SQL Sorteren op vermenigvuldiging van kolommen

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Dag mensen,

Ik heb een tabel in MySQL met uitgaven. Rijen die uit verschillende kolommen bestaan waaronder de stuksprijs van een item en het aantal van het item.
Nu wil ik kunnen sorteren op totaalprijs, dus stuksprijs * aantal.

Hoe kan ik dit doen?

Groeten,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SELECT (stukprijs*aantal) AS totaalprijs FROM prijzen ORDER BY totaalprijs DESC

Zoiets moet toch werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je letterlijk stuksprijs*aantal in de order by geprobeerd zou hebben, had je direct ontdekt dat dat gewoon kan? Kom op, voortaan mag je wel 1 poginkje zelf doen hoor.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Het werkt hoor :) Ik had geen idee dat je dat soort operatoren ook bij order mag zetten :$

[ Voor 68% gewijzigd door unglaublich op 02-05-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is wel een beetje basiskennis die iedereen die SQL gebruikt zou mogen hebben.

Gelukkig zijn er genoeg, niet te diepgaande, boeken( MySQL for dummies) en tutorials op Internet te vinden hier over. Misschien een idee om zoiets eens een keertje door te bladeren. Je doet dan al snel een hoop goede ideeën op over wat je allemaal kan met een database :)

[ Voor 13% gewijzigd door Blorgg op 02-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat Blorgg zet. Plus: Het enige wat je nu doet is aangeven wat je wilt hebben en meer niet. Dat is in principe gewoon een scriptrequest. We verwachten hier op het forum net even wat meer. Je zult minstens moeten aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Dat je niet weet hoe iets werkt is niet erg, maar je lijkt nu ook nog zelf helemaal niks geprobeerd te hebben. Als je al wel wat hebt geprobeerd, vermeld dat dan ook de volgende keer, dan weten wij wat je al hebt geprobreerd en dat je het forum niet als domme helpdesk wilt gebruiktn ;)

Zie ook: PRG Beleid. Dit topic gaat dan ook dicht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.