Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:13
Gegroet,

Ik had al eerder een topic dat ik zat te twijfelen tussen 2 monitoren (te gebruiken voor een PS3), maar dan toch voor de goedkopere ga, zonder built in speakers, en dat geld wil gebruiken voor een speaker set.
(Samsung Syncmaster P2450H)

Nu zat ik te twijfelen tussen de X-540 / Z-5300 / Z-2300.

Nu ben ik niet iemand die alles van audio afweet, daarom ook dat ik hier post voor mensen die er meer van afweten :)
Nu zat ik eens te kijken naar de X-540 vanwege de kosten ervan. Maar nu had ik een vraag.
Blijkbaar, als je surround sound wil, moet je deze aansluiten met een optische kabel aan je PS3.
Maar nu blijkt deze geen optische kabel aansluiting te hebben. Is er ook een andere manier om dan surround sound te krijgen, of zal je 't dan gewoon moeten doen met hetzelfde geluid uit elke speaker? Of kun je ook inputs op de Samsung monitor kunnen gebruiken?
Want dan kan ik misschien beter geld bijleggen, en de Z-2300 (Geen 5.1) kopen?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Vuule op 02-05-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je krijgt bij beide sets van Logitech een "game console adapter":
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6776.jpg

Dat is gewoon stereogeluid, geüpscaled naar surround. Misschien werkt dat ook via Dolby Surround, als PS3 en Logitech dat ondersteunen, maar echt surround wordt het niet. Je scherm heeft ook geen aansluitingen voor geluid, dus op die manier gaat het ook niet werken.

Ik zou doorsparen voor een Z-5500, en die met coax of optisch aansluiten als de PS3 dat heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 02-05-2010 17:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
PS3 heeft geen coax, maar optisch.

Maar daar heb je ook wel apparaatjes voor (kosten iets van 15 euro ofzo) die dat weer omzetten naar optisch.

Ik zou in ieder geval niet gaan kloten met van die 2x tulp naar 3.5mm verloopstekkers, dan heb je geen echte surround namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Z-5500 heeft ook een optische aansluiting, heb je alleen een optische kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
Z5500 is me te duur af.

Ik wist al dat je die erbij zou krijgen, zo'n adapter, maar zoals je al zegt, levert geen echt surround sound. (Dus je hoort dan bijvoorbeeld achter je geen ander geluid dan voren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

C.Jansen schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:05:
(Dus je hoort dan bijvoorbeeld achter je geen ander geluid dan voren?)
Je hebt dan als het ware meerkanaals stereo. Geluid uit de front left en front right luidspreker is gewoon goed en werkt naar behoren. De achterste kanalen kopieren dit geluid en van achteren heb je dus het geluid wat uit de front speakers komt.

Als de Z-5500 je te duur is dan zou ik eerder voor een "goede" 2.1 set gaan dan voor een mindere 5.1 set. Je krijgt met dit budget toch geen volwaardig 5.1 geluid, dus dan maar goed 2.1 geluid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Jup, het enige wat dat adaptertje doet is het stereo geluid (rood en wit) verdrievoudigen zodat je datzelfde ook uit je center en bass en achter hoort. Alles behalve ideaal dus en dan kan je 100x beter gewoon een mooie 2.1 set (ala de z-2300 kopen) als je echt surround geluid wilt uit je ps3 moet je opzoek gaan naar een speakers set (of receiver + speaker combinatie) die Dolby Digital, PCM en DTS ondersteund via optisch, coax of hdmi.
Als ik jouw was zou ik dus (kan je echt niet wachten) nu voor een mooie 2.1 set gaan of doorsparen voor iets als een z5400/z5500. Met dat adaptertje van hierboven kom je iig zeker bedrogen uit.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
Als de monitor van zichzelf al speakers had, zou ik zeker even doorsparen. Maar ik wil er gelijk speakers bij hebben, want zonder geluid gamen is niet echt handig.

De Z-5400 is helaas net wat te duur (€200,-) voor mij. Dus waarschijnlijk zal ik de Z-2300 halen.

Stel dat ik de X-540 haal en ze zonder de surround sound gebruik, levert dat nog mooi geluid op, of is het dan een (grote) verspilling om een 5.1 niet te benutten zoals 'het hoort'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Z-2300 is op zichzelf al een betere set dan de X-540, dus het geluid in 2.1 is op de Z-2300 sowieso al beter. De X-540 zou ik sowieso al nooit halen: liever een goede 2.1 set (Z-2300) dan een slechte 5.1 set (X-540), zeker als je over die 5.1 set ook nog maar maximaal 2.1 geluid krijgt of meerkanaals stereo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
Kun je de Z-2300 gewoon met de witte en rode tulp van de PS3 aansluiten? En/Of is er een betere manier?

[ Voor 5% gewijzigd door Vuule op 02-05-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

C.Jansen schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:30:
Kun je de Z-2300 gewoon met de witte en rode tulp van de PS3 aansluiten? En/Of is er een betere manier?
Kom op zeg ;)

[google=logitech z-2300 connections]
Game Adaptor

The game adaptor consists of 2 RCA connectors on one end, and a female mini jack connector on the other end. This allows the speakers to be used with a gaming system. I could also see the adaptor being used with other sources, such as a DVD player, VCR, or CD changer. This allows the speakers to be used with any device that has standard RCA left and right connections. This is a useful addition to round out the package and make it easier to connect.
Afbeeldingslocatie: http://www.livedigitally.com/wp-content/logitechwire600.jpg

En ja, schitterend tafelkleed.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1