Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

ik heb laatst met mijn neef mijn eigen computer gebouwd.
Nu heb ik als videokaart een ATI radeon 5850, en een MSI moederbord met onboard.

Nu(alweer) ben ik verhuist naar zolder, en wil ik een beeldscherm bij mijn bed :z , en 3 beeldschermen bij mijn bureau. alleen is mijn grote vraag... "kan ik deze 4 beelschermen op mijn computer aan sluiten, waarbij 1 beelscherm op men onboard(het beelscherm wat bij mijn bed komt). en de andere 3 men een display poort op mijn Ati Radeon?" :o

Ze hoeven niet alle 4 tegelijk aan te staan.

Alvast bedankt,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dan zul je eerst uit moeten vinden of je je onboard en je raden tegelijk kunt gebruiken.. dit kun je nu al testen door je 3e scher meven aan je onboard te hangen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,
Ik heb het meteen uit geprobeerd, en het werkte god zij dank :)
Betekent dit dat het dan zou werken, of moet ik nog meer dingen testen?

Mvg.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 14:42

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

nedernakker schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:02:
dan zul je eerst uit moeten vinden of je je onboard en je raden tegelijk kunt gebruiken.. dit kun je nu al testen door je 3e scher meven aan je onboard te hangen..
Hmm ik denk dat nedernakker er van uitging dat je al 3 schermen had en dus dit ging testen door 2 displayport schermen aan de radeon ging plaatsen en 1 scherm aan de onboard hing.
Voor de zekerheid kan je als het heb rond slingeren een scherm erbij pakken en deze tegelijk met de andere scherm op de onboard op de radeon aansluiten.
Dus 1 op onboard 1 op de radeon.
btw hoop dat je niet met eyeifinitie wilt gaan spelen want dan weet ik het ook niet meer zeker hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja, dan kan het, let wel op, 3 schermen op je radeon kan alleen als 1 van de 3 is aangesloten met displayport, de monitor moet dit dus wel ondersteunen, anders moet je een actieve displayport naar dvi adapter halen.

@hierboven

hij zal geen 2 displayport aansluitngen hebben denk ik. zal wel 2x dvi 1x hdmi en een displayport zijn die er op zitten..

vanwege de technische beperking moet je dus 2x dvi en 1 x DP gebruiken voor 3 schermen. 1x dvi,1xhdmi en 1x DP gaat ook, het gaat erom dat het 3de scherm door de DP aangestuurd wordt.

dit werkt voor eyefinity hetzelfde, je zal alleen op die mannier 3 schermen kunnen gebruiken

[ Voor 49% gewijzigd door nedernakker op 02-05-2010 19:33 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mensen bedankt voor je reactie, ik ben erg blij dat het dan gaat lukken :)
Voor de duidelijkheid:
2 x dvi
1 x hdmi
1 x DP
Maar wat ik opmaak uit de reacties, blijkt dat ik eigenlijk alle 4 de schermen ook nog te gelijk aan kan zetten?

en ik had nog een vraagje, over die 3 beelschermen. ik heb gehoord dat ze allemaal dezelfde resolutie moesten hebben? klopt dit:O

Nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
om 3 schermen op je 5850 te draaien moet je 2x dvi en 1x DP gebruiken, als je zoals je zegt tegelijk ook nog je onboard kunt gebruiken gebruik je daar de DVI/VGA aansluiting voor.

als dat tegelijk werkt, kun je dus 3 schermen met de 5850 aansturen en 1 met je onboard(maar misschien kan die er ook wel 2 aan, durf ik niet te zeggen zonder verdere informatie)

qua resolutie maakt het niet uit, maar als je wilt gamen met eyefinity is het beter schermen met dezelfde verticale resoluite te nemen, anders kloppen de onderlinge verhoudingen niet.

p.s. groetjes en bedankjes geven we hier automatisch, deze hoef je dus niet steeds te vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oow oke, dan zou het nu wel moeten lukken :)
dan weet ik genoeg:D

niet bedankt dan xD
haha sorry erg flauw.
Pagina: 1