinden en je vindt het geen bezwaar dat deze aan staat is de oplossing simpel :)

koop een ipod touch (mijn voorkeur 1e gen) voor nog een €100,-- en er gaat een wereld voor je open. Je hebt de keuze uit:

- Itunes duh.. via remote
- Foobar, via remote
- Logitech squeeze server! met softsqeeze via ipeng je hebt dus GEEN hardware nodig

Je hebt nu van je pc een muziek server gemaakt die enorm handig te bedienen is.

Ik gebruik op dit moment de foobar versie icm een HiFace usb > spif controller voor de liefhebbers google er maar eens op

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Xander schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:43:
Afhankelijk van je budget zou ik toch richting de Squeezebox Touch gaan kijken (lees je wel eerst even in, die hele USB-functie is nieuw, mogelijk werkt dat nog niet geweldig? Logitech en nieuwe features is vaak een gevaarlijke combinatie in mijn ervaring), of een Squeezebox Classic / Duet met een simpele NAS. Dan zit je wel zo aan de €400, maar ja, moet je voor de grap eens kijken wat een Sonos-systeem o.i.d. kost. ;)
Budget is redelijk ruim, maar alles naar zijn waarde natuurlijk. Ik ga bijvoorbeeld geen 500 euro uitgeven aan een apparaatje wat alleen kan streamen vanaf een harde schijf, voor dat geld heb je ook een redelijk simpele NAS en kan ik vanaf daar streamen. Dus het mag wel wat kosten, maar dan moet het het geld ook waard zijn. Vandaar dat ik die TEAC wel leuk vond, want voor 125 euro kunnen streamen vanaf een harde schijf met remote met display is best aardig voor dat geld. Nadeel blijkt dan wel dat het scrollen zeer langzaam gaat.

Maar als ik het zo lees kan die Logitech Squeezebox™ Touch hetzelfde als die TEAC (dus vanaf harde schijf streamen zonder dat er een pc hoeft aan te staan) en heeft deze ook de optie wel te kunnen streamen vanaf het netwerk mocht ik dat ooit toch willen, dus stel dat er toch een NAS komt. Alleen een NAS plus die Squeezebox™ Touch wordt dan weer een behoorlijk duur geintje en weer meerdere apparaten die aan moeten...
Ray schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:10:
als je pc optisch kan verbinden en je vindt het geen bezwaar dat deze aan staat is de oplossing simpel
PC die aanstaat is dus wel een probleem, heb geen zin om namelijk 24/7 alles aan te hebben staan.

Maar zoals gezegd ben ik nu gewoon aan het rondkijken van wat de mogelijkheden zijn voor als ik straks op mezelf woon. Wil dan namelijk niet een dikke Lian Li PC-P80 kast in de woonkamer hebben staan. Ik kan zo alles via de PS3 streamen met de huidige pc. Kan dan de huidige pc ook vervangen voor een simpele NAS, dan is al een van de twee apparaten een stuk zuiniger als het gaat om stroom. Beste is dus iets zoals die TEAC, dus streamen vanaf een externe harde schijf. Alleen jammer dat die TEAC dan weer zo langzaam is...

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik zocht ook tijden naar een simpele en niet te dure oplossen. Heb daarom dit dingetje gekocht:
Ramos T17FHD 16GB

En Mp4 player die ook flac kan afspelen en waar je een externe harddrive op kan aansluiten.

Helaas geen afstandsbediening en het dingetje doet geen playlists.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1