Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een Trust GM-4600 Gaming muis gekocht. Nu test ik hem thuis, doet hij het niet. Nu blijkt dat er nog geen drivers zijn voor Windows 7 64 bit.

Er staat niks op de doos dat het niet werkt voor 64 bit, en ja een gaming muis wordt toch vaak gebruikt op 64 bit? Op de site van Trust staat het volgende:

Will a 64 bit Windows 7 driver be available?
No, the drivers will not be able to support windows 7 64 bit anymore.
(http://trust.com/products/productsupport.aspx?artnr=15080)

Kunnen jullie mij helpen, om het toch aan de praat te krijgen? Denken jullie dat er nog wel een driver komt?(binnenkort)

Met vriendelijke groeten,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raar - muizen gebruiken doorgaans gewoon een standaard USB-HID driver, wat uiteraard per default ook in Win7 64b aanwezig is...

Twee stukken info ontbreken hier:
1) wat is "doet het niet" - helemaal niets? Of dat de extra gaming toeters-en-bellen niet werken?
2) Trust maakt zelf niets, maar net als bjiv Sweex plakken ze gewoon hun etiket op generic Hong Kong/Taiwan/China meuk. Kun je wat meer info achterhalen over deze muis? Misschien een extra productnummer onderop de muis, of als dat niet lukt, muis openschroeven en de chip erin achterhalen...

Trust gaat in dit geval ws niet met iets nieuws komen, maar de fabrikant van de chip zelf hoogstwaarschijnlijk wel :z

Edit:
Bingo, je hoeft niet te schroeven :+

Ik heb de driver even gedownload. Het is een .exe-bestand, maar blijkt een self-extracting archive te zijn. In de archive zit het bestand amouse.inf. Dit is een .inf bestand waar netjes alle relevante info in staat voor de OS. Hij moet "Trust GM-4600" weergeven als vendor, maar de oorspronkelijke fabrikant is A4tech.

Website:
www.a4tech.com

Daar staat deze muis:
Afbeeldingslocatie: http://www.a4tech.com/images/products/Accessary/K5-52D-1b.jpg
De poetisch genaamde "OSCAR Run-on-Shine Mouse", oftewel K5-32D.

Ondanks andere naam en andere kleuren is dit duidelijk dezelfde muis als wat Trust verkoopt :)

Nu is de driver die zij aanbieden ook al niet de nieuwste (4.03 van september 2008), maar de driver van Trust is nog ouder (de bestanden in de archive stammen uit 2006 en 2007). Of het echt ook gaat werken durf ik niet 1-2-3 te zeggen, aangezien de nieuwere driver een .msi driver is en niet zo simpel 1-1 met de oudere te vergelijken is. Maar het is het proberen waard :)

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 02-05-2010 14:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De hele muis doet het niet, ik zie ook GEEN licht uit de onderkant uitkomen(weet niet of dat hoor).

ik heb een item nummer:15080
en dus het model: Trust GM-4600

voorde rest staat er niks op.

made in China

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu kijken, in ieder geval bedankt voor de moeite. Ik laat het je zo weten of het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het progamma werkt wel om de knoppen op de muis te veranderen. Maar hij vind mijn muis helemaal niet:(

Kan er niet eens mee bewegen. Geen idee wat ik verder nu moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik heb dezelfde muis, en ik kan je verzekeren dat je helemaal geen drivers nodig hebt. Als hij in geen enkele USB poort doet, dan is hij gewoon kapot. De drivers kun je enkel gebruiken om knoppen in te stellen etc.

Als je drivers wilt installeren, dan kun je ook gewoon de Vista driver pakken.

Je kan nog een andere PC proberen, maar het lijkt mij een DOA.

Onderaan de muis hoort wel een root lampje te gaan branden. Tevens kan die scrollmuis allerlei kleuren krijgen aan de hand van de hoeveelheid DPI die je instelt.

Ik gebruik ook Windows 7 64 bits trouwens. Mn broertje heeft dezelfde muis en die heeft Windows 7 32 bit. Nooit problemen gehad, plug and play :P

[ Voor 30% gewijzigd door Stefanovic45 op 02-05-2010 14:29 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo bedankt, dit was net wat ik nodig had;) Heb hem ook bij mijn broertje getest(windows XP). Doet ie het ook niet, dus kapot denk ik dan.

Maandag terug brengen dan maar.

Edit:
Heb de muis terug gebracht en hij was idd stuk(wat een ongeluk). Gelukkig doet mijn nieuwe Trust(zelfde model) het prima.

Bedankt allemaal :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 14:19 ]

Pagina: 1