Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Freeze

Pagina: 1
Acties:

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11 12:49

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Beste,

Momenteel heb ik een onwijs irritant probleem, mijn systeem freezed 1 á 2 per dag (sessies van 2 - 4 uur) zonder enige aanleiding. Met freeze bedoel ik, complete freeze en niks werkt; geen muis, geen alt-tab, geen CTRL-ALT-DEL... niks. Moet dan telkens een harde reset doen.

Wanneer gebeurt het:

1. Bij het spelen van games
2. Bij het gebruik maken van office (word/excel)
3. Bij internet

Oftewel, volgens mij willekeurig.

Wat heb ik geprobeerd zover:

1. Virusscan - no problem
2. Windows defender - no problem
3. Schijf defragmentatie - no problem
4. Schijfopruiming
5. Scandisk bij opstarten - no problem

Mijn systeem:

Besturingssysteem is Microsoft® Windows Vista™ Home Premium (6.0.6002 SP 2)
Systeemmodel P5K
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz, 2394 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s)
BIOS-versie/datum is American Megatrends Inc. 1201, 14-10-2008
SMBIOS-versie 2.4
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB
Totaal fysiek geheugen 3,25 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 2,11 GB
Totaal virtueel geheugen 6,68 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 5,69 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,54 GB

Wie kan mij helpen om een start te maken om dit irritante probleem op te lossen, lijkt namelijk wel of het vaker gebeurt de laatste weken.

Laat mij ook weten of ik andere info moet plaatsen want totaal geen zin in een herinstallatie (de laatste was 4-5 maanden geleden).

Alvast bedankt.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Gooi alle programma's van je systeem af die continue draaien op de achtergrond. Vooral programma's die extra drivers installeren zijn een boosdoener (Daemon tools etc). Haal verder alle hardware uit je systeem dat niet direct nodig is. Het kan ook hardware zijn natuurlijk.

Je kunt ook even een Ubuntu Linux cd'tje branden, hiervanaf opstarten, een zooi tabs in Firefox openzetten, en kijken of 'ie dan ook na een tijd hangt. Zo ja, kun je je Vista installatie alvast uitsluiten, en zit het in ieder geval in de hardware.

Hier stond een dode link.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
strandbal schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:46:
Gooi alle programma's van je systeem af die continue draaien op de achtergrond. Vooral programma's die extra drivers installeren zijn een boosdoener (Daemon tools etc). Haal verder alle hardware uit je systeem dat niet direct nodig is.
Zit me net te bedenken (want ik was idd diversen software aan het verwijderen) of het aan kan steam kan liggen? Dit is namelijk de laatste die ik erop gezet heb (naast me SCII maar daarvoor bestond het probleem al). Maar dan denk ik ook weer, iedereen gebruikt steam (althans veel) dus waarom zou het dan bij mij eventueel een probleem zijn? 8)7

EDIT: Ook met steam disabled, crasht het systeem en dit is dus al de 5de X vandaag (met het spelen van LoL en SCII).

[ Voor 7% gewijzigd door Maduth op 02-05-2010 14:55 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Crasht 'ie ook als je 'm gewoon opstart en een dag laat draaien zonder er iets mee te doen? Dan zou je de Linux optie heel makkelijk kunnen testen.

Als het hardware is, kun je dingen gaan uitsluiten.

Hier stond een dode link.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Hij crasht niet als hij alleen aanstaat. Bijvoorbeeld, als ik beneden een film kijk dan geen probleem en met downloaden ook niet. Dus (tot nu toe) moet je echt wat doen en wordt er wel gek van.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

En dan debuggen. Als het geen rechtstreekse BSOD is dan maak je die maar zelf (inclusief de dumpfile) zodat je kan achterhalen welke drivers er elkaar in de weg zitten of in een Loop blijven hangen. :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:35:
Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

En dan debuggen. Als het geen rechtstreekse BSOD is dan maak je die maar zelf (inclusief de dumpfile) zodat je kan achterhalen welke drivers er elkaar in de weg zitten of in een Loop blijven hangen. :)
Heb ik gelezen en toch heb ik hier me twijfels over, aangezien mijn kennis nou ook weer niet zover gaat.

Als extra, een vriend van mij heeft op afstand ingelogd en kon in mijn foutraportages niks vinden. Na wat tests, kwam volgens hem naar voren dat de kans groot is, dat het een hardware probleem is :'(

UPDATE:

Kast uitgeblazen en veel stof verwijderd en opnieuw opgestart. Daarna PS3 Mediacenter aangezet, steam, TS en LoL gespeeld... twee potjes en no problemo. Hopelijk was het een stof "iets" wat dwars zat :o

[ Voor 13% gewijzigd door Maduth op 02-05-2010 22:13 ]

Pagina: 1