Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer behuizing voor 2x Atx ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik vroeg me af, of er een behuizing bestaat waar je twee moederborden (+componenten) kan plaatsen. Twee keer atx zou ideaal zijn. Ik zou namelijk wel graag mijn oude pc, een Duo processor E6600, Mobo: asus P5n32e, en wat ram + hardeschijven. En dat samen met (zo ongeveer) de zelfde componenten uit de BBG mei: game syteem. Ik denk dat het moeilijkst word om twee cpu fans te plaatsen. Ik denk dat de warmte productie wel mee valt van het oude systeem aangezien die geen grote videokaart heeft. Dus met een goede airflow kom je er wel denk ik. Ik dacht misschien een Big tower en dat ik dan zelf nog wat gaatjes boor om mobo te plaatsen en voeding. Als jullie suggesties hebben zijn die welkom en misschien dat jullie afweten van een behuizing met plaats voor meerdere mobo's.

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2 19" kastjes in 1 19" rack?
Standaard zijn dit soort kastjes er (bijna) niet. Er heeft ooit wel een of andere fabrikant zoiets aangeboden, maar de prijs was ook absurd hoog. Zelf bouwen is dan een stuk makkelijker (of gewoon 2 (dezelfde) kastjes naast elkaar).

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig wat gevonden ik bedoel eigenlijk meer dit, http://www.tomshardware.c...l-pcs-pc-mods,1551-7.html. Al ziet dit er wel erg krap uit. Nee ik heb liever geen server rack in me slaap kamer ;) .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Niet alleen krap, ook crap.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En die jongen heeft geen idee waar hij het over heeft. Hij noemt het bovenste bordje een "Intel board" terwijl het overduidelijk geen Intel mobo is (eerder een oude MSI of Gigabyte ofzo te zien aan de PCB)

Wat je je af moet vragen is wat je exact wilt doen met je twee systemen in één kast. Ik kan me voorstellen dat een zeer lichte tweede systeem om 24/7 aan te houden terwijl je hoofdsys uit staat nut heeft, of een eveneens zeer lichte tweede sys om te kunnen browsen op een tweede scherm terwijl een spel op je hoofdsys full screen staat. Kenmerkend in beide gevallen is dat zoiets klein, licht en zuinig zal zijn. Denk bijv aan een Nano-ITX bordje. Dat past makkelijk in een CD-behuizing.

Twee high-end borden in één kast (al is eentje een wat oudere) is gewoon niet doelmatig. Daar gaat niemand een kant-en-klare oplossing voor maken.

Vergis je trouwens niet in dat oud beestje - de nForce i650 is allerminst de zuinigste en de E6600 heeft weliswaar een lagere max TDP dan veel nieuwere CPUs, maar de thermal management is veel primitiever (het kan bijv geen losse cores uitschakelen) waardoor idle power zelfs hoger kan komen te liggen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vond het er ook niet echt ideaal uit zien maar ik had het even als voorbeeld genomen wat ik ongeveer in me hoofd had.
dion_b schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:00:
[...]

En die jongen heeft geen idee waar hij het over heeft. Hij noemt het bovenste bordje een "Intel board" terwijl het overduidelijk geen Intel mobo is (eerder een oude MSI of Gigabyte ofzo te zien aan de PCB)

Wat je je af moet vragen is wat je exact wilt doen met je twee systemen in één kast. Ik kan me voorstellen dat een zeer lichte tweede systeem om 24/7 aan te houden terwijl je hoofdsys uit staat nut heeft, of een eveneens zeer lichte tweede sys om te kunnen browsen op een tweede scherm terwijl een spel op je hoofdsys full screen staat. Kenmerkend in beide gevallen is dat zoiets klein, licht en zuinig zal zijn. Denk bijv aan een Nano-ITX bordje. Dat past makkelijk in een CD-behuizing.

Twee high-end borden in één kast (al is eentje een wat oudere) is gewoon niet doelmatig. Daar gaat niemand een kant-en-klare oplossing voor maken.

Vergis je trouwens niet in dat oud beestje - de nForce i650 is allerminst de zuinigste en de E6600 heeft weliswaar een lagere max TDP dan veel nieuwere CPUs, maar de thermal management is veel primitiever (het kan bijv geen losse cores uitschakelen) waardoor idle power zelfs hoger kan komen te liggen :o
Mijn doel is om het oude systeem te gebruiken voor wat browsing, msn, voice chat etc. De kleine dingetjes, geen zware programma ofzo. En het nieuwe systeem voor games, downloaden, par/rar. Ik heb overigens wel een leuke oplossing gevonden. http://www.mountainmods.c...t-original-top-p-433.html. Maar in feite zijn het gewoon twee behuizingen aan elkaar, en ik vind ze ook iets wat prijzig. Buiten dat vind ik het wel een zeer mooie kasten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou gewoon de oude meuk verkopen en voor de opbrengsten een klein, zuinig systeempje scoren. ITX of kleiner kun je zonder al teveel problemen in een ruime towercase inpassen.

