Nu ik de jacht op een SSD heb geopend (vakantiegeld over drie weken
) ben ik veel aan het lezen over SSD's. De pricewatch mist op dat gebied naar mijn mening echter nog een tweetal puntjes. Hier al een goede suggestie: Controllertype bij specificaties en zoekopties SSD's. Maar er is nog iets.
De meeste, zo niet alle SSD's zijn er in 2,5-inch-uitvoering. Per schijf verschilt er echter nogal eens een paar millimeter qua dikte. Zoals bijvoorbeeld hier is te lezen:
Als een nieuw veld te veel moeite is, is het dan mogelijk om dat bij de "Behuizing bay intern" op te kunnen geven, bijvoorbeeld in de vorm van:
De meeste, zo niet alle SSD's zijn er in 2,5-inch-uitvoering. Per schijf verschilt er echter nogal eens een paar millimeter qua dikte. Zoals bijvoorbeeld hier is te lezen:
De maten die op die pagina worden opgegeven zijn 5, 7 en 9,5 mm. Veel Kingston-schijven zijn eveneens 9.5 mm hoog.9.5mm thickness includes plastic spacer to fit snugly in most 2.5” notebook drive bays.
Als een nieuw veld te veel moeite is, is het dan mogelijk om dat bij de "Behuizing bay intern" op te kunnen geven, bijvoorbeeld in de vorm van:
- 2,5" - 5 mm hoog
- 2,5" - 7 mm hoog
- 2,5" - 9,5 mm hoog
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...