[Ubuntu] Moonlight/silverlight SBS gemist geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik gebruik Ubuntu. Voorheen 9.10 sinds vandaag 10.04. Sinds een maand heb ik geen beeld meer bij SBS Gemist videos.

Wel heb ik geluid. Soms heb ik wel beeld als ik de player op full screen zet, soms soms niet. Maar het geluid gaat altijd goed.
Nog vreemder: Het reclamefilmpje vooraf werkt prima, gewoon beeld en geluid.

Ik heb van alles geprobeerd.
- Firefox profiel verwijderen
- Moonlight herinstalleren, zowel met packagemanager als via http://www.go-mono.com/moonlight/
Ik heb ook de 3.0 preview versie geprobeerd. Steeds hetzelfde.
- Ubuntu geupgrade naar 10.04 via Updatebeheer. Geen schone installatie, dat is echt laatste redmiddel als het bij iedereen blijkt te werken.

Politiek24/NOS werkte voorheen probleemloos met Moonlight, zojuist getest, en die doet helemaal niets meer op dit moment. Via Windows mediastream geen probleem. Bij SBSgemist heb je die keuze echter niet.

Zijn er meer mensen die geen video meer kunnen kijken via Silverlight en Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:31:
Ik gebruik Ubuntu. Voorheen 9.10 sinds vandaag 10.04. Sinds een maand heb ik geen beeld meer bij SBS Gemist videos.

Wel heb ik geluid. Soms heb ik wel beeld als ik de player op full screen zet, soms soms niet. Maar het geluid gaat altijd goed.
Nog vreemder: Het reclamefilmpje vooraf werkt prima, gewoon beeld en geluid.

Ik heb van alles geprobeerd.
- Firefox profiel verwijderen
- Moonlight herinstalleren, zowel met packagemanager als via http://www.go-mono.com/moonlight/
Ik heb ook de 3.0 preview versie geprobeerd. Steeds hetzelfde.
- Ubuntu geupgrade naar 10.04 via Updatebeheer. Geen schone installatie, dat is echt laatste redmiddel als het bij iedereen blijkt te werken.

Politiek24/NOS werkte voorheen probleemloos met Moonlight, zojuist getest, en die doet helemaal niets meer op dit moment. Via Windows mediastream geen probleem. Bij SBSgemist heb je die keuze echter niet.

Zijn er meer mensen die geen video meer kunnen kijken via Silverlight en Ubuntu?
Ik heb net een Peter R de Vries ep geprobeerd op Mint 8 (= Ubuntu 9.10) met Moonlight 2.2, dat werkt prima.
Misschien een oude versie van de microsoft codecs? of een merkwaardige bug in Ubuntu 10.04?

Ik zou eerst onder VirtualBox een test install met guest editions proberen voor een verse Ubuntu 10.04 install met moonlight 2.2. Want als het een bug in Ubuntu 10.04 is dan helpt een verse install ook niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik heb het net even geprobeerd, maar ik krijg er ook niets uit. Zowel versie 2.2 als versie 2.99 (3.0 preview) doen niets.

offtopic:
@hierboven gebruik geen quotes wanneer dat niet nodig is... de reactie staat recht boven je...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En nog een test hier, ook bij mij doet de zooi niets, de reclames werken wel anders :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:48
Ik heb het kort geleden ook even geprobeerd. Ook wel reclame en geluid maar verder geen beeld; preview van 3.0 hielp ook niet (Arch Linux amd64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt afhankelijk van het programma:

peter r de vries werkt wel:
http://www.peterrdevries.nl/programma-gemist/

uri geller niet:
http://www.sbs6.nl/web/show/id=820517/langid=43

Zal dus wel een issue zijn met Moonlight en haar Silverlight 3 compatibility of een codec issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:10
Is dat niet drm? Toen Expeditie Robinson omging hálverwege het seizoen had je ook dergelijke dingen... Wat zegt de stream in VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als ik mms://pssbswm.fplive.net/...ler_S03E13_f33b8b733e.wmv in vlc open werkt dat gewoon. (Gevonden via rmb=>sources.) Bij de nos-player werkt dit niet, aangezien deze totaal niets laadt, de sbs-player laadt nog wel iets.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet wat "rmb=>sources" precies betekent, maar als je de source via firebug doorspit dan werkt de directe link naar de media file wel in VLC speler.
Het is dus geen DRM probleem, want VLC heeft geen ondersteuning voor DRM in windows media files.

Zal dus een probleem zijn met de Silverlight 3 ondersteuning in Moonlight. Officieel wordt dat sowieso nog niet helemaal ondersteund. Of het is een codec dat nog niet wordt ondersteund (zit misschien niet in het microsoft codec pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ondertussen een schone install gedaan van 10.4 op mijn EeePC. Hetzelfde probleem. In de reacties lees ik over dezelfde problemen. Ik hoop dat er een oplossing komt. Ik heb inmiddels alles wel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ben dit ook al eens tegen gekomen. Werkte toen ook om de stream er uit te plukken.
Ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben tot Moonlight volwaardige 3.0 status bereikt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb momenteel een soortgelijk probleem met RTLgemist. Ik heb moonlight geinstalleerd, dit werkte helaas niet helemaal naar wens. Op een of andere manier wordt de moonlight plugin overruled door totem in firefox.

Met de mediaplayer connectivity plugin kan ik echter via b.v. VLC de streams wel bekijken, echter sommige streams worden 'scrambled' doorgegeven, allerlei kleuren en geen geluid.

Dit is echter niet bij alle streams het geval. Nu weet ik dat er issues zijn met DRM maar ik kan er nergens uitsluitsel over vinden.

Zijn de DRM streams werkend te krijgen onder Ubuntu/linux of zijn alleen de non-drm silverlight streams vooralsnog te bekijken?

Mijn rig

Pagina: 1