Kost je netto niets, je gaat de performance op dat soort taken niet missen (wel zorgen voor genoeg (>=2GB) RAM, dat merk je namelijk wel) en het is zuiniger, stiller en bovenal veel makkelijker om in een systeem in te bouwen :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:34:
Ik zou gewoon de oude meuk verkopen en voor de opbrengsten een klein, zuinig systeempje scoren. ITX of kleiner kun je zonder al teveel problemen in een ruime towercase inpassen.

Kost je netto niets, je gaat de performance op dat soort taken niet missen (wel zorgen voor genoeg (>=2GB) RAM, dat merk je namelijk wel) en het is zuiniger, stiller en bovenal veel makkelijker om in een systeem in te bouwen :)
Dus i7 systeem + Itx in een big tower bouwen ? Nog suggesties voor een leuke toren ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Neuh, dat wordt echt een kwestie van smaak. Ik hou van minimalisme, dus zou gaan richting een Antec P183 ofzo als ik nu iets moest kopen ervoor, maar een ander wil toeters, bellen, ramen en LEDjes aan alle kanten.

Oslik blyat! Oslik!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
Terw_Dan schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:56:
2 19" kastjes in 1 19" rack?
Standaard zijn dit soort kastjes er (bijna) niet. Er heeft ooit wel een of andere fabrikant zoiets aangeboden, maar de prijs was ook absurd hoog. Zelf bouwen is dan een stuk makkelijker (of gewoon 2 (dezelfde) kastjes naast elkaar).
1U, 2 servers: http://www.supermicro.com...1U/6016/SYS-6016TT-TF.cfm

Maar is niet standaard atx ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:20:
Neuh, dat wordt echt een kwestie van smaak. Ik hou van minimalisme, dus zou gaan richting een Antec P183 ofzo als ik nu iets moest kopen ervoor, maar een ander wil toeters, bellen, ramen en LEDjes aan alle kanten.
Bedankt voor je hulp ! Ik zal even rond gaan kijken ik dacht misschien een Micro Atx bord met een ITX bord moet wel gaan passen.
Als je even het topic had doorgelezen, had je kunnen lezen dat ik liever geen server rack in me slaapkamer heb,

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pak een kast met 2 voedingcompartimenten, dan kun je je ITX in 1 van de 2 kwijt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03

SeatRider

Hips don't lie

dion_b schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:00:
[...]

Hij heeft het later over het tweede board, wat hij "AMD board" noemt. Ik ga er gemakshalve vanuit dat hij hiermee niet de fabrikant van het fysieke board bedoelt, maar het soort CPU dat erop kan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik snap dit echt niet. Waarom zou je zoveel moeite doen om al die oude meuk in een kast te proppen?

Ga voor een compacte behuizing. Zet daar een degelijke processor in en zo veel RAM als je kwijt kan. Persoonlijk zou ik voor een Phenom x4 gaan met 16GB geheugen of iets in die trant.

Vervolgens virtueel het aantal servers draaien dat je nodig hebt mbv ESXi of iets dergelijks.... Lijkt me kwa stroomverbruik ook de meest interessante..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 16:20 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SeatRider schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:00:
[...]

Hij heeft het later over het tweede board, wat hij "AMD board" noemt. Ik ga er gemakshalve vanuit dat hij hiermee niet de fabrikant van het fysieke board bedoelt, maar het soort CPU dat erop kan.
/offtopic

In het geval van AMD geen probleem aangezien AMD zelf geen moederborden maakt, maar Intel zeer zeker wel. Klein nuanceverschil ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:29
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:55:
Als je even het topic had doorgelezen, had je kunnen lezen dat ik liever geen server rack in me slaapkamer heb,
Weet ik, maar was een reactie op een specifieke reactie ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 20:04

grass460

[DPC] Division_Brabant

Dit is ook wel een aardige kast, heeft wel genoeg ruimte alleen geen 2x atx
http://www.thermaltakeusa.com/Product.aspx?C=1274&ID=1414#Tab0

Verwijderd

Topicstarter
grass460 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:24:
Dit is ook wel een aardige kast, heeft wel genoeg ruimte alleen geen 2x atx
http://www.thermaltakeusa.com/Product.aspx?C=1274&ID=1414#Tab0
Ja die ziet er ook zeker goed uit. Ze hebben het trouwens wel over een "Mini Itx" boordje niet over ITX maar misschien past het allebei wel. (even extra gaatjes boren)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoeveel ITX bordjes ken jij die niet ook nog eens mITX zijn?

Ik heb er hier eentje, maar ze zijn erg zeldzaam, bijna alle ITX is gelijk mITX. Dat geldt iig zeker voor alle Atom en Epia bordjes.

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier naast mijn beeldscherm een mac mini op mijn itx kastje (tower, Lian li) staan. Je kan het allemaal nog kleiner maken maar om mijn itx kastje te maken met een I3-540, be quiet 350w, Sony bluray 5,25 en een 1 tb wd green werd wel allemaal erg krap vanwege het mb Intel DH57JG wat alle connectoren even op een andere plaats heeft zitten. Was echt super opgelost NOT dus, maar een echte tweaker heeft overal wel een oplossing voor. Dit neemt zo weinig ruimte in en is stil. Ik weet niet welke stiller is of mijn mac of mijn pc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1