Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Reinstall OEM versie Acer laptop, 64-bit

Pagina: 1
Acties:

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 13:31

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
Afgelopen vrijdag crashde mijn Acer 5542. De oorzaak was een windows update (hij bootte niet meer door naar OS). Repairen ging helaas niet. Khad geen cd met OS bij de laptop geleverd gekregen, er staat wel een OEM partitie op zag ik. Ik heb toen (via torrent) een windows 7 home premium gedownload en geinstalleerd. Na één keer opstarten (en het uitvoeren van windows update) bootte hij weer niet door. Nadat ik hem nogmaals installeerde deed hij het nog niet. Toen heb ik mijn harde schijf geformatteerd (waardoor ik dus nu alle data kwijt ben) en na een clean install werkte het wel.

Netjes mijn eigen key gebruikt en deze telefonisch geactiveert. Dus alles wel zou je zeggen... Nou nee. Ik kwam er zojuist achter dat ik de 32 bits versie geinstalleerd heb. En ik kan, op een DELL oem na, geen windows 7 home premium 64-bit english vinden om te downloaden. Die DELL is geen optie, want dat is volgens mij illegaal.

Ik heb geen mogelijkheden om een windows 7 cdtje ergens te lenen, degene die ik kan lenen zijn nederlands en ik wil engels.

Wat ik me nu afvraag is of ik van die oem partitie kan installeren? Ik kan deze niet benaderen o.i.d. Andere optie is om door te zoeken naar een DVD met een 64 bits eng. versie van Home premium en dan deze downloaden. Maar in beide gevallen zit ik wel weer met die activatie, kan ik dit wel twee keer achter elkaar doen? Het is op dezelfde laptop dus dat moet mogen volgens mij.....

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je geen boekje bij je laptop gekregen? Als ik met Google naar oplossingen zoek, lees ik dat je bij veel Acer laptops tijdens het starten alt + F10 kunt gebruiken om die partitie te benaderen. Wellicht dat dit voor jouw laptop ook geldt?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik denk dat er best wel eens een kans kan zijn dat je OEM partitie verloren is gegaan bij het formatteren van je HDD.

Maar was het niet zo dat je vanaf 1 Win7 DVD alle versies kunt installeren afhankelijk van de gebruikte key? Als je een 32 bit DVD hebt kun je volgens mij alle varianten van Home Basic tot Ultimate installeren en voor 64bit geldt volgens mij hetzelfde.

Desktop | Server | Laptop

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
In meeste gevallen moet je altijd Recovery cd/dvd maken.

Is het geen optie om CD/DVD te kopen bij Dell?

Bij Acer kun je voor 60 euro recovery cd/dvd kopen, als je vergeten bent om recovery cd/dvd te maken.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 13:31

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
Ik zat natuurlijk weer veel te moeilijk te doen met gekopieerde DVD en opnieuw activeren....

ALT F10 did the trick. Heb nu weer orginele (geactiveerde) 64-bits home premium. De partitie was er dus nog. Ben helaas verder wel alle data kwijt door het formatteren.

Nu weer windwos update gedaan en geen crashes meer gehad. Blijf het toch eng vinden, heb nu externe schijf voor backup.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Fijn dat het gelukt is, ik las toch ook wel een aantal berichten van mensen bij wie dit niet lukte. bedankt voor de terugkoppeling!

[ Voor 50% gewijzigd door saviour op 03-05-2010 16:45 ]

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Hoi Allemaal.

Ik heb een harddisk met een OEM partitie van een MSI computer 12 GB groot, nu zou ik deze oem patitie willen verwijderen.

Onder Windows wil het niet lukken, Is er software waarmee het wel lukt? Fdisk onder dos prompt kan de partitie ook niet verwijderen.

Al vast bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
je zou partition magic of gparted kunnen proberen. Hou er wel rekening mee dat hij dan wel definitief weg is he!

Desktop | Server | Laptop

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:39
ajpeetoom schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:16:
Hoi Allemaal.

Ik heb een harddisk met een OEM partitie van een MSI computer 12 GB groot, nu zou ik deze oem patitie willen verwijderen.

Onder Windows wil het niet lukken, Is er software waarmee het wel lukt? Fdisk onder dos prompt kan de partitie ook niet verwijderen.

Al vast bedankt.
Betwijfel te zeerste dat het niet lukt onder windows je kijkt dan alleen verkeerd. Zou is onder programma's naar ... (MSI) Recovery oid kwa programma zoeken en deze deïnstalleren. Zo werkt het in ieder geval wel met meerdere laptops met recovery parties. Deze zullen over het algemeen de schijfruimte toevoegen aan je system drive aangezien de recovery partitie vaak alleen een redirect is vanuit een hidden system folder op je C: (system) partitie.

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
DE OPLOSSING.

1 type op command prompt regel DISKPART.exe

2 List disk "let op of u de juiste disk nummer kiest." weg = weg en niet meer terug kijk daarom
eerst vooraf bij schijfbeheer.

3 Select disk zie tekst hier boven.

4 Clean Nu is de hele schijf leeg ook de verborgen partitie.

Mijn externe harddisk is 1 en het ging zeer snel.

Nu moet alleen de harddisk nog even MDR NTFS geformatteerd worden en hij is klaar voor gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 19-05-2010 08:49 ]

Pagina: 1