Sapphire HD5770 Vapor-X - idle kloksnelheid.

Pagina: 1
Acties:

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik zit momenteel even met een "klein" probleem.

Ik heb een HD5770 Vapor-X en als ik gewoon in Windows aan het werk bent, dan loopt die altijd op deze kloksnelheden:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2237610/gpuz1.png

Dat vind ik opzich prima als ik niet aan het gamen ben, maar nu komt het probleem.

Als ik ga gamen dan gaat ie natuurlijk vanzelf naar de goede snelheden (860/1200), maar zodra ik dan ALT+TAB/ALT+EXIT doe, dan droppen de kloksnelheden gelijk weer naar 157/300, waardoor ik dus vaak heb dat of de game crashed, of dat de tekst in Windows onduidelijk wordt, na een herstart van de computer is alles weer goed.

Nu wil ik dus eigenlijk op de een of andere manier die functie van terug klokken uitzetten, maar hoe?
Ik heb al even met ATi Tray Tools gekeken, maar dat programma vind ik waardeloos, toen ik me default clocks daar instelde, freezde het programma me hele windows.

Ook in CCC kan ik niks vinden. Ik dacht dat de BIOS van de niet Vapor-X er in te flashen misschien wel ging werken, maar ik weet eigenlijk niet of die ook terug klokt?

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
heb je wat meer specificaties? ccc versie, moederbord, enzo?

Incompl te

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
In principe klokt ie altijd terug om energie te besparen.

In rivatuner kun je wel aangeven dat ie minder terug klokt.
En natuurlijk overclocken voor als je gamed >:)

specs

• Vraaag
  • Niet online
ArnoAG schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:03:
heb je wat meer specificaties? ccc versie, moederbord, enzo?
Oh ja ofc, ik gebruik nu Catalyst 10.1 omdat 10.2/10.3/10.4 bij mij voor random crashes zorgen in MW2, ik ben nu 10.1 aan het testen, want eerste gebeurde het nooit maar ik weet niet bij welke versie het begon. En als het bij 10.1 ook gebeurt dan snap ik er helemaal niks van. Ik heb gister een cleaninstall van win7 gedaan en ik had gehoopt dat het probleem dan weg zou zijn, maar helaas, het was er nog.
De game freezed als ik gewoon aan het knallen ben, scherm wordt vervolgens zwart en komt weer terug in de game, 9 van de 10 keer krijg ik gelijk "Server Disconnected" en soms kan ik nog door spelen na een paar huge lag spikes overwonnen te hebben. Ik heb inmiddels me Windows 7 en MW2 installaties uitgesloten aangezien ik 2 uur geleden een clean install van win7 gedaan heb.
Moederbord: Asus P7P55D-PRO
.Sjoerd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:04:
In principe klokt ie altijd terug om energie te besparen.

In rivatuner kun je wel aangeven dat ie minder terug klokt.
En natuurlijk overclocken voor als je gamed >:)
Rivatuner werkt ook voor ATi kaarten? Altijd de veronderstelling gehad dat het nVidia only was. Zal eens kijken.

Zal ook eens even 3dmark 06 installeren en kijken of het niet gewoon de kaart zelf is die ergens kapot is of wat dan ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Vraaag op 02-05-2010 14:18 ]

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
ik kon destijds ook mijn HD4850 ermee regelen

specs

• Vraaag
  • Niet online
PCMark Vantage Professional 64-bit edition:
PCMark Score: 8420
Gaming Score: 10212