Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] start niet meer op met dualboot [Vista]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met XP en Vista. MRBOOTER is de bootmanager. Vorige week heb ik het opstarten van Vista onderbroken door de aan/uit knop van de laptop 5 seconden ingedrukt te houden. Daarna heb ik in de bootmanager gekozen om XP op te starten maar XP weigert dienst sinds bovengenoemde actie. Ik krijg voor 3 seconden het XP logo te zien maar dan verschijnt in een tiende van een seconde een blauw Windows scherm met een mededeling. Dit scherm is zo snel verdwenen dat ik de boodschap niet kan lezen. Ik denk zelf dat het MBR beschadigd is. Zou ik dit kunnen herstellen door het MBR van Vista te herstellen? Wat ik wel vreemd vind is dat Vista probleemloos opstart. Wie weet raad/uitleg?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

F8 ingedrukt houden bij je XP boot selectie en dan reboot on error uitzetten.
De bijbehorende BSOD code kun je dan opzoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Moderator,

Bedankt voor je reactie. Ik krijg een blauw scherm met de volgende tekst:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt het beste de volgende stappen uitvoeren:
Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn. voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.
Technische informatie (mogelijk in het Engels):
stop: 0x00000024(0x00190203,0x89E28128,0xc0000102,0x00000000)

Verwijderd

ntfs driver probleem,

chkdsk drive: /f