Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Standaard cursor in zoekveld @ FP en GoT?

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Devvers,

Zou het erg veel moeite zijn om, of zijn er bezwaren te verzinnen om, de cursor bij het openen van de FP of GoT standaard in het zoekveld te plaatsen? Google doet dit bijvoorbeeld ook. Nou begrijp ik dat het bij Google iets logischer is dan hier, echter kan ik geen bezwaren verzinnen om het hier niet te doen, en het is wel handig. Tenminste, naarmate de content van Tweakers en GoT volwassener wordt merk ik dat ik steeds vaker als eerste de zoekfunctie gebruik.

De enige gebruikers die je hiermee benadeeld zijn denk ik de intensieve type-ahead-finders...

Just a thought, shoot it down if you have to ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!

Alsjeblieft niet zeg... Op Google kom je om te zoeken, te typen, dus bij invoer-only pagina's is dat wel leuk. Maar de focus in een veld mikken is rete irritant, want je kan gelijk niet meer met het keyboard navigeren.

Hyves zet de focus ook in het inlog-veld als je niet ingelogd bent |:(

Korte versie: ik ben tegen :P

Ey!! Macarena \o/

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

RaZ schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:52:
NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!

Alsjeblieft niet zeg... Op Google kom je om te zoeken, te typen, dus bij invoer-only pagina's is dat wel leuk. Maar de focus in een veld mikken is rete irritant, want je kan gelijk niet meer met het keyboard navigeren.

Hyves zet de focus ook in het inlog-veld als je niet ingelogd bent |:(

Korte versie: ik ben tegen :P
Met ^. De standaard navigatieknoppen(arrows, PgUp, PgDw) doen het gelijk niet meer. Slecht idee :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben ook tegen, niet in de laaste plaats omdat dat inconsequent gedrag gaat opleveren op pagina's waar de content zelf ook een formulier is, maar in de eerste plaats omdat het zoeken niet een primaire functie is van onze site (itt Google).
Firestone schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:54:
[...]

Met ^. De standaard navigatieknoppen(arrows, PgUp, PgDw) doen het gelijk niet meer. Slecht idee :P
Ook dat is een sterk argument :)

Als zoeken je primaire doel is op GoT dan kan je het beste beginnen op http://gathering.tweakers.net/forum/find - voor de frontpage hebben we helaas niet echt een 'search' front-end pagina...

[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 02-05-2010 11:57 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb iig snel reply's ;)

Maar vooral het toetsenbord argument vind ik logisch inderdaad, ik was helemaal vergeten dat er nog mensen met 't kreng navigeren zonder type ahead find (je weet niet wat je mist, dus zoek het ff na ;))

Content die zelf een form is boeit mijns inziens dan weer minder, daar staat de cursor nu ook al niet op gefocust en m.u.v. de pricewatch komt het ook niet veel voor.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:57:
Maar vooral het toetsenbord argument vind ik logisch inderdaad, ik was helemaal vergeten dat er nog mensen met 't kreng navigeren zonder type ahead find (je weet niet wat je mist, dus zoek het ff na ;))
dat werkt ook niet als de cursor in een input veld staat ;)
Content die zelf een form is boeit mijns inziens dan weer minder, daar staat de cursor nu ook al niet op gefocust en m.u.v. de pricewatch komt het ook niet veel voor.
http://gathering.tweakers.net/forum/find << cursor staat standaard in search veld
dat zou ik bij de pricewatch dan wel weer handig vinden omdat ik daar kom om een product te zoeken

[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 02-05-2010 11:59 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:57:
[...]
Hier op GoT wordt wel degelijk gewerkt met autofocus (zie voorbeeld hierboven, maar ook bijvoorbeeld insert_topic en insert_message doen autofocus). Op de frontpage is het inderdaad zeldzamer, maar als het aan mij ligt wordt het daar ook meer toegepast daar waar het handig/logisch is :)

Intentionally left blank

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Overigens...

Google heeft die focus alleenmaar op de homepage, waardoor na een zoekopdracht gewoon met het toetsenbord genavigeerd kan worden.

De pagina's op GoT die input vereisen (Zoeken, New Topic, Post Reply & Inloggen) hebben die focus allemaal, dat zijn er dus meer dan Google ;)

Ey!! Macarena \o/

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt me ondertussen voldoende beargumenteert waarom we dit dus niet gaan doen ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.