Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Geen nieuwe user mogelijk, Service User Profile fout

Pagina: 1
Acties:

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo,

Het lukt mij niet meer om nieuwe gebruikers aan te maken. Het aanmaken lijkt te lukken maar als ik via het opstartscherm op de nieuwe account probeer in te loggen krijg ik de volgende foutmelding.

"Service User Profile Service verhindert aanmelden"

Nu is over deze foutmelding op internet al veel te vinden. Alle oplossingen die ik heb gevonden zijn gebaseerd op het aanpassen van de registersleutel.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList.

Omdat echter de eerste keer inloggen niet is gelukt kom ik de nieuwe account niet bij deze lijst tegen. Alleen de werkende account zijn hier zichtbaar. Het aanpassen van de niet werkende account lukt dus niet. Iemand een oplossing?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:27
MDA schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:40:
Hallo,

Het lukt mij niet meer om nieuwe gebruikers aan te maken. Het aanmaken lijkt te lukken maar als ik via het opstartscherm op de nieuwe account probeer in te loggen krijg ik de volgende foutmelding.

"Service User Profile Service verhindert aanmelden"

Nu is over deze foutmelding op internet al veel te vinden. Alle oplossingen die ik heb gevonden zijn gebaseerd op het aanpassen van de registersleutel.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList.

Omdat echter de eerste keer inloggen niet is gelukt kom ik de nieuwe account niet bij deze lijst tegen. Alleen de werkende account zijn hier zichtbaar. Het aanpassen van de niet werkende account lukt dus niet. Iemand een oplossing?
Kijk eens in de eventviewer, dan zal je zien welk bestand van je default profile niet kan gekopieerd worden.

Staat er meestal gewoon letterlijk in...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• MDA
Waar kan ik de eventviewer vinden? Ik heb wel in de logboeken gekeken maar wordt daar niet veel wijzer van.

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:03

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Start => Run => eventvwr intikken en op enter drukken ;)

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• MDA
Ik heb in de logs gekeken en volgens mij zou onderstaande wel eens de foutmelding kunnen zijn:

Bestand C:\Users\Default\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\SqmApi\SqmData720896_00.sqm kan niet naar locatie C:\Users\Test\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\SqmApi\SqmData720896_00.sqm worden gekopieerd. Deze fout wordt mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of onvoldoende beveiligingsrechten.

Iemand een oplossing?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

En als je alle software deinstalleert die iets van Windows Live in de naam hebben?

Hier stond een dode link.

• MDA
Het probleem is inmiddels opgelost. Nog even de oplossing voor het geval andere mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Als eerste heb ik alle Windows Live applicaties verwijdert. Na controle in de map Program Files bleken er nog enkele windows live files achter gebleven die de deinstallatie hadden overleeft. Deze heb ik handmatig verwijderd. Na een reboot van de computer lukte het weer om nieuwe users aan te maken.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:27
MDA schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:55:
Het probleem is inmiddels opgelost. Nog even de oplossing voor het geval andere mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Als eerste heb ik alle Windows Live applicaties verwijdert. Na controle in de map Program Files bleken er nog enkele windows live files achter gebleven die de deinstallatie hadden overleeft. Deze heb ik handmatig verwijderd. Na een reboot van de computer lukte het weer om nieuwe users aan te maken.
Had je gewoon de sqm verwijderd was het probleem ook opgelost hoor.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1