digitale tv en internet combineren in 1 LAN kabel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit mogelijk is, maar het zou mooi zijn:

Ik heb 2 LAN kabels nodig van mijn modem naar;
mijn digitale tv decoder (tele2) en
mijn mediacenter.

door de ene kabel gaat het TV signaal (dit is een aparte uitgang op mijn modem), en door de ander gewoon netwerkverkeer.

Weet iemand welke kleurtjes er actief zijn in beide connecties? Volgens mij heb ik ze namelijk niet alle 8 nodig voor netwerk of digitale tv. Zou ik niet gewoon 1 kabel kunnen leggen die ik voorzie van 2 stekkers aan beide kanten? zodat ik 4 aders gebruik voor tv en 4 voor netwerk.

Of slaat dit helemaal nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De enige manier om er heel snel zonder research achter te komen, is een 4-aderige kabel met 8p8c pluggen maken. Gewoon de kabel gebruiken om je apparaat aan te sluiten. Werkt het, dan kan je het met de andere proberen. Werkt dat ook, dan kan je dus doen wat je voorstelt. Werkt het niet, dan kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Alstu: NT FAQ en dan kijken bij 3.10.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 02-05-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:31:
Alstu: NT FAQ en dan kijken bij 3.10.
Dank voor de snelle reactie. Dit schema gaat echter uit van 2 PCs, met aders 1,2,3 en 6. In dit geval is er een specifiek tv signaal vanuit een specifieke uitgang op mijn modem. Kan ik er dan van uitgaan dat ik ook daarvoor aders 1,2,3 en 6 gebruiken moet?

Ik zal het inderdaad gewoon eens gaan testen John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Let op werkend is niet altijd goed. Je kunt natuurlijk 4 kabels gebruiken echter kan dit wel invloed hebben op de snelheid.

Uit mijn hoofd gezegd:
10mbit/s vereist 4 kabels
100mbit/s en 1gbit/s vereisen 8 kabels

Kortom het kan werken maar de netwerksnelheid kan een stuk trager zijn waardoor je tv zenders haperen of je download nooit op de maximaal mogelijke snelheid.

Mijn advies: trek gewoon die 2 kabels dan heb je zeker geen gezeur.

Edit: ff in de tutorial gekeken en 100mbit/s moet 1 plekje naar boven die vereist maar 4 kabels

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 02-05-2010 13:58 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren even getest en het werkt. Zowel digitale TV als Mediacenter zijn nu 4 aderig verbonden met de modem.
Alles mooi weggewerkt met één enkel lankabeltje langs de plint.

Heb nu alleen geen Gb netwerk naar de mediacenter, maar da's voor mij niet zo'n showstopper.

Bedankt voor de ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kfaessen schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:53:
Let op werkend is niet altijd goed. Je kunt natuurlijk 4 kabels gebruiken echter kan dit wel invloed hebben op de snelheid.

Uit mijn hoofd gezegd:
10mbit/s vereist 4 kabels
100mbit/s en 1gbit/s vereisen 8 kabels
Fout. Even los van dat een kabel uit aders bestaat en je dat dus bedoelt, kunnen zowel 10BASE-T als 100BASE-TX met 4 aders overweg. 1000BASE-T wil inderdaad 8 aders.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1