SFX voeding gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerrie82
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 12:57
Gegroet :)

Voor een projectje ben ik op zoek naar een SFX voeding... Ik ben me bewust van de beperkingen van het formaat, maar het liefst heb ik er eentje van 450 à 500 Watt...

Een andere optie voor mij zou een behuizing zijn die zo klein mogelijk is, maar waar wel een mATX mobo in past samen met een ATX PSU.

Ik zou eventueel ook een behuizing een beetje kunnen modden zodat er ipv een SFX voeding een ATX voeding in past. Mijn ervaring met metaalbewerking is beperkt }:O, maar ik ken wel wat handige(r) mensen.

Wie kan me helpen aan zo'n voeding, of als dat niet lukt een geschikte behuizing? Heeft er anderzijds iemand ervaring met het modden van een behuizing op deze manier?

Mijn dank is groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerrie82
Nice! Die was ik nog niet tegengekomen... Zouden er "binnekort" dan ook zwaardere verschijnen?

Is nog steeds wat op het randje (mijn plan is 2x HD5570 in crossfire en i7 930) maar hier kom ik zeker mee in de buurt! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij werkt die 450W voeding dan prima hoor. Hij heeft sowieso al twee PCI-E stekkers, dus twee HD5570's gaan zeker wel lukken. Mensen hebben vaak de neiging om hun voedingbehoeften te overschatten :)

Je moet gewoon zien dat hij vooral op de 12V lijnen voldoende vermogen kan leveren. Maar dat zit bij een moderne voeding wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sjerrie82 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:53:
mijn plan is 2x HD5570 in crossfire en i7 930)
Bedoel je niet twee HD5770's, want twee HD5570's in CrossFire zou ik niet doen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerrie82
@ Freebee, de HD5570's hebben geen stekker nodig, zou dat iets uitmaken?

@ Mask, ik bedoel écht 2x HD5570... hier zijn namelijk low-profile versies van. ;) Of zijn er betere LP-kaarten momenteel?

Het idee is om een zo goed mogelijk 'gamesysteem' te bouwen in een zo klein mogelijke kast. Gewoon om te kijken of het kan. :) Voorlopig heb ik dus 2x HD5570 omdat ik in eerste instantie uitga van low-profile, een i7 930 en een Rampage II Gene mobo (vanwege de dual x16 PCIe sloten).

Iemand nog een tip qua behuizing? Ik heb zelf al een aantal leuke HTPC behuizingen gezien, maar daarbij valt het gewicht vaak wat tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan heb je zeker geen 450W+ voeding nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sjerrie82 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:56:
@ Mask, ik bedoel écht 2x HD5570... hier zijn namelijk low-profile versies van. ;) Of zijn er betere LP-kaarten momenteel?
Van de 9800GT en GTS250 zijn ook low profile kaarten gemaakt, maar die zijn dan geen DX11 en niet zo zuinig als de HD5570.
Admiral Freebee schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:07:
Dan heb je zeker geen 450W+ voeding nodig ;)
Idd een goede 350 Watt voeding moet genoeg zijn.
pricewatch: be quiet! SFX Power 350 Watt

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 03-05-2010 13:14 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerrie82
Bedankt zover, ik ben weer wat wijzer. Nu dacht ik ook een interessant kastje te hebben gevonden, maar daar moet weer een TFX voeding in... :/

Ennn we zoeken weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48

Cheezus

Luiaard

Voor een 5570 heb je nou ook niet perse x16 sloten nodig, je kunt dus ook gewoon een goedkoop moederbord nemen wat 2x x8 doet, die 5570 zal daar niks van merken.
Pagina: 1