VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Vaak wel, niet altijd.Ze zijn aangesloten met een drie draadige pin, ze zijn dus regelbaar (zo ver ik weet).
Maar als ze op het moederbord niet regelbaar zijn, dan heeft een fancontroller vaak ook geen zin. Maar je kan het proberen.
Overigens heb ik zo goed als geen ervaring met Gigabyte borden (helaas als ik het hier en daar hoor) maar ik denk dat dat geen invloed heeft op het wel of niet kunnen regelen van de fans.
[ Voor 27% gewijzigd door .Sjoerd op 02-05-2010 14:42 ]
Je kunt meestal maar 1 fan regelen op de moederborden en dat is die van de CPU, of is dat ook al weer verledentijd?
In iedergeval, je kunt wel een fan controller kopen, bijvoorbeeld een scythe master ace(of iets dergelijks, genoeg in de pricewatch te vinden), dan kun jij ze handmatig veranderen daar gewoon te draaien
.
je kunt ze ook aan je molex aansluiten en wat kabeltjes verwisellen zodat ze altjid op 7 volt draaien.
In iedergeval, je kunt wel een fan controller kopen, bijvoorbeeld een scythe master ace(of iets dergelijks, genoeg in de pricewatch te vinden), dan kun jij ze handmatig veranderen daar gewoon te draaien
je kunt ze ook aan je molex aansluiten en wat kabeltjes verwisellen zodat ze altjid op 7 volt draaien.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Voor zover ik weet kun je op Gigabyte bordjes de fan speeds niet softwarematig aanpassen, dacht dat er bepaalde chips ontbraken ofzo